Jump to content
MAINOS

Ambulanssi kuorma-autona


dino

Recommended Posts

Sepä se, helposti meinaa mennä läpi sormien kippeempikin rauhassa omaan terkkariin.. Pitäisi olla aina hereillä ja jatkuvasti jaksaa kouluttautua riippumatta tasosta, jolla työskentelee.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Sairaalasiirroilla legendaarisia ovat hoitajien sinisiin muovipusseihin pakkaamat arvotavarat kuten tyhjät jaffapullot ja kusiset kalsarit. Noita tuli aina sillointällöin vastaan kun vielä lanssarina toimin.

--Oman Hoitonsa Asiantuntija!! --

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sitten niitä romuja täytyy aina kysellä kyytivaunuista. On kysytty kumisaappaista lähtien. Jostain syystä se on aina se ambulanssi, mihin niiden luullaan jääneen. Sitten kun vanhuksia kiireellä kotoonsa haetaan, niin he sitten aina kyselevät sairaalassa käsilaukkujansa jne. Se hämmentää ja tuottaa ylimääräistä työtä. Koska ne hukassa olevat tavarat on usein jääneet sinne kotia.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä oon aina sanonut, että me tunnetaan kyllä omat kamamme sen verran hyvin, että huomataan jos autoon olisi jäänyt esim. toppatakki, vaatekassi tai tekohampaat... Niistäkin on tehty ihan kirjallista selvitystä. Kerran tosin oli potilaan kännykkä pudonnut paarilavetin alle, mutta sekin huomattiin kun alkoi vieras soittoääni raikua sikaosastossa.

Mitä ikinä joutuukin kyytiin ottamaan, ne kannattaa kirjata johonkin ylös. Mulla on tapana mainita kyytilapun kulmassa esim. "takki ja käsilaukku mukana" tai "omat kyynärsauvat mukana". Paljon kivempi aloittaa se selvityksen tekeminen jälkikäteen siitä, että tämän kyytilapun mukaan sauvat on olleet mukana kun teidät on viety sairaalaan.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä ikinä joutuukin kyytiin ottamaan, ne kannattaa kirjata johonkin ylös. Mulla on tapana mainita kyytilapun kulmassa esim. "takki ja käsilaukku mukana" tai "omat kyynärsauvat mukana".

Hyvä tapa, itse tunnustan laiskuuteni tuossa asiassa..
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä ikinä joutuukin kyytiin ottamaan, ne kannattaa kirjata johonkin ylös. Mulla on tapana mainita kyytilapun kulmassa esim. "takki ja käsilaukku mukana" tai "omat kyynärsauvat mukana".

Hyvä tapa, itse tunnustan laiskuuteni tuossa asiassa..

Helpottaa muuten huomattavasti myös niitä seuraavia potilaan kanssa työskentelevien hommia! Ei oo nimittäin yks eikä kaks kertaa kun on saanut soitella ympäri lääniä potilaan tavaroiden perässä. Meillä näitä ambulanssikaavakkeita selataan viikottain ihan tämänkin takia kun "Martta" on ihan varma että hällä oli sitä ja tätä mukana tullessa, mut nyt ei löydykään mitään tavaraa. Helpottaa kummasti jos ambulanssikaavakkeelta sekä polin kaavakkeelle on kirjattu tavarat ylös ja että minne ne on toimitettu säilytykseen ;D Parhaillaan nää kadonneet nyssäkät työllistää monta henkeä penkomaan kaappeja eri osastoilla kun se "Martta" omaisineen naputtaa jalkaa kanslian ovella...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se olis kyllä kätevää, että ne tavarat merkattaisiin johonkin, että tiedettäisiin srl:ssa että mitä oli mukana. Parhaita hetkiä on kyllä ne, kun potilas kotiutuessaan huutaa, että henkilökunta on varastanut tavarat ja ne löytyvät sitten siellä kotiovella eteisestä.

On tullut vastaan sellainen, että lanssin takaosassa oli potilaan ja hoitajan lisäksi kaksi 11kg kaasupulloa, kun tulivat polin pihaan. Olivat olleet toisen lanssihoitsun mökkipullot vaihtamassa, kun tuli berttalähtö. Täydet pullot mukana, kun ei niitä kyydistä ehtinyt jättämään.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No joo, onhan sitä ollut kaikenlaista kyytimiesten tavaraa kyydissä. Mutta tekeehän sitä muutkin firaabeliä työmaalla.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No joo, onhan sitä ollut kaikenlaista kyytimiesten tavaraa kyydissä. Mutta tekeehän sitä muutkin firaabeliä työmaalla.

