Jump to content
MAINOS

Seuren toiminta


Helena69

Recommended Posts

Parin kk päästä valmistun ja mistäs sitten töitä tällä menolla? Vakipaikkoja näyttää mol:ssa olevan vähän ja moneen vaaditaan työkokemusta.  Vituttaa et tuli lähdettyä opiskelemaan.  ;D

Kyllä täällä pk-seudulla riittää töitä.

Moni paikka ei enää käytä Seurea vaan omia sijaisia, eli keikkaillessa jätä yhteystietosi tai soita/lähetä ne kiinnostaviin paikkoihin

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 50
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

^

Joo paljon vähemmän on keikkaa tarjolla kun ennen mutta oon saanut kyllä kun oon ehtiessäni vahdannut keikkoja, ja laittanut keikkatoiveita. Itse teen lähinnä arkiaamuja, ja oon kyllä saanut haluamilleni päiville, mutta valinnan varaa ei juurikaan ole.

Valmistun lähihoitajaksi jouluna, ja aloitin keikkailun viime joululomalla (puolessa välissä opiskelua) joten seuren(kin) kautta on jo jonkun verran ehtinyt kokemusta tulla. Olen tehnyt pitkäpuolelle, akuuttipuolelle, vanhainkotiin, palvelutaloon ja kotihoitoonkin. Lisäksi teen HUS:ille satunnaisia vuoroja tietylle osastolle (ei seuren kautta).

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

psyka on ihan kuollutta,1 keikka lokakuussa,syyskuu 0,elokuu 2.

huhti,touko,kesäkuut oli joka päivälle keikkaa.uusi yli hoo pannut tuulemaan.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sama vika meilläkin! Uusi ylihoitaja laittaa köyhät kyykkyyn. Katsotaan miten pystyy organisoimaan toiminnan, vai jääkö itse töihin kun vanhat hoitsut katoaa johonkin muualle.

Vaikeeta on saada psykan puolelta lähärinä töitä. Kaikki avoimet vakanssit muuttunut sh vakansseiksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä nähdään taas se, että kana ei löydä jyvää.. aiemmin oli toimivat varahenkilöstöt ja niitä alettiin vähentämään / lakkauttamaan, kun Seure tuli. Oli muka paljon edullisempaa käyttää Seurea. Niinpä niin.. nyt ollaan menossa takaisin siihen, että varahenkilöstöä lisättäisiin tai omat tekee niin paljon kuin mahdollista. :-

Miten omat ja varahenkilöstö jaksaa tehdä kauan niin paljon kuin mahdollista. Samoin ilmapiiri kiristyy ja työhyvinvointi heikkenee kun asenne on ettei kaveria jätetä pulaan ja tauotta yötäpäivää tekeminen uuvuttaa ja tulee sairaslomia.Kuka sellaista vakityötä uskaltaa ottaa. Kai taas alkaa keikkalaisten tilaaminen tiiviimmin.

Tietenkin mikäli haluaa pitkiä sairaslomia niin varmimmin sen todennäköisesti saa liiallisella työnteolla niin varmasti joku sydän, lonkka, kyynärpää, selkä ym. remppaantuu raskaassa fyysisessä hoitotyössä ja turpoaa ja on näyttöä lääkärissä ja pääsee monen kuukauden palkalliselle "sairaslomalle".

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^mä kyllä taas lämpimästi kannatan sissi-toimia, ainakin tapaamani sissit ovat olleet ammattilaisia jotka paljonkin saattavat olla "kotiosastolla" mutta sieltä tarpeen tullen osaavasti liikkuvat. Kyllähän se on osastoillekin helpompaa,jos sijainen tuntee osaston ja käytännöt. Minusta varahenkilöstöä pitäisi olla paljon enemmänkin!

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^mä kyllä taas lämpimästi kannatan sissi-toimia, ainakin tapaamani sissit ovat olleet ammattilaisia jotka paljonkin saattavat olla "kotiosastolla" mutta sieltä tarpeen tullen osaavasti liikkuvat. Kyllähän se on osastoillekin helpompaa,jos sijainen tuntee osaston ja käytännöt. Minusta varahenkilöstöä pitäisi olla paljon enemmänkin!

Olen samaa mieltä. Riittävästi varahenkilöstöä AINA ;D paikalla. Ongelma on vain siinä että se maksaa ja tuskin tulee sen halvemmaksi kuin tilapäinen vain senhetkiseen tarpeeseen otettu keikkalainen. Myös toimihenkilöt hoitamaan sissitoimintaa maksaa. Ei se järjestelmä toimi ilman ohjausta itsekseen :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vauhti kiihtynee. Parin viikon hiljaiselon jälkeen luuriin piippaa 3-5 viestiä päivässä-tahtiin.

Ja niitähän tulee sitä enemmän, mitä laajemmalla on valmis liikkumaan.

