Jump to content
MAINOS

SuPerista Tehyyn??


furesis_amp

Recommended Posts

Onko tässä yläpuolella vieläkään mitään konkreettista, mitä Tehy on tehnyt vai tätä samaa huttua, mitä tehyläiset tuppaavat täällä foorumilla eetteriin.

Muistaakseni Tehy otti työtaisteluaseen esiin ja vaati kunnollisia palkankorotuksia. Sitä ei muut liitot tehneet. Lähinnä ne keskittyivät itkuun ja kitinään. Superilla oli mahdollisuus osallistua työtaisteluun, mutta rohkeus taisi loppua. Tulevissa neuvotteluissa suuriin korotuksiin ei ole mitään mahdollisuutta, joten tavallaan sen katkeruuden ymmärtää.

PS. Kannattaakohan selvittää miksi TEHY maksoi kokoomukselle 2100 euroa vaalitukea?

Huikea summa, joka kertoo mitä?

Eli koska summa on pieni, niin on ihan hyväksyttävää kokoomukselle myönnetty tuki. Hyvin symbolinen teko Tehyltä. Kuka muuten hyväksyi tämän tuen?

meillä on kokoomuslainen pj. Asia jota henk.koht. yritin kovasti korjata tossa keväällä.

Ei kait puheenjohtajalla sellaisia oikeuksia ole, että voi tuosta vaan siirtää rahaa puolueelle? Toivottavasti ei ole. En tiedä kyllä Tehyn systeemeistä, toki tämä voi olla mahdollista.

Teemun blogi

Ei taistelua ilman yhteistä rintamaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 102
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Eli koska summa on pieni, niin on ihan hyväksyttävää kokoomukselle myönnetty tuki. Hyvin symbolinen teko Tehyltä. Kuka muuten hyväksyi tämän tuen?

Summa on pieni, mutta ilmeisesti se merkitsee suurta porvarien salajuonta tai kapitalistista salajuonta? Jos 2100 euron vaaliavustuksella olisi suurtakin merkitystä ja sillä voisi vaikuttaa politiikkaan jotenkin, niin asia voisi merkitäkin jotain.

Kerero nyt ihmeessä, että miksi 2100 eurosta pitää tehdä suuri numero?

Salaliittoteoriat on toki aina ykkösvaihtoehto, jos niihin uskoo. Sallitaan tämä kaikille halukkaille.

Eihän tässä mitään isoa numeroa tehdä. Aika herkkään paikkaan osuu, kun moni syöksyy tänne kertomaan, ettei tuolla nyt mitään väliä ole, kun summa niin pieni. Monenko jäsenen liittomaksut tuo 2100 euroa muuten on?

Teemun blogi

Ei taistelua ilman yhteistä rintamaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei kait puheenjohtajalla sellaisia oikeuksia ole, että voi tuosta vaan siirtää rahaa puolueelle? Toivottavasti ei ole. En tiedä kyllä Tehyn systeemeistä, toki tämä voi olla mahdollista.

Eiköhän tuo nyt ole niin, että kokoomuslainen tehyläinen (tai useampi) ole anonut ammattiliitolta vaalirahaa ja Tehy on sitä päättänyt antaa. Useinhan ammattiliitot tukevat rahallisesti jäsentensä vaalikampanjoita.

Tietysti aatteen miehelle se voi olla suuri vääryys, että rahat menivät kapitalistisikapuolueen edustajalle.

Eihän tässä mitään isoa numeroa tehdä. Aika herkkään paikkaan osuu, kun moni syöksyy tänne kertomaan, ettei tuolla nyt mitään väliä ole, kun summa niin pieni. Monenko jäsenen liittomaksut tuo 2100 euroa muuten on?

No kyllä se olet sinä, joka haluaa tästä asiasta tehdä suuremman mitä se onkaan. Onneksi Super ei ole rahoittanut jäsentensä vaalikampanjoita yms. - ei ainakaan väärän jäsenkirjan omaavien.

Tuo summa on 5-6 jäsenen vuotuinen liittomaksu. 

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Monenko jäsenen liittomaksut tuo 2100 euroa muuten on?

Mitähän lie senttimäärässä. Tosin aliupseeriliiton jäseniä, jotka ovat työnsä puolesta poliittisesti sitoutumattomia (laki kieltää upseereilta poliittisen sitoutumisen), lienee lämmittää se että emoliitto JHL antoi SDP:lle 450 000€ tukia.

