Jump to content
MAINOS

Pk-seudulta sh:n työtä? Siis pelkkää sh:n työtä.


Korilla

Recommended Posts

Nyt haluaisin asiallisia vastauksia siitä millaiset työpaikat tarjoavat sairaanhoitajille sairaanhoitajien työtä? Ainakin jotkut kotihoidot, ensiavut (??), muita? Onko millään osastoilla sairaanhoitajille vain sh:n töitä? Tämä siis tarkoittaa sitä, että perushoitoa ei ole. Tai jos on niin vähän. Miten psykiatriset osastot?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Olisko joku poli ? Vuodeosastoilla on varmasti myös perushoitoa. Kotihoidossa ehkä vaihtelee, mutta kyllä sairaanhoitajat tekee ainakin siellä kotihoidossa  missä olin harjoittelussa niin ihan tavallisia kotikäyntejä myös suihkutuksineen.

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä siis tarkoittaa sitä, että perushoitoa ei ole. Tai jos on niin vähän.

Jos perushoitoa ei halua tehdä, niin vaihtoehdot vähenevät ihan muutamiin. Psykiatria, terveyskeskukset ja poliklinikat tulevat äkkiseltään mieleen.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Anteeksi nyt, mutta mielestäni perushoito on oleellinen osa sairaanhoitajan työtä.

Juuri aloin samaa kirjoittamaan. Vaihda alaa. On TK:ssakin joskus siivottava oksennuksia tai autettava vaatteiden vaihdossa...

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä siis tarkoittaa sitä, että perushoitoa ei ole. Tai jos on niin vähän.

Jos perushoitoa ei halua tehdä, niin vaihtoehdot vähenevät ihan muutamiin. Psykiatria, terveyskeskukset ja poliklinikat tulevat äkkiseltään mieleen.

Ja meidän kaupungin terveysasemat ainakin päivystää arkisin 8-16 eli saattaa sielläkin (itse asiassahyvin todennäköisesti) joutua vaihtaa vaippaa ja suihkuttaa yltä päältä paskoissaan olevan juoponkin. (Ai, niin, mut en mä tiedä onks se perushoitoo...)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt haluaisin asiallisia vastauksia siitä millaiset työpaikat tarjoavat sairaanhoitajille sairaanhoitajien työtä?

Kuten Kerdekin tuossa yllä viittaa: tarttis vissiin ensin saada määritelmä, tarkempi kuvaus siitä että mitä tässä aloituksessa tarkoitetaan sairaanhoitajan työllä?

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja meidän kaupungin terveysasemat ainakin päivystää arkisin 8-16 eli saattaa sielläkin (itse asiassahyvin todennäköisesti) joutua vaihtaa vaippaa ja suihkuttaa yltä päältä paskoissaan olevan juoponkin. (Ai, niin, mut en mä tiedä onks se perushoitoo...)

Onhan niitä diabeteshoitajan ja vajaatoimintahoitajan ja vastaavien pestejä terveyskeskuksissa. Eikä se terveyskeskuksen sairaanhoitaja varmasti kovin usein perushoitoon törmää.

Ihan kauheasti ei paikkoja löydy jossa perushoitoa ei ole, mutta kyllä sellaisiakin löytyy.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja meidän kaupungin terveysasemat ainakin päivystää arkisin 8-16 eli saattaa sielläkin (itse asiassahyvin todennäköisesti) joutua vaihtaa vaippaa ja suihkuttaa yltä päältä paskoissaan olevan juoponkin. (Ai, niin, mut en mä tiedä onks se perushoitoo...)

Onhan niitä diabeteshoitajan ja vajaatoimintahoitajan ja vastaavien pestejä terveyskeskuksissa. Eikä se terveyskeskuksen sairaanhoitaja varmasti kovin usein perushoitoon törmää.

Niin no miten sen nyt sit määrittelee jos kolmelle hoitajalle on 7 tarkkailupotilasta jotka ei kovin omatoimisia ole, mutta makuutetaan koko päivä siellä tarkkailussa... Kyllä se aika lailla perushoitoa sisältää. Mut tosiaan, onhan meillä DM-hoitaja. Toisella terveysasemalla työnkierto on niin laaja et kaikki tekee kaikkea vaikka jollekin on heitetty DM-vastuu.

Sen takia, jos noin paljon karsastaa perushoitoa, kannattaa valita esh:n ajanvarauspoli.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä siis tarkoittaa sitä, että perushoitoa ei ole. Tai jos on niin vähän.

Jos perushoitoa ei halua tehdä, niin vaihtoehdot vähenevät ihan muutamiin. Psykiatria, terveyskeskukset ja poliklinikat tulevat äkkiseltään mieleen.

Mullahan ei Pk-seudun psykiatriasta mitään kokemusta ole, mutta täälläpäin kyllä psykiatrian vuodeosastoilla hoitajat tekee samaa hommaa titteliin katsomatta. Poliklinikalla toki tekevät siistiä toimistotyötä.

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan kauheasti ei paikkoja löydy jossa perushoitoa ei ole, mutta kyllä sellaisiakin löytyy.

Jotkut leikkaussalit ehkä. Toki monissa tulee sitä paskaakin eteen, mutta esim. silmäklinikoiden leikkureissa ja päiväkirurgialla varmaan harvemmin.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin no miten sen nyt sit määrittelee jos kolmelle hoitajalle on 7 tarkkailupotilasta jotka ei kovin omatoimisia ole, mutta makuutetaan koko päivä siellä tarkkailussa... Kyllä se aika lailla perushoitoa sisältää. Mut tosiaan, onhan meillä DM-hoitaja. Toisella terveysasemalla työnkierto on niin laaja et kaikki tekee kaikkea vaikka jollekin on heitetty DM-vastuu.

Terveysasemia on erilaisia. Joissain on tarkkailupaikkoja ym. petipaikkoja ja toisissa niistä ei ole kuultukaan.

Kyllä terveyskeskuksessa pystyy tekemään siistiä sisätyötä jos oikein hyvin työpaikkansa valitsee.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin no miten sen nyt sit määrittelee jos kolmelle hoitajalle on 7 tarkkailupotilasta jotka ei kovin omatoimisia ole, mutta makuutetaan koko päivä siellä tarkkailussa... Kyllä se aika lailla perushoitoa sisältää. Mut tosiaan, onhan meillä DM-hoitaja. Toisella terveysasemalla työnkierto on niin laaja et kaikki tekee kaikkea vaikka jollekin on heitetty DM-vastuu.

Terveysasemia on erilaisia. Joissain on tarkkailupaikkoja ym. petipaikkoja ja toisissa niistä ei ole kuultukaan.

Kyllä terveyskeskuksessa pystyy tekemään siistiä sisätyötä jos oikein hyvin työpaikkansa valitsee.

Niinpä. Näinhän mä totesin, kun mainitsin, että meidän kaupungin terkkareissa ei onnistuis.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos vastauksista >:D Kyllä sitä perushoitoa voi välillä olla, onhan sitä tässä tehty. Nyt vaan vuosien perushoidon jälkeen (toki sh:n muita töitä olen ohella tehnyt mutta aika paljon myös perushoitoa) olisi kova himotus lähteä vähän erityyliseen työhön tutustumaan.

Sanotaan määritelmäksi, että vähintään 90% työstä on muuta kuin: alapesuja, suihkutuksia, vaipanvaihtoa ja syöttämistä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos vastauksista >:D Kyllä sitä perushoitoa voi välillä olla, onhan sitä tässä tehty. Nyt vaan vuosien perushoidon jälkeen (toki sh:n muita töitä olen ohella tehnyt mutta aika paljon myös perushoitoa) olisi kova himotus lähteä vähän erityyliseen työhön tutustumaan.

Sanotaan määritelmäksi, että vähintään 90% työstä on muuta kuin: alapesuja, suihkutuksia, vaipanvaihtoa ja syöttämistä.

Saattaa olla että on mainittu jo mutta nopea kahlaus ei paljastanut:

- Ensihoito

- Tutkimus/asiantuntijatehtävät (en tiedä missä mittakaavassa, mutta SAMKin sivuilla ainakin joskus oli puhetta tälläsestä)

- Sairaanhoitajan vastaanotto

- Kotisairaanhoito täällä porissa, siellä on kokemuksen mukaan ne pahimmat hienohelmat. Joka paikassa ei vissiin ole näin jyrkkä se jako kotisairaanhoidon ja kotipalvelun välillä, joskaan ei täälläkään pitäisi, ne on yhdistyneet kotihoidoksi. Mutta tosiaan, 3 vuotta lh-koulua oikeuttaa paskahuusin siivoukseen ja kahvin keittoon. Ja kyllä, katkeruus paistaa läpi, en koittanut edes peitellä, meni sitten 5 viikkoa työssäoppimisistani hukkaan tuolla siivoutessa...

- Ravitsemusterapeutti tms..sh-koulu luulisi riittävän tohon puuhaan

- Ja onhan näitä vaikka kuinka varmasti lisää. Tosin vaan pieniä erikoisaloja joihin tuskin montaa sataa ihmistä palkataan vuosittain, eli onnea metsästykseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

- Ravitsemusterapeutti tms..sh-koulu luulisi riittävän tohon puuhaan

Ei riitä...Taitaa vaatia yliopiston oven avaamista http://www.uku.fi/opiskelu/koulutusohjelmat/ravitsemustiede.shtml

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

- Ravitsemusterapeutti tms..sh-koulu luulisi riittävän tohon puuhaan

Ei riitä...Taitaa vaatia yliopiston oven avaamista http://www.uku.fi/opiskelu/koulutusohjelmat/ravitsemustiede.shtml

Totta, se on laillistettu ammatti jota ei voi harjoittaa kukaan muu kuin laillistettu ravitsemusterapeutti.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ravitsemusterapeutti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tabiksessa ei eritteiltä välty.psykaan taas ei sovi töitä välttelevät.

Ei tietenkään, mutta:

Sanotaan määritelmäksi, että vähintään 90% työstä on muuta kuin: alapesuja, suihkutuksia, vaipanvaihtoa ja syöttämistä.

Kai tämä täyttyy?

Totta, se on laillistettu ammatti jota ei voi harjoittaa kukaan muu kuin laillistettu ravitsemusterapeutti.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ravitsemusterapeutti

Jopas. Eli ei siis ravitsemusterapeutiksi. Mutta ravintoasiantuntijaksi kelpaat. Tai jos sekin on varattu nimike niin keksi joku vielä messevämpi =)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hmm, tuo diabeteshoitajan homma kyllä kiinnostaisi. Paljonko sitä kehtais pyytää palkkaa? Aika tuollaista vastuullista ja oma-aloitteisuutta vaativaa hommaa joten kai sitä vois pyytää jonkin verran? Mietityttää vaan kun tuo taitaa työnantajana olla aika pieni. Minkälainen ilmapiiri jne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Kaunialassa on SH:lla ainakin aamussa varsin vähän perushoitoa, lääkkeenjakoa ja paperinpyöritystä enemmänkin.

Ai lempiväri? Tällä hetkellä sellainen tuskanpunainen ja paskanruskea.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...