Lisäksi ns. tiskin alta menee suurin osa eli oh:oot nappaa keikalla olevat jo valmiiksi seuraaville tiedossa oleville puutevuoroille.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^onko Seurella enää sitä kalenteria, mistä saa netissä varata haluamansa keikat?

Miten se nyt oli, että HUSsilla ei enää vuodenvaihteen jälkeen saa käyttää vuokrahoitajia? Vai muistanko ihan väärin?

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^onko Seurella enää sitä kalenteria, mistä saa netissä varata haluamansa keikat?

On, Keikkakalenteri. Jokaisella omat tunnarit palveluun.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^onko Seurella enää sitä kalenteria, mistä saa netissä varata haluamansa keikat?

Miten se nyt oli, että HUSsilla ei enää vuodenvaihteen jälkeen saa käyttää vuokrahoitajia? Vai muistanko ihan väärin?

*** On keikkanetti joo missä voi ilmoittaa kiinnostuksensa vuoroon. Ja olen myös käsityksessä että vuokrahoitajia ei enää käytetä, vain omia sijaisia.

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Seureella taitaa mennä huonosti. Olisin tullut mielelläni pariksi viikoksi käymään kotiin täältä Ruotsinmaalta. Asuntokin Hesassa. Soitin keikkaa ja sanoivat, että voi tulla ehkä Puolarmetsään. Sitten mulla ei ole iv -lupaa. Halloo mikä se on? Ruotissa ja Norjassa se kuuluu koulutukseen, kuten tippojen laitto ja näytteiden otto. Olen anestesia -tehohoitaja ollut valmis jo 30 v. Varmaan liian vanha. Tietääkö kukaan Suomen Dedicaresta ja työtilanteesta. Norjassa ja Ruotsissa heillä on hyvä maine. Kun ei Suomesta löydy töitä, niin taidan odottaa maanantaina Norjan puhelua.

Seureen toiminta tuntuu todella amatöörimaiselta.

Suomen hoitajakoulutus pitäisi ajanmukaistaa muiden Pohjoismaiden tasolle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitten mulla ei ole iv -lupaa. Halloo mikä se on?

Ei kai se Seuren vika ole, että Suomessa i.v.-lääkkeitä ei voi antaa ilman erillistä lupaa? Se ei myöskään ole koulutusjärjestelmän vika, vaan lainsäätäjillä ja ministeriön virkamiehillä on valta tässä asiassa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sähköiset tuntilistat tuli psykaan ja heti menee pieleen:

3.12.2009 Paikalla 20:45 7:45 Mielisairaanhoitaja Aurora 15-3A Helsingin kaupunki TerveyskeskusAuroran sairaala osasto 15-3A 1

Työtunteja yhteensä: 10,5

Lounastauko ei kuulu työaikaan (vähennetään vähintään kuuden tunnin päivistä puoli tuntia).

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vs Telaketju

Ei se mistään iv luvasta vaan ollut kiinni, vaan niilla ei ole yksinkertaisesti töitä. Miksiköhän suomalaista sairaanhoitajakoulutusta ei voi kohottaa pohjoismaiselle tasolle Monet ovat törmänneet Ruotsissa ja Norjassa esim erikoiskoulutuksessa siihen, että uusi koulutus kelpaa vain lisäkoulutuksen jälkeen esim anestesia puoli vuotta. :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 4 viikkoa myöhemmin...

Jatkan tähän samaan ketjuun kysymyksellä tämän hetken työtilanteesta..

Eli onko Seurella tällä hetkellä viikonloppukeikkaa lähihoitajille pk-seudulla, vai käyttävätkö sairaalat omia sijaisiaan (niinkuin viidakkorumpu kertoilee)?? Miten tuommoista keikkasijaisuutta sitten haetaan ja verotetaan? Jos siis esim Peijaksen omalle listalle pääsisi, niin verokorttihan menisi sinne ja jos töitä ei olisikaan niin muualla otettaisiin verot lisäprosentilla... Ja saisiko sitä sitten edes ilmoittautua johonkin toiseenkin sairaalaan "omaksi sijaiseksi"? Palkkahan on noin varmasti huonompi, mutta onhan se nykyistä tyhjää parempi.  :nauraa:

Lisäksi edellisen kerran soitin seureen viime kesänä, kyselin viikonloppukeikkaa ja kerroin olevani äitiyslomalla (nyt siis hoitovapaalla) niin minulle ilmoitettiin erittäin epäkohteliaasti, että "kannattaisi sinunkin vaan keskittyä lapsesi hoitoon, töitä ehdit kyllä tehdä myöhemminkin -> meillä ei ole sinulle mitään."  :nauraa:

Joten ei huimasti innosta soittaa taas ko firmaan lakki kourassa...

Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen ainakin ollut aiemmin HUSsin 'omana' keikkalaisena opiskeluaikoina, eli työhönottoon vaan yhteys, sieltä sitten soiteltiin ja kivoille osastoille jätin suoran numeron sijaispankkiin  :nauraa:

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

...niin verokorttihan menisi sinne ja jos töitä ei olisikaan niin muualla otettaisiin verot lisäprosentilla...

Aika monella hoitajalla on käytössä ns. freelancer-kortti, jolloin veroprossa lasketaan vuosituloja koskien, ei mitään perus/lisäpronttia käyttäen.

Lisää freelancer-kortista: http://www.vero.fi/default.asp?path=5,40,90,441&article=387&domain=VERO_MAIN

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Totta,että SEURESSA on keikat vähentyneet ja erityisesti yöhoitajan keikat talouslaman myötä.Monet yksiköt käyttävät omia hyviksi havaittuja keikkalaisia ja myös kaupungit teettävät mielellään yöhoitajan keikat ns. omalla tuntilapulla eli silloin hoitaja tulee halvemmaksi kuin Seuren kautta.Ja monessa paikassahan myös venytään minimiminimiminimi miehityksellä eikä oteta keikkalaista jokaiseen puutokseen.Itse olen vakituisessa yöhoitajan toimessa ja teen myös välillä yöhoitajan keikkaa jota ainakin minulle on riittänyt sekä Seuren että suoraan yksiköiden kautta.

Kyllä keikkaa tulevaisuudessakin riittää ja veikkaan että keikkalaisten tarve tulee vain lisääntymään.Jonkinlaisessa morrosvaiheessa ainakin vanhustenhoito on työvoiman suhteen.

Jaa-a,että Cubalaisia hoitajia tulossa...no itse olen kyllä sitä mieltä,että suomalainen hoitajisto tarvitsee paljon nykyistä enemmän kannustusta - sekä konkreettista että henkistä.Niin monia ulkomaalaisia hoitajia suomessa työpaikoilla nähneenä (venäläiset,virolaiset,somalialaiset,ghanalaiset,vietnamilaiset,ukrainalaiset.......) on todettava,että ei hyvältä näytä tulevaisuus,ellei ulkomaalaistaustaisten hoitajien suomenkielen osaaminen sekä asenne hoitotyöhön merkittävästi muutu!Enkä ole rasisti vaan realisti.Kun viimeksi menin yökeikalle paikkaan jossa en koskaan ole ollut ja hoidettavana oli noin 25 dementoitunutta/käytöshäiriöistä vanhusta,oli minua vastassa somalialainen nais-lähihoitaja joka antoi raportin tyyliin:"Tälä mitä ola erityinen.Mina anna sinulle tässä lista potilaat siita sina katso.Kaksi viela vaelta muut ola vuode ja tama..tama..mies se saata olla joskus vihanen kun ola uusi hoitaja......"Täytyy sanoa,että ei voinut kuin nauraa ko. hoitajan lähdettyä kotiin.EI tämä ole ainoa esimerkki vastaavista tilanteista!Olen nähnyt myös monet kerrat kuinka ulkomaalaistaustainen hoitaja repii,tönii vanhusta tai puhuu hyvin epäsopivalla tavalla...koska ei ymmärrä kieltä ja koska vanhus ei ymmärrä kyseistä hoitajaa.Aina sanotaan,että meidän pitää oppia hyväksymään muita kulttuureja ja niistä löytyviä voimavaroja.Kyllä vain mutta entä miten nämä ulkomaalaistaustaiset hoitajat sitten ovat motivoituneet oppimaan suomalaista kulttuuria,suomalaista hoitokulttuuria - sanoisin että huonosti.Ongelma on hyvin tiedossa mutta siitä ei saa puhua koska silloin olet rasisti ja vaikka mitä.Totuus on kyllä se,että vanhustenhoidon taso tulee romahtamaan jos suurissa määrin suomalainen hoitajisto korvataan ulkomaalaistaustaisilla.Lopuksi on sitten todettava,että en yleistä sillä olen törmännyt myös aivan loistaviin ja todella ammattitaitoisiin  ulkomaalaistaustaisiin hoitajiin - moniin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

oli minua vastassa somalialainen nais-lähihoitaja joka antoi raportin tyyliin:"Tälä mitä ola erityinen.Mina anna sinulle tässä lista potilaat siita sina katso.

No en nyt oikein ymmärtänyt, tällainen se raportti voi olla ihan suomalaiseltakin hoitajalta. Mukavaa, että lista annetaan edes jonkinlaisen saatteen kanssa eikä vain lykätä käteen tai sanota että pöydänkulmalta löytyy.

Sinänsä tietysti surkuhupaisa tilanne, mutten osaa yhdistää hoonon soomen puhujaan erityisesti.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 6 kuukautta myöhemmin...

Mun silmillä katsottu lh:lle löytyy päivittäin useita vuoroja, jos ei ole kranttu.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...