Satu-Maarit Posted June 17, 2009 Posted June 17, 2009 Minkälainen työtilanne lähihoitajilla KYS:llä? Kertokaa kokemuksia sieltä tms.
mirah Posted June 18, 2009 Posted June 18, 2009 Pääseekö lähihoitajat Kyssiin? Taysissa ei taida juuri lähiksiä olla..?Mutulla heitän..en ainakaan ole törmännyt siellä ollessani.
Jiippari Posted June 18, 2009 Posted June 18, 2009 Pääseekö lähihoitajat Kyssiin? Taysissa ei taida juuri lähiksiä olla..?Mutulla heitän..en ainakaan ole törmännyt siellä ollessani. Kyllähän tuolla Taysissa lähihoitajiakin on. Keikkaakin on ihan riittämiin ympäri talon eri osastoja. Missäpäin olet kun et meihin ole törmännyt? ::) Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.
mirah Posted June 18, 2009 Posted June 18, 2009 Synnärillä..naistentaudeilla...ensiavussa..lastenpolilla. Hei..onko taysissa lähäreitä vakipaikoilla vai keikkahommissa? 98- vuonna yksi meidän luokasta pääsi sydänvalvontaan harjoitteluun, mutta käsitin jo silloin ettei sinne pääse valmiina lähihoitajana? Onko lähihoitajat siellä vuodeostailla vai? ::)
Jiippari Posted June 18, 2009 Posted June 18, 2009 ^Onhan siellä mm. naistentaudeilla ja muuallakin lähi/perushoitajia ihan vakipaikoilla. Itse olen keikkalainen ja kiertänyt vuodeosastoja pitkin poikin (mm. 4b, 11a, späi, 10b, kara/karb, rs1, kei1 ja 2, eri lastenosastot jnejne...), lastenpolillakin tehnyt muutamia öitä (keikalla siis LO1, osaston väkihän hoitaa yöt polilla). Acutaan olisi ollut kesätöitä tarjolla, mutta olin jo lupautunut muualle. Profiilisi mukaan sinäkin olet lh, olethan sinäkin siellä ::) Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.
mirah Posted June 18, 2009 Posted June 18, 2009 ^Onhan siellä mm. naistentaudeilla ja muuallakin lähi/perushoitajia ihan vakipaikoilla. Itse olen keikkalainen ja kiertänyt vuodeosastoja pitkin poikin (mm. 4b, 11a, späi, 10b, kara/karb, rs1, kei1 ja 2, eri lastenosastot jnejne...), lastenpolillakin tehnyt muutamia öitä (keikalla siis LO1, osaston väkihän hoitaa yöt polilla). Acutaan olisi ollut kesätöitä tarjolla, mutta olin jo lupautunut muualle. Profiilisi mukaan sinäkin olet lh, olethan sinäkin siellä ::) En ole taysissa töissä. Mutta kuten totesin mutun mukaan...eli kollegat joskus sanoneet ettei taysiin lh:t pääse :- Mutta ilmeisesti olleet väärässä. Itse työskentelen Kovassa.
mirah Posted June 18, 2009 Posted June 18, 2009 Jiippari En lukenut ekaa viestiäsi tarkkaan. Kysyit missäpäin olet...siksi tuo väärinkäsitys ::) Olen siis ollut asiakkaana taysissa ja koskaan minua/perhettäni ei hoitanut lh. Siksi oletin kuulemani todeksi.
pocis Posted June 19, 2009 Posted June 19, 2009 Eiköhän muihinkin yliopistosairaaloihin pääse lähihoitajat (ainakin soveltuvalla suuntautumisella). HUS:issa ainakin on myös lähihoitajia töissä. Kyllähän vuodeosastolla ainakin lähihoitajalla on paljonkin tekemistä. Päivystyksissä ehkä on vähempi lähihoitajia mutta kyllä heitä sielläkin on :-X 3 lapsen äiti
mirah Posted June 21, 2009 Posted June 21, 2009 Niinpä..olin jämähtänyt siihen mitä opiskeluaikana kuulin, että yliop.sairaalaan ei lähihoitajia palkata :D Blondi kun olen :nauraa:
holbs Posted June 21, 2009 Posted June 21, 2009 Itse olen Kuopiossa ollessani keikkaillut KYSiin lähihoitajana. Vierihoidollisia tehtäviä lähinnä. EKG NERD
Ensihoitaja Posted June 22, 2009 Posted June 22, 2009 Kyllä Kys joka osastolla ja polilla näkee lähihoitajia. Tehtävän kuva vaihtelee sijoituksen mukaan. Ensiavussa tekevät vaksin hommia pääsääntöisesti ja osastolla ns. perushoitajan tittelillä. Ei muuta kuin soittamaan työvoimapalveluun ja kysymään töitä ja mihin tarvitsevat. Opettaja jumalan armosta...
Satu-Maarit Posted June 22, 2009 Author Posted June 22, 2009 Saako Kys:llä lähihoitajat osallistua esim.lääkehoitoon
Ensihoitaja Posted June 27, 2009 Posted June 27, 2009 Lääkehoitoa ei saa lähihoitajat toteuttaa missään Kys:llä ainakaan. Joku lääkehoidonkoulutus on ilmeisesti tulossa, jonka jälkeen jotain lääkejuttuja saa tehdä. Kaikkea muuta saa ja pitääkin tehdä ainakin ea:ssa. Opettaja jumalan armosta...
hannananna Posted June 29, 2009 Posted June 29, 2009 Mäkin oon lh ja tehny keikkaa kysissä millon milläkin osastolla. Nytten on pari viikkoa ollu hiljasempaa ettei keikkaa ole ollut, Tosin teen pelkkää yövuoroa että se voi vähän rajoittaa. Mites teillä muilla? Että onko vika minussa vai onko kesäsijaisia niin paljon ettei keikkalaisia nytten tarvita? Viikottain soitan työvoimapalveluun eli olen ollut itse aktiivinen.
vