Jump to content
MAINOS

SuPerista Tehyyn??


furesis_amp

Recommended Posts

Olen miettinyt tässä liiton vaihtoa Superista Tehyyn... Mutta kysymys kuuluukin; huolitaanko sinne lähihoitajia, vai onko se AMK-koulutuksen saaneiden "oma" liitto?

Ja onko minulla samat edut lähihoitajana, kun Tehyläisenä sairaanhoitajana? (mahd. palkankorotukset jne)

"Lyönyt päänsä ja ottanut siihen 18 kpl 800 mg tabletteja ja viinaa. Alcometer 2.8 promillea. Päätä särkee yhä. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 102
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Tehy on kaikkien koulutettujen terveydenhuoltoalan ammattilaisten liitto, joten olet tervetullut.

http://www.tehy.fi/tehy_jarjestona/keita_tehy_edustaa/

Tehyssä on lähihoitajille oma jaosto, joka sittemmin muuttui yhdistykseksi. Voit liittyä myös siihen kun olet Tehyn jäsen. http://www.suomenlahihoitajat.fi/

Syksyllä on muuten Tehyn järjestämät lähihoitajapäivät http://www.tehy.fi/jasenyys/tehyn_koulutus/lahihoitajapaivat/

vai onko se AMK-koulutuksen saaneiden "oma" liitto?

Tehyä on ollut perustamassakin kouluasteen hoitajat kuten lastenhoitajat, joten tuo varsin yleinen mielikuva sairaanhoitajaliitosta on väärä ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Liiton vaihto kiinnostaa koko ajan enemmän ja enemmän. Itse koen, ettei Super aja hoitajien etuja, vaan nimenomaan kiillottaa omaa kilpeä ja nöyristelee, kuten tässä taannoin saatiin nähdä, kun Super vetäyty taistelusta Tehyn rinnalta pois.

"Lyönyt päänsä ja ottanut siihen 18 kpl 800 mg tabletteja ja viinaa. Alcometer 2.8 promillea. Päätä särkee yhä. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tehy jäsen: Hki/sos.vir. hoitaja,tehtäväkohtainen palkka: 1919,66 Työnantaja saa maksaa muillekkin samaa mutta tehyläisille tätä. Tiedän paikan jossa kaikille maksetaan tätä tehy palkkaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valmistuin juuri lähihoitajaksi ja vielä mietin liiton valintaa. Lähihoitajan palkassa kuntapuolella ero ei varmaan hurja ole, vaikka ei Tehyn lisää palkkaansa saisikaan?

Toisaalta, jos lähden sh:ksi opiskelemaan, niin Tehy on ilman muuta luonnollinen valinta. vaikeeta  ;) Super ei ole lähestynyt minua valmistumisen kynnyksellä mitenkään, mutta Tehyltä on kyllä postia tullut  >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaihdoin jhl:stä tehyyn muutama kuukausi sitten ja olen lähäri.

Hyvä veto, sillä yhdenkään hoitajan JHL:oon kuulumista en ymmärrä.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse vaihdoin Superista TEHYyn työtaistelun aikana, kun loppui kiinnostus hamekankaiden tekoon  >:D

- Ei tarinoita vuodet vaihda, ne vaihtaa vain kertojat -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

No itse olen ollut jäsen - 90 luvun alusta.  Joskus on käynyt mielessä miksi

kuulun ainoaan liittoon jossa työnantajan edustajat ja duunarit kuuluu samaan liittoon.

No ei mulla muuta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Superista mihin tahansa liittoon on varmasti ainakin askel oikeaan suuntaan. Tehystä ei ole sen tarkempaa mielipidettä, pitäis varmasti itekkin ottaa liitosta vähän selvää enemmän.

Tosin muutenkin olen vähän kypsähtänyt hoitoalan liittoihin, jo lähtökohtaisesti on varsin nurinkurista että liiton johto koostuu saman puolueen jäsenistä jotka vetää pikkupalkkaisten alta mattoa kaksin käsin hallituksessa. Ei näin! Viimeinenkin maun häivä hävisi, kun ammattiliiton edustaja pitää tunnin luennosta puolet yrittäjyyden iloista... Edunvalvonnasta tai työolojen parantamisesta ei mainintaakaan.  angry.png Sokerina pohjalla; samainen edustaja kertoo että pätkäduunit on oikeesti sittenkin tosi jees, ne olivat hänen mukaansa oiva keino päästä työelämään mukaan ja sitä kautta saada joskus vakinainen duuni...

"Just because I don't care doesn't mean I don't understand"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työpaikalla kyllä superin luottamusmies puhui kauniisti superista nimenomaan lähihoitajien etujen ajajana, ja että tehy on viimeinen mahdollinen liitto mihin lh:n kannattaa liittyä.

Perustelu oli kyllä pitkä mutta kun mulle on aina tää "politiikka" ollut vähän pakkopullaa niin tyydyin polttelemaan tupakkia ja myötäilemään, en muista juuri mitä siinä mainittiin. *nolona*

Tällä hetkellä olen huomannut että tehyn kanssa onnistuu asioista sopiminen virallisen kaavan ohitse, kun unohdin työttömyyskassaan lähettää klappuja joita pyysivät. Pari kuukautta myöhässä sovitusta ajankohdasta pistin mailia heille ja kysyin mitä tehdään niin sanoivat että lähetä vaan vielä ne laput, kyllä ne kerkee.

Sainpa jopa sovittua niin että pistän ne sähköisesti kuvatiedostona s-postin liitteenä.

Ainiin ja tehy lähetti mulle 2 muistikorttia ja 2 lahjakorttia suomalaiseen kirjakauppaan á 30 €.

Muuten ei oo liitoista kokemuksia itsellä joten aika jäävi tähän sanomaan miten asiat yksilötasolla toimii ylipäätään.

JHL:stä sen verran tiedän että kun työpaikalla muuteltiin vuoroja ilman että työntekijältä oli kysytty lupaa niin nopeasti sieltä tuli liiton edustaja työmaalle asti selvittämään asiaa.

Kait niissä kaikissa vahvat puolensa on, kuten sitten heikotkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työpaikalla kyllä superin luottamusmies puhui kauniisti superista nimenomaan lähihoitajien etujen ajajana, ja että tehy on viimeinen mahdollinen liitto mihin lh:n kannattaa liittyä.

Tehy on joillekkin Superin aktiiveille sydämen asia. Noh, onhan sekin tietysti tapa rekrytoida. Kukin tyylillään.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy on joillekkin Superin aktiiveille sydämen asia. Noh, onhan sekin tietysti tapa rekrytoida. Kukin tyylillään.

Hmm...joskus havainnut tuon toimivan puoli ja toisin  ;)

Ei muuta.

Fear Campaign

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy on joillekkin Superin aktiiveille sydämen asia. Noh, onhan sekin tietysti tapa rekrytoida. Kukin tyylillään.

Hmm...joskus havainnut tuon toimivan puoli ja toisin  ;)

Ei muuta.

Nojoo, voipi olla niinkin, ihmisiän ne kaikki ay-aktiivit on. Joka tapauksessa tosi hedelmällistä käyttää rekrykeinona toisen liiton dissaamista. Jos keskistyttäis siihen missä itse ollaan hyviä jne. Tämä alan kentän hajanaisuus ei hyödytä ketään muuta kuin työnantajaa. Meiän pitäis oikeasti laittaa hynttyyt yhteen ja saada kaikki hoitajat saman katon alle. Liiton nimi on täysin sivuseikka. Tää keskinäinen kyraily ei tee kuin hallaa meille kaikille.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannatan Oskua...  ;)

Samoin, itse kyllä luotan Tehyyn ihan sillä periaattella että määrä jyllää, jo opiskeluaikana oli selvää että tuleva ammattiliitto on Tehy, jotenkin mulla Superiin assosioituu  kaikesta vanhasta kynsin hampain kiinnipitävä perushoitaja -matami.  Ja se vähä mitä oon ollu meidän luottikseen yhteydessä, se oli ku terrieri tarttumassa asiaan ja viemässä eteenpäin (kiitti Vapaa :D), ja se mitä olen muittenkin kokemuksia tässä matkan varrella kuullut, Tehyn luottamusmiehet tarttuu asiaan aika herkästi.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos keskistyttäis siihen missä itse ollaan hyviä jne. Tämä alan kentän hajanaisuus ei hyödytä ketään muuta kuin työnantajaa. Meiän pitäis oikeasti laittaa hynttyyt yhteen ja saada kaikki hoitajat saman katon alle. Liiton nimi on täysin sivuseikka. Tää keskinäinen kyraily ei tee kuin hallaa meille kaikille.

Word! Samaa mieltä. Henk.koht. seuraan ay-asioita mielenkiinnolla, vaikken aktiivi olekaan. Tärkeintä itselle nyt, että on jäsenyys ja kassa jossain. Mut olin hitusen hämmästynyt uran alussa eri liitoista ja kentän hajanaisuudesta. Ja tässä pikkuhiljaa avautunut tuo niin ikävä eripura liittojenkin välillä. Yhden katon alla olisi niin upea saavutus ja arvostan niitä, jotka jaksaa sen eteen tehdä töitä ennemmin kuin liata toisen pesää. Tairanpa miettiä asioita uudelleen  ;)

Fear Campaign

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jo opiskeluaikana oli selvää että tuleva ammattiliitto on Tehy

Eikös Satu siellä teilläpäin o tehyläisten lähihoitajien palkkauskin paremmin kohdillaan?  :D

se oli ku terrieri

;)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös Satu siellä teilläpäin o tehyläisten lähihoitajien palkkauskin paremmin kohdillaan?  :D

Mä oon ainaki ihan tyytyväinen, hymähdelly tässä palkkakuittien napsahdellessa ku mulla on kovempi liksa tällä hetkellä (no lisien kans tietty mut silti) ku Foccella kun se tekee vaan päivävuoroo. Sitä mä vähän odottelen et millonhan meidän luottamusmies ottaa kantaa talon säästötoimiin ku määräaikasia pistetään surutta kilometritehtaalle  ;)

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin se vaan on jotenkin tälläisen julkisenpuolen tapa, että taloudellisen huonouden aikana ekaksi lähtee ne määräaikaiset... Oiskohan syynä se, että heitä on järkiään joka talossa reilut 20 % porukasta... Noh, toisaalta on hullua sekin, että kun ei saa ottaa sijaisia, niin oma porukka tekee ylimääräistä, ylitöinä, kutsurahalla jne... Se, mistä se säästö tulee, on sitten todella mielenkiintoinen juttu... Ite en sitä ole vielä keksinyt, mutta kai se mulle sitten kerrotaan, joskus  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...