Jump to content
MAINOS

Irtisanoutuminen!


tipi80

Recommended Posts

Edellen se perustavaa laatua oleva asia; miksi vaatia toiselta asioiden oikeellisuutta jos itse ollaan valmiita pyytämään kusetusta? Mitäpä muuta se on jos pyydetään työnantajaa / esimiestä rustaamaan päivämääriä ja työsuhteen päättämisen syitä? Aivan käsittämätöntä. Ihan tosi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Edellen se perustavaa laatua oleva asia; miksi vaatia toiselta asioiden oikeellisuutta jos itse ollaan valmiita pyytämään kusetusta? Mitäpä muuta se on jos pyydetään työnantajaa / esimiestä rustaamaan päivämääriä ja työsuhteen päättämisen syitä? Aivan käsittämätöntä. Ihan tosi.

Yleensä ne työnantajan rikkomukset jotka keskusteluissa kuuluvat tuppaa olemaan ns. määrättyjä, käskymuotoisia tauottomia työpäiviä, maksamattomia ylityökorvauksia tai vaikkapa juuri työsuhteen perusteettomia päättämisiä, koska työntekijän naama ei miellytä.

Kyllä mä olen valmis rikkomaan esim. KVTESin mukaisia työaikasäädöksiä aika useinkin jos pomo tulee pyytämään sitä asiallisesti ja tietää ettei mun ole mikään pakko tehdä 16 tunnin vuoroja jos mua ei kiinnosta.

Tässä asiassa on nyt myös kyse tälläisestä vapaaehtoisesta suostumisesta työnantajan puolelta. Ei sen oo todella mikään pakko kirjottaa perättömiä työtodistuksia tms. jossei sitä syystä tai toisesta kiinnosta. Mutta voi sitä kysyä.

Eli kun molemmat osapuolet oikeasti sopii asiasta keskenään niin ei sillon ole mitään kusetusta missään. Yhtälailla sekä työnantaja että työntekijä voivat kahlata kaikki päivät pykäliä läpi ja olla toisilleen vittumaisia minkä ehtivät. Ja aina löytyy jotain joka kumoaa jonkun muun. Mun päivät kuluu rattosammin kun kaikki on valmiita joustamaan pikkusen tarvittaessa ja saa siitä vastineeksi sitten taas jotain muita etuuksia.

Korostan vielä: Molempien osapuolien vapaaehtoinen suostumus asiaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työnantaja ei tässä kohtaa erityisemmin mielestäni lakia riko jos tahtoo järjestää työntekijän lähdön firmasta siten että työntekijä saa rahallisesti paremmat edut kuin niin että irtisanoutuisi itse.

Ei varmasti onnistu missään putkassa jossa työntekijöitä on vähänkään enemmän. Ootkos ajatellut että jos sut nyt vaikka laitettais paikasta x taloudellisiin/tuotannollisiin syihin vedoten pihalle, ei ko. lafka voi ihan hetkeen ruveta palkkailemaan uutta hlöä tehtäviin? Enkä mä ainakaan haluais yhtään työtodistusta jossa syy irtisanomiselle olis joku muu, itsestä johtuva asia.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Edellen se perustavaa laatua oleva asia; miksi vaatia toiselta asioiden oikeellisuutta jos itse ollaan valmiita pyytämään kusetusta? Mitäpä muuta se on jos pyydetään työnantajaa / esimiestä rustaamaan päivämääriä ja työsuhteen päättämisen syitä? Aivan käsittämätöntä. Ihan tosi.

Julma sulle jo vastasikin mukavasti. Kyllä tätä voi katsoa laajemminkin, jos työntekijä joustaa asioissa niin voi työnantajakin joustaa. Molemminpuolista sopimista. Onko kuinka asiallista keplottelua? Mun mielestä ei maailman suurin synti, mutta ymmärrän jos ollaan eri mieltä.

Samoilla jäljillä "sh90":n kanssa. On aika erikoisen Julmaa ja ristiriitaista että täällä valitetaan siitä kun työnantaja ei noudata lakeja ja kuitenkin vastaavasti oikein kehoitetaan sitä rikkomaan myös niitä. Haloo? Ja minkä ihmeen takia se esimies ottais juridisia riskejä sen takia että sä haluat lähteä? Ankkalinna unia. :) Onkohan nämä kaikki "asiantuntijat" edes terveydenhoitoalan immeisiä? Julmalta tuntuu. 

