Jump to content
MAINOS

Kotoa töihin?


katmat

Recommended Posts

Kriisi päällä:olen ollut kohta 5 vuotta kotona lasten kanssa. Osaakohan sitä enää tehdä mitään töissä ja huoliiko kukaan töihin kun on ollu niin kauan poissa?huh.gif :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos ihmisiä, joilla ei ole edes alan koulutusta otetaan alan hommiin niin totta ihmeessä sulle kouluttautuneelle löytyy töitä. Sinne vaan sekaan :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitä pitää vain kokeilla, miten käy!!!  :)

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tottakai hoitajille on tilaa tulla töihin. Tervetuloa vaan, vastaavanlaisessa tilanteessa olevia työntekijöitä tiedänkin ja hyvin ovat pääseet vauhtiin. Eihän se ole kuin eka vuoro vanhan kertaamista jos on ollut aiemmin töissä jossain vastaavanlaisessa.

En ole ollut itse kovin pitkään mukana joten entisajoista käsitys on huono, mutta pääosin luulen että kehitystä on tapahtunut hälytysjärjestelmissä joilla mummut pyytävät vessaan tms, ja sitten sähköinen kirjaaminen. Molempien opettelu onnistunee kyllä. Ja lääkkeiden nimet on toki vaihtuneet 10 kertaa, ehkä ne on nyt samat kuin sillon kun olit edellisen kerran töissä ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kriisi päällä:olen ollut kohta 5 vuotta kotona lasten kanssa. Osaakohan sitä enää tehdä mitään töissä ja huoliiko kukaan töihin kun on ollu niin kauan poissa?huh.gif :-

Mä olin 3v sitten aivan samassa tilanteessa ja hyvin meni. Oli kiva mennä töihin ja tuntui kuin olis itsekin ihan uudesti syntynyt vaikka olikin alkuun ihan pihalla. Nyt ku oon yrittäny miettiä työpaikan vaihtoa, niin ei oikein löydy enää sitä rohkeutta ja jaksamista uuden aloittamiseen. Just mietin että mistähän sen saman innon löytäis kuin 5v:n kotiäitiyden jälkeen...  ::) (Vaikka mä kyllä tykkäsin olla kotona ja mulla oli yks vapaaehtoisprojekti pitkään, mut silti...)

Eli rohkeesti vaan ja pyydät perehdytyspäiviä riittävästi!

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

olipa mukava kuulla että meikäläistä ehkä tarvittais vielä hoitotöissä :) oon koko kotonaoloajan lukenu alan kirjallisuutta ja lehtiä että edes teoria pysyy muistissa. käytäntö se tietysti sitte opettaa loput. jännittää vaan niin maan perusteellisesti  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

olipa mukava kuulla että meikäläistä ehkä tarvittais vielä hoitotöissä :P oon koko kotonaoloajan lukenu alan kirjallisuutta ja lehtiä että edes teoria pysyy muistissa. käytäntö se tietysti sitte opettaa loput. jännittää vaan niin maan perusteellisesti  :-

Oletko jo työelämässä?  Jos olet miten on mennyt? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ole vielä työelämässä, kattelen tässä että mitä olis ja missä.Iso mutta asiassa on lasten päivähoitojärjestelyt, kun ne ei järjesty ihan kädenkäänteessä kunnassa jossa päiväkodit pursuaa lapsia. Lisäksi me tarvitsemme vuorohoitopaikat, koska miehenikin on hoitoalalla ja jos molemmat tekee 3-vuorotyötä niin ei siinä riitä ma-pe 8-17 auki oleva hoitopaikka.Mummeja ja kummeja ei ole lähellä joten emme sellaiseen apuun voi turvata.

Olen nyt suunnitellu tätä asiaa silleen, että jos sattuis irrota joku pidempi sijaisuus (lue:vähintään 2kk putkeen) niin menen, mutta tässä vaiheessa en ala tehdä mitään päivä siellä-toinen täällä-töitä, koska se on äärimmäisen hankalaa pienten lasten takia. Eli jos mitään pidempää sijaisuutta ei tuu niin olen kotona vielä ensi syksyyn, jolloin kuopus täyttää 3v. Sen jälkeen on sitte pakko mennä. Pitäis vielä sanoa ittensä irti nykyisestä työpaikasta, mutten tiedä mikä ajankohta siihen olis sopiva, nyt vai sitten kun tiedän minne muualle menen???

Vielä yksi mutta tässä on esikoisen astma. LÄäkärin suositus on, että häntä ei laitettaisi isoon hoitoryhmään, koska siellä on enempi pöpöjä ja sairastumistakin on sitten enempi ja nytkin hänellä on jo melkein maksimilääkitys astmaan. Lääkäri suositteli hoitamaan kotona mahdollisimman pitkään ja kun vie hoitoon niin pienryhmä/perhepäivähoito.Mutta ainakaan meidän kaupungissa vuorotyöläisten lapsille ei oo muuta paikkaa kuin yli 100 lapsen vuoropäiväkoti, jossa on ylipaikoilla lapsia eli ryhmät tosi isoja.

Että töihin lähtisin vaikka huomenna kun vaan saisi nää asiat sumplittua. Onko kellää tietoa, miten pitää menetellä kun on vakipaikka, missä vaihees kannattaa sanoa irti?Mulla on kyllä sieltä lomarahat saamatta kuopuksen äitiysloma-ajalta  :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...