Niin tekee, eikä omien asioiden hoitamisessa esim. varallaolon aikana ole mitään pahaa jos ne ei häiritse päätyön hoitamista. 
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No joo, onhan sitä ollut kaikenlaista kyytimiesten tavaraa kyydissä. Mutta tekeehän sitä muutkin firaabeliä työmaalla.

Niin tekee, eikä omien asioiden hoitamisessa esim. varallaolon aikana ole mitään pahaa jos ne ei häiritse päätyön hoitamista.

Ei ole ei ja minä kyllä tunnustan hoitavani niitä ihan aktiiviaikanakin. Toki niistä pääsee aina heti irtoamaan jos keikkaa tulee.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No joo, onhan sitä ollut kaikenlaista kyytimiesten tavaraa kyydissä. Mutta tekeehän sitä muutkin firaabeliä työmaalla.

muuttokuorma mms

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Hauskaa oli tässä muutama päivä sitten ku haettiin potilas keskussairaalasta (paikkakunnat jätän pois). Sanoin hoitajalle, että ei voida potilaan omaa rollaattoria ottaa kyytiin kun ei saa millään sidottua sitä kiinni (potilas oli tullut isoon sairaalaan taksilla). Tämä kyseinen hoitaja lähes suuttui ja kysyi, että no miten tämä saadaan perille? Taksillako? Tuumasin että ei ole minun ongelma, enkä aio moista riskiä ottaa että rollaattori lentelee hoitotilassa. Hoitaja lopulta ymmärsi yskän ja rupesi selvittämään asiaa. Tuntui olevan hirmun työlästä ymmärtää asia miksi ei rollaattoria kuljetettu sitomatta hoitotilassa... :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kylläpähän rollat joutuu viemään, ei kehtaa jättää. Ei taida mennä Kelallekaan läpi, että rolla tulee taksilla perässä... Ymmärrän että voi olla vaikeaa ymmärtää. Varsinkaan, kun aina ennenkin on romut mennyt mukana.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ymmärrän että voi olla vaikeaa ymmärtää. Varsinkaan, kun aina ennenkin on romut mennyt mukana.

Ennen vanhaan sai olla kännissä töissäkin, eli ei riitä perusteeks takavuosien laittomuudet tällaisissa asioissa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Järkevintä kait olisi se, että potilasta vastaanottavalla taholla olisi rollaattoreja lainausta varten, niin ei niitä ambulanssissa tarvitsisi kuskata.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän nuo keskussairaaloiden omat pakettiautot sahaa ympäri maakuntaa päivittäin milloin mitäkin kuskaamassa että eikö se rolli menisi helpoiten ja kustannustehoikkaiten sellaisella?

Kyllä sahaa ja myös lähes jokaisella terveyskeskuksella on oma pakettiauto jota voi käyttää. Eli miksi ei käyttäis tavaran kuljetukseen sitä tarkoituksenmukaisinta vaihtoehtoa kun hyvä sellainen on olemassa..?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä sen pitäisi olla niin, että se potilaan kotona oleva rollaattori pidetään siellä ja sitten sairaalassa käytetään sairaalan vehkeitä, eikä kuljetella apuvälineitä paikasta toiseen.

Ja jos potilas kotiutuu ja jatkossa tarvitsee rollaattorin, niin se oman kunnan tk:n apuvälinekeskus tms voisi vaikka kotisairaanhoidon/-palvelun avulla toimittaa sen rollan sinne. Jos siis ei ole ketään muuta, joka sen toimittaisi. Sieltä sairaalasta niitä laitteita ei oikein voi antaa, kun muuten käy niin, että sairaalan laitteet loppuu, kun niitä palautellaan kuntaan ja ties mihin ja ne jää potilaille vaikka vuosiksi käyttöön.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja jos potilas kotiutuu ja jatkossa tarvitsee rollaattorin, niin se oman kunnan tk:n apuvälinekeskus tms voisi vaikka kotisairaanhoidon/-palvelun avulla toimittaa sen rollan sinne. Jos siis ei ole ketään muuta, joka sen toimittaisi.

Edelleen oon sitä mieltä että tavaroiden kuljettaminen ei ole hoitajien hommia, eli jos tk:n/sairaalan pakettiauto ei voi auttaa niin sitten yksityisen puolen taksit/tavaralähetit on otettava apuun.

Sieltä sairaalasta niitä laitteita ei oikein voi antaa, kun muuten käy niin, että sairaalan laitteet loppuu, kun niitä palautellaan kuntaan ja ties mihin ja ne jää potilaille vaikka vuosiksi käyttöön.

Sama ongelmat terveyskeskuksilla, eli kait se olis parasta että toimiva auvälinelainaus olis joka sairaalassa, niin potilaat vois kotiutuessaan ottaa tarvitsemansa välineet mukaan.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...