Jump to content
MAINOS

Rintaruokinnan hyötyjä liioiteltu?


Reportteri

Recommended Posts

Rintaruokinnan ja äidinmaidon hyödyistä on julkaistu monia tutkimuksia, jotka lähes poikkeuksetta ovat nostaneet imettämisen hyötyjä esille. Asia ei kuitenkaan kenties olekaan niin mustavalkoista, mitä tutkimuksista on annettu ymmärtää. Helistin.fi uutisoi lastentautien professori Michael Kramerin lausunnoista, joissa hän kertoo monien rintaruokintaan liittyvien todisteiden olevan heikolla pohjalla. Kramer kertoo että esimerkiksi rintaruokinnan lihavuudelta suojaavat ominaisuudet ja niistä kertovat todisteet ovat olleet puutteellisia. http://www.helistin.fi/?page=8165280&id=1320568

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

No voi sentään, ja mä kun imetin kumpaakin reilun pitkään  :) ;) no joo, en nyt sentään sen takia, että olisin kuvitellu niistä tulevan tavallista parempia lapsia sillä tavalla.Mutta kovasti oon itseki suunnalta ja toiselta nähny tota mainontaa, että imetetty lapsi on ties miltä kantilta katsottuna etulyöntiasemassa pullolapseen. JOssain luki että imetetyt olis älykkäämpiä ku pullolapset. Sillon kyllä vähä rupes naurattaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en kyllä oo muita hyötyjä ajatellut kun sitä että saa vähän paremman immuniteetin ja on kätevää kun on aina maitobaarit mukana jos lähtee johonkin vauvan kanssa. Superälykästähän Pipaliinasta ei voi tulla kun vanhemmat on mitä on.  ;)

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän se on totta, että rintaruokinta on parempi vaihtoehto, kuin korvikkeet, mutta ei siitäkään ole apua joka asiaan. Mun mielestä se jo itsessään on riittävä peruste, että vastustuskyky pysyy hyvänä/parempana rintaruokinnassa, kuin muissa menetelmissä. Sitten kun aletaan miettimään sitä, että "rintamaito ehkäisee syövältä, mielenterv.ongelmilta jne" niin voidaan olla jo vähän hämärällä alueella tieteelliseltä pohjalta.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No onhan äidinmaitokakan ja tuttelikakan koostumuksessa selvä ero ja se on pääasiallisin syy miksi lapsiani olen imettänyt. Ja kyllähän se suojan antaa sairauksiin, jos äiti ehtii sairastua ensin.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu, tuskin imetys tai mikään muukaan ihan kaikelta suojaa. Mutta onhan se kuitenkin luonnollinen tapa ruokkia niin eläin - kuin ihmislapsetkin. On tää ihminen vaan hieno kapistus, kun maidot kulkee matkassa sopivan lämpimänä ja puhtaana, -aina valmiina (keneltä imetys siis onnistuu). Ekaa imetin 1v. ja tokaa vaan 3kk laajojen allergioiden vuoksi. Esikko on tosi harvoin sairaana, kakkonen alvariinsa. Mutta siihen nyt vaikuttaa moni muukin asia (mm. pienemmällä noi allergiat, jotka olleet ihan syntymästään saakka). Tieteellistä pohjaa en tältä perusteelta vielä siis voi julistaa imetyksen puolesta  ;). Mutta muuten musta imetys ehdottomasti erinomaisen hieno ja hyvä juttu. Suosittelen ja kannatan, vaikkei kaikelta suojaakaan

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsellä kaksi lasta ja kumpikin rintaruokinnalla tosi lyhyen aikaa, koska maitoa ei vaan herunut tarpeeksi.Kumpikin lapsi syntyessään n.5kg;n painoisia.Vaikka rintaruokinta ollut kummallakin minimaalista,

kumpikin on kasvanut ja kehittynyt normaalisti ja sairastelleet todella vähän. ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en kyllä oo muita hyötyjä ajatellut kun sitä että saa vähän paremman immuniteetin ja on kätevää kun on aina maitobaarit mukana jos lähtee johonkin vauvan kanssa. Superälykästähän Pipaliinasta ei voi tulla kun vanhemmat on mitä on.  ;)

Kätevää on, kun sapuskaa on aina saatavilla, eikä tarvitse tiskata ja keittää pulloja. Imettämällä pääsee myös kivasti eroon raskauskiloista, kunhan ei mässäile ylimääräisiä. Sanovat viisaammat, että imetys suojaa taudeilta. Tiedä häntä, meidän vauva on sairastanut tasan kaikki flunssat mitä isommat lapset on kotiin tuoneet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...