Jump to content
MAINOS

Ihmetyksen aiheita työpaikoilla


Päärynä

Recommended Posts

Muutama asia ihmetyttää hoitajissa. Tämä voi olla pilkun viilausta, mutta häiritsee minua uutena alalla kuitenkin.

Mummot/papat. Eivät asiakkaat/potilaat ole minun mummoja tai pappoja, ainakaan jokainen  :nauraa:. Miksi kaikkia yli 50-vuotiaita kutsutaan mummoiksi ja papoiksi? Itse kutsun joko rouva/herra, nimellä, hän..

Sairaudet. Dementikko, diabeetikko, astmaatikko, skitsofreenikko... Mielestäni: dementiaa sairastava, skitsofreniaa sairastava jne. Ihminen on muutakin kuin sairautensa.

Dementiaan mukaan meneminen. Kun dementiaa sairastava "sekoilee", etsii kotiaan, äitiään (siis potilas esim. vuodeosastolla) niin sanotaan, että mene katsomaan vaikka tuolta. Tai potilas hätäilee töihin lähtemisestä, sanotaan, että työpaikka on tuolla huoneessa. Saadaan siis hetkeksi potilas "pois jaloista". Itse olen vasta opiskelija enkä ole opinnoissa vielä edennyt sairauksiin asti, mutta olen ymmärtänyt että "sekoilemiseen" mukaan meneminen ei ole oikea tapa hoitaa tilannetta vaan kertoa miten asiat oikeasti ovat (-olet nyt täällä vuodeosastolla, pääset kotiin sitten kun lääkäri antaa luvan, äitisi on kuollut, olet itsekin jo x-ikäinen, olet eläkkeellä, enää ei tarvitse mennä töihin)

Elämä on sitä mitä meille tapahtuu kun teemme muita suunnitelmia

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Sairaudet. Dementikko, diabeetikko, astmaatikko, skitsofreenikko... Mielestäni: dementiaa sairastava, skitsofreniaa sairastava jne. Ihminen on muutakin kuin sairautensa.

(-olet nyt täällä vuodeosastolla, pääset kotiin sitten kun lääkäri antaa luvan, äitisi on kuollut, olet itsekin jo x-ikäinen, olet eläkkeellä, enää ei tarvitse mennä töihin)