Tosin myös muut SAK, STTK (johon muuten Tehy kuuluu) ja jne. ovat lahjoittaneet myös aika kovalla kädellä (yli 10 000€) SDP:tä, työvaenpuoluetta, ellei suuremminkin kuin 2100€:lla. Jos tietyissä mittasuhteissa tuota lahjoitussummaa kokoomukseen katsoo, niin 2100€ voisi katsoa vittuiluksi  >:D

EDIT: Viilailua

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Asiaan jonkun verran perehtyneenä voin sanoa että Super on ehdottomasti ainoa oikea liitto lähihoitajille. Tehy kalastaa jäseniä mm. lupaamalla ns. " kylkiäisiä" kun liityt Tehyyn. Todellisuudessa Tehy ei aja siten lähihoitajan etuja kun Super. Tehyssä sairaanhoitajat on in.

Siinähän on tiukka ja hyvin perusteltu mielipide.

Mitä superi on oikeasti tehnyt lähihoitajien eteen? Ostanut hamekankaan ja ystävällisesti takavasemmalle syksyllä 2007, kun pääministeri hiukan ärähti teidän puheenjohtajalle? Mitä muuta?

Tehyn jäsenistä on yli puolet muuta, kuin sairaanhoitajia, joten siellä eivät sairaanhoitajat ole sen enempää in, kuin muutkaan? Tehy on yksinkertaisuudessaan kaikkien alamme koulutetttujen ammattilaisten edunvalvontaliitto.

Vapaa pistänyt kyllä todella tiukat perustelut. Se ei toki yllätä miettien vanhaa sananlaskua "Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt."

Mortekin jatkaa samalla linjalla, mutta olen jo Morten todennut pitkälti trolliksi tällä palstalla. Tokihan tässä tapauksessa Morte ei saa trollauksestaan edes huomautuksia, vaikka jatkuvat hamekankaat tulevat.

Ja on vielä Oskulle, joka päivitteli yllä miten Superilaiset vain haukkuvat muita liittoja. Onko tässä yläpuolella vieläkään mitään konkreettista, mitä Tehy on tehnyt vai tätä samaa huttua, mitä tehyläiset tuppaavat täällä foorumilla eetteriin.

Listaan tähän vielä, konkreettiset syyt tehyläisten mielestä, miksi liittyä tehyyn:

-

-

-

-

- SuPerille hamekankaita!

Mutta jatkakaa vain pojat, ei siinä mitään.

PS. Kannattaakohan selvittää miksi TEHY maksoi kokoomukselle 2100 euroa vaalitukea?

Tota... Missä kohti minä annoin jotain perusteita. Kysyin vain, että mitä se superi on tehnyt lähihoitajien eteen, jotta se olisi se paras firma heille?

Lisäksi tarkensin, että tehy ei ole vain sairaanhoitajien tai minkään muunkaan yhden ammattiryhmän liitto, vaan yksinkertaisuudessaan kaikkien koulutettun sote alan immeisten edunvalvonta liitto...

Ja vielä sen verran, että eipä tuo tehy ainakaan mulle mitään maksa, vaan itse makselen sinne jäsenmaksua, joka muutan kait on hieman pienempi, kuin teillä sisarjärjästössä...  >:D Eli ei sitä laula nyt sen laujuja, kenen leipää syö, ellei sitten tulkitte siten tuota, että tehyyn kuulumalla saan ehkä hiukan parempaa leipää, kuten monet muutkin tehyläiset...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse siirryin vuoden alusta Tehyyn ja tähän asti kaikki mennyt jees...  ;D

Ja sain "kylkiäisen" lahjakortin kirjakauppaan ja sillä sain lempi kirjailijan kirjan ihan ilmaiseks...  :nauraa:

Ei kai kukaan oikeesti valitse ammattiliittoaan sen perusteella mistä saa parhaat "kylkiäiset"  huh.gif

Mulla ei ole kokemusta kuin Superista ja pahaa sanottavaa ei löydy. Omalla työpaikallani (yksityinen) Super on hoitanut oman osuutensa ristiriitatilanteissa todella hyvin.

Siis en liittynyt minkään "kylkiäisen" vuoksi se tuli ihan yllärinä.... Kommenttini "kylkiäinen" oli vaan yhden aijemman kirjoittajan viestistä....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Suosittelen vaihtoa Superista Tehyyn ihan omasta kokemuksesta.Niin kauan on ihan sama mihin ammattiliittoon kuullu,kun ei ole ongelmia työnantajan tai työsuhteen kanssa.Mutta kun ongelmia tulee esim. palkanmaksussa,työpaikkakiusaamista,työsopimuksen rikkomisia jne jne...niin se vain on totuus ettei Superista saa mitään apua.Ei todellakaan!;utta Tehy ottaa välittömästi asioihin kantaa,ottaa sinuun yhteyttä,neuvoo ja on valmis ajamaan etujasi sekä halukas kuulemaan miten jokin ongelma on ratkennut jos se ratkeaa ilman ammattiliittoa.Tehyllä on Superiin verrattuna todellakin ammattitaitoinen edunvalvonta henkilöstö.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suosittelen vaihtoa Superista Tehyyn ihan omasta kokemuksesta.Niin kauan on ihan sama mihin ammattiliittoon kuullu,kun ei ole ongelmia työnantajan tai työsuhteen kanssa.Mutta kun ongelmia tulee esim. palkanmaksussa,työpaikkakiusaamista,työsopimuksen rikkomisia jne jne...niin se vain on totuus ettei Superista saa mitään apua.Ei todellakaan!;utta Tehy ottaa välittömästi asioihin kantaa,ottaa sinuun yhteyttä,neuvoo ja on valmis ajamaan etujasi sekä halukas kuulemaan miten jokin ongelma on ratkennut jos se ratkeaa ilman ammattiliittoa.Tehyllä on Superiin verrattuna todellakin ammattitaitoinen edunvalvonta henkilöstö.