Yhä hämmästelen kommentointiasi ja epäilyjäsi. Ei näitä kommentteja ihan hatusta kukaan vedä, perustuu työelämän kokemuksiin. Asioita saatetaan sopia ihan työntekijän ja työnantajan kesken, jopa irtisanomisia ja niiden syitä koskien. Ei ehkä ole terv.hoitoalalla yleistä (eikä tietty kuntatyönantajat tai sairaanhoitopiirit tällaiseen suostukaan) mutta pienemmissä paikoissa voi onnistua. 

Fear Campaign

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samoilla jäljillä "sh90":n kanssa. On aika erikoisen Julmaa ja ristiriitaista että täällä valitetaan siitä kun työnantaja ei noudata lakeja ja kuitenkin vastaavasti oikein kehoitetaan sitä rikkomaan myös niitä. Haloo? Ja minkä ihmeen takia se esimies ottais juridisia riskejä sen takia että sä haluat lähteä? Ankkalinna unia. :) Onkohan nämä kaikki "asiantuntijat" edes terveydenhoitoalan immeisiä? Julmalta tuntuu. 

Yhä hämmästelen kommentointiasi ja epäilyjäsi.

Ehkäpä lännensankari edustaa työnantajaosapuolta?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samoilla jäljillä "sh90":n kanssa. On aika erikoisen Julmaa ja ristiriitaista että täällä valitetaan siitä kun työnantaja ei noudata lakeja ja kuitenkin vastaavasti oikein kehoitetaan sitä rikkomaan myös niitä. Haloo? Ja minkä ihmeen takia se esimies ottais juridisia riskejä sen takia että sä haluat lähteä? Ankkalinna unia. :) Onkohan nämä kaikki "asiantuntijat" edes terveydenhoitoalan immeisiä? Julmalta tuntuu. 

Yhä hämmästelen kommentointiasi ja epäilyjäsi.

Ehkäpä lännensankari edustaa työnantajaosapuolta?

Tosiaan...heitämme epäilyn varjon myös sinnepäin  :D

Fear Campaign

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei varmasti onnistu missään putkassa jossa työntekijöitä on vähänkään enemmän. Ootkos ajatellut että jos sut nyt vaikka laitettais paikasta x taloudellisiin/tuotannollisiin syihin vedoten pihalle, ei ko. lafka voi ihan hetkeen ruveta palkkailemaan uutta hlöä tehtäviin? Enkä mä ainakaan haluais yhtään työtodistusta jossa syy irtisanomiselle olis joku muu, itsestä johtuva asia.

Lappuun voidaan hyvin kirjoittaa tuhat ja yksi syytä jotka kuulostavat täysin neutraaleilta. "Organisaatiomuutos" "Henkilöstöpoliittiset ratkaisut" "Työnantajan palvelurakenteen muutos" Ihan mitä tahansa neutraalia josta näkee että työntekijä ei ole itse ryssinyt paikkaansa.

Jos asia on sovittu työnantajan ja työntekijän kesken niin ei siinä mitään kiistoja kukaan alota että mitä siellä paperissa lukee.

Asian onnistumiseen en ota mitään kantaa, mainitsin jo aiemmin keskustelussa (varmaan vieläpä toistuvasti) että on täysin työnantajan hyväntekeväisyyttä alkaa tähän. Mutta siihen irtisanomisperusteen keksimiseen se ei kyllä kaadu.

Ei kannata tehdä asioista niin vaikeita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksi asia mikä tässä kuviossa minua häiritsee on se, että miksi Tipi haluaa jäädä työttömäksi? Jos haluat pois nykyisen työnantajan palveluksesta niin hae uusi työpaikka. Oletko väsynyt ?  Ja kuten jo aiemmin kirjoitin, jos olet väsynyt voit aina tehdä lyhennettyä työlistaa jolloin saat useamman vapaapäivän,  että voit levätä.  Näin kaikki menee siististi eikä tarvi jälkikäteen selitellä.

:-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehkäpä vaan haluaa että asiat menevät oikein. :nauraa:

Hyvä, että pistit luopiot täällä ojennukseen, tiedä mitä täällä olisi työnantajan päänmenoksi vielä kehitelty. Ehkäpä oikein kahvitunnin venyttämistä suositeltu....Antaa nyt sitten olla.

Fear Campaign

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 10 kuukautta myöhemmin...

... ilman huutomerkkejä :)

Irtisanouduin 14 pv:n irtisanomisajalla 24.5. Eikö näin ollen viimeisen työpäivän pitäisi olla sunnuntai 6.6.?

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä, käsittääkseni tuo irtisanomisaika lasketaan nimenomaan kalenterista suoraan, eikä niin kuin esim. kesälomapäivien kuluminen.

Jaksoin kaivaa kvtessistä, eli se sanoo että

Irtisanomisaika alkaa kulua sitä päivää seuraavasta päivästä, jona irtisanominen on annettu tai saatettu tiedoksi.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

oon tässä ruvennut miettimään, kun en oo jostain syystä ennen tajunnut, että ei määräaikaisesta työsuhteesta voi noin vain lähteä...niin siis että kun olin kaupungilla pitkäaikaispuolella, mulla oli määräaikainen sopimus. sitten sain tarpeekseni ja etsin toista paikkaa jonka sitten sainkin (sekin sijaisuus). ei mulla silloin ollut hajuakaan että en voi lähteä siitä sen hetkisestä työpaikastani...MUTTA, kun kerroin siitä työnantajalleni, ei se sanonut siihen mitään vastaan, vaan sain lähteä.

eikai tämmösestä jälkeenpäin mitään voi tulla? jos kerran työnantaja siihen suostui, ja mä sain työtodistuksenkin...

oonpa sitten jatkossa viisaampi, tosin tällä hetkellä on vakipaikka eikä tietty tota ongelmaa luulis enää tulevan ellei joskus paikkaa vaihda.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos työnantaja on suostunut niin eihän siinä sitten mitään. Kannattaa muuten vaatia määräaikaisiinkin sopimuksiin se irtisanomisaika, PPSHP:llä se näyttää tulevan niihin, mutta ei ole kiveen kyllä kirjoitettu että jokapaikassa näin on. Ihan itsensä turvaamiseksi, on aika kurja olla vaikka 6 kk määräaikaisella ja puolessavälissä olisikin unelmien työpaikka tarjolla per heti.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Voikohan irtisanoutumisaikaa lyhentää jos menee saman puljun palvelukseen?

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos työnantaja on suostunut niin eihän siinä sitten mitään. Kannattaa muuten vaatia määräaikaisiinkin sopimuksiin se irtisanomisaika, PPSHP:llä se näyttää tulevan niihin, mutta ei ole kiveen kyllä kirjoitettu että jokapaikassa näin on. Ihan itsensä turvaamiseksi, on aika kurja olla vaikka 6 kk määräaikaisella ja puolessavälissä olisikin unelmien työpaikka tarjolla per heti.

Ainakaan pari vuotta sitten toi irtisanomisajan saaminen määräaikaiseen soppariin ei onnistunut meillä. Riippunee vissiin aika paljon ylihoitajasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko määräaikaisen työsopparin irtisanominen muuttunu? Mulle väitettiin, että määräaikaisen työsopimuksen voi irtisanoa kuten vakituisenkin vaikka siinä ei lue irtisanomisesta mitään. Eli alle vuoden kestävässä irtisanomisaika olisi kaksi viikkoa.

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko määräaikaisen työsopparin irtisanominen muuttunu? Mulle väitettiin, että määräaikaisen työsopimuksen voi irtisanoa kuten vakituisenkin vaikka siinä ei lue irtisanomisesta mitään. Eli alle vuoden kestävässä irtisanomisaika olisi kaksi viikkoa.

Määräaikainen on aina määräaikainen, jos ei ole tosiaan mainittu irtisanomisaikaa (jos työnantaja haluaa olla ilkeä, tai siis pitää kiinni oikeuksistaan)

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Kunhan vähän kommentoin.. voi olla että esimies ehtii irtisanoa ennen kun ehdin uutta paikkaa löytää ja irtisanoa itse itseni. Koeaika menossa (4 kk, josta puolet menny), ja olen esimiehen hampaissa eikä mitään mahdollisuutta ole itseään puolustaa. Plääh... Sen verran ois kysyttävää että jos minä ehdin ensin, eli saan paikan ja irtisanoudun, voinko tehdä sen päivää aikaisemmin ennen kuin siirryn uuteen? Ta on sama. Toimipiste eri.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...