Mun kokemukseni Superista on täysin päinvastainen. Mun työpaikalla suurin osa työntekijöistä kuuluu JHL:n, Superiin ja tehyyn kuuluu molempiin muutamia kymmeniä työntekijöitä. Ainoa liitto, josta OIKEESTI on ollut hyötyä ristiriitatilanteissa on Super, kiitos luottamusmiehen ja Superin ammattitaitoisen edunvalvontahenkilöstön.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu, kait sitä voi kuulua vaikka kuinka moneen liittoon, mutta vain yhteen työttömyyskassaan. Tosin päällekkäisyyksistä saattaa olla enemmän haittaa, kuin hyötyä.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitään haittaa siitä ei ole että kuuluu molempiin. Ei ole pakko valita vaan toista.

Jos nyt haluaa mäksaa jäsenmaksuja kahteen liittoon, niin mikä ettei.

Fear Campaign

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aikoinaan apuhoitajana olin Superissa ja kaikki oli ok. Saikkariksi valmistuttuani liityin Tehyyn. Tuli sitten tilanne, että olisin tarvinnut Tehyn apua ja neuvoja, mitään en saanut, joten erosin Tehystä. Siitä asti olen ollut YTK:n jäsen, maksu 67 e vuosi, joten säästän sievoisen summan vuosittain. Miksi lihottaa Tehyn pussia kun eivät huolehdi jäsenistään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aikoinaan apuhoitajana olin Superissa ja kaikki oli ok. Saikkariksi valmistuttuani liityin Tehyyn. Tuli sitten tilanne, että olisin tarvinnut Tehyn apua ja neuvoja, mitään en saanut, joten erosin Tehystä. Siitä asti olen ollut YTK:n jäsen, maksu 67 e vuosi, joten säästän sievoisen summan vuosittain. Miksi lihottaa Tehyn pussia kun eivät huolehdi jäsenistään.

Näinkin voi sitten käydä. Harmillista, että valitset olla kuulumatta mihinkään terv.huoltoalan liittoon, mutta jotenkin ymmärrän pettymyksesi.

Fear Campaign

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aikoinaan apuhoitajana olin Superissa ja kaikki oli ok. Saikkariksi valmistuttuani liityin Tehyyn. Tuli sitten tilanne, että olisin tarvinnut Tehyn apua ja neuvoja, mitään en saanut, joten erosin Tehystä. Siitä asti olen ollut YTK:n jäsen, maksu 67 e vuosi, joten säästän sievoisen summan vuosittain. Miksi lihottaa Tehyn pussia kun eivät huolehdi jäsenistään.

niin, ja nyt ei kukaan neuvottele asiastasi eikä sinulla ole mahdollisuutta mihinkään edunvalvontaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aikoinaan apuhoitajana olin Superissa ja kaikki oli ok. Saikkariksi valmistuttuani liityin Tehyyn. Tuli sitten tilanne, että olisin tarvinnut Tehyn apua ja neuvoja, mitään en saanut, joten erosin Tehystä. Siitä asti olen ollut YTK:n jäsen, maksu 67 e vuosi, joten säästän sievoisen summan vuosittain. Miksi lihottaa Tehyn pussia kun eivät huolehdi jäsenistään.

niin, ja nyt ei kukaan neuvottele asiastasi eikä sinulla ole mahdollisuutta mihinkään edunvalvontaan...

Niin ja toisaalta maksathan suurempina veroina sen, mitä me maksamme liittoon...  :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aikoinaan apuhoitajana olin Superissa ja kaikki oli ok. Saikkariksi valmistuttuani liityin Tehyyn. Tuli sitten tilanne, että olisin tarvinnut Tehyn apua ja neuvoja, mitään en saanut, joten erosin Tehystä. Siitä asti olen ollut YTK:n jäsen, maksu 67 e vuosi, joten säästän sievoisen summan vuosittain. Miksi lihottaa Tehyn pussia kun eivät huolehdi jäsenistään.

niin, ja nyt ei kukaan neuvottele asiastasi eikä sinulla ole mahdollisuutta mihinkään edunvalvontaan...

Vaikka itse olen mutkien jälkeen jälleen liitossa, niin tasapuolisuuden vuoksi on pikkaisen oikaistava sh90:n kommenttia. Eli jos ei kuulu liittoon ei saa liiton puolelta apuja kiistatilanteessa, mutta se ei tarkoita sitä että olisi aivan täysin tuuliajolla. Kiistatilanteissa pitää silloin vaan itse olla aktiivinen, asioista pitää ottaa selvää ilman luottamusmiesten tukea ja neuvotella itse suoraan työnantajan kanssa. Tämä tapa on pienemmissä kiistatilanteissa usein paras vaihtoehto liittoon kuuluvallekin, turhan usein työllistetään simppeleillä pikkukiistoilla luottamusmiehiä kun asiat olisi itsekin neuvoteltavissa. Isoissa kiistoissa voi liiton liiton lakimiehestä olla korvaamaton apu, vaihtoehtona tietysti on liittoon kuulumattomalle itse maksaa lakimies vapailta markkinoilta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Mulla ainakin hyviä kokemuksia Superin antamasta avusta kun tuli ongelmia työnantajan kanssa palkamaksusta. Superin lakimies selvitti asian tosi perinpohjaisesti ilman mitään ongelmia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oleellista olisi, että kaikki työntekijät olisivat jossakin liitossa. Ihannetilanne

tarkoittaisi isoa yhtä liittoa, jossa olisi tilaa niin koulutasoisille kuin korkeammin koulutetuille.

Pienillä työpaikoilla, erityisesti sosiaalialan hoitopaikoissa, ei useinkaan ole luottamusmiestä tai työsuojeluvaltuutettuakaan hoitamassa asioita, silloin jäsenyys jossakin liitossa antaa mahdollisuuden saada apua.

Itse olen JHL:n luottamusmies pienessä työpaikassa (hoitokodissa) ja korjattavaa riittää.

Toisten liittojen mollaaminen ei ainakaan edistä yhteisen asiamme hoitamista ja edunvalvonnan parantamista.

Kannattaa vertailla ja tutustua paikallisiin olosuhteisiin, sen pohjalta voi tehdä paremmankin valinnan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Tuli vaihdettua. Oisko hyötyä missään, aika näyttää? Ainakin se 0,1% nyt ens alkuun?

Ja tuleeko kylkiäisiä, siitä ei ole tietoa? Vaihdoin siks kun opiskelen sh:ksi. Olin jo aikaisemminkin Tehyssä, mut noin 6-7 vuotta sitten vaihdoin pois kun silloin ei ollut oikein lähiksille mitään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tervetuloa Manta Tehyyn, 6-7 vuotta sitten kokemukset on toiminta muuttunut Tehyssä merkittävästi. Muistetaan että Tehy sopimuksen korotukset ovat kuitenkin tulevalla vuodelle 2,5%, osa niistä paikallistisesti sovittavia.  "eikä siinä vielä kaikki" Edellisen sopimuskierroksen jälkimainingeissa Palomäki/Kangasniemi lupasivat ruhtinaalliset korotukset omilleen seuraavalla kerralla . Joka tarkoittaa myös korotuksia Tehyläisille em, lisäksi. Varmasti me kaikki toivomme herroille menestystä  tuleviin palkka neuvotteluihin.

Jäseneksi liittyessä "kylkiäsiäkin" voi tulla, tärkeintä lienee kuitenkin tehokas edunvalvonta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

No liiton jäsenyydestä on ainakin hyötyä silloin, kun neuvotellaan paikallisista palkankorotuseristä. Luottamusmies voi neuvotella vain niistä, joiden valtakirja hänellä on. Sama koskee muuta yhteistoimintaa.

Myös liittojen sopimat sopimukset sitovat järjestäytymätöntä työnantajaa ja työntekijää (jolla ei siis ole sananvaltaa...)

Enkä kyllä luottaisi järjestäytymättömään työsuojeluvaltuutettun, mistä ihmeestä hän saa koulutuksensa ja tukensa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vähänkö harmittaa ku entinen liitto lähetti 20 settiä tälläisiä  ku joku pyysi.... Ja tosta vielä puuttu se muistivihkoska..... Olisko Tehyltä tälläisia saannut?

Avainkaulanauhasta se kaikki läks  ;D

aikas hienosti toi heijastin näkyy  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Miksi Lähi- tai perushoitaja liittyisi Tehyyn joka ajaa ja neuvottelee meidän "pomojen" palkat. Kenelle nämä viimeisimmätkin palkankorotukset meni, ei ainakaan lähihoitajille.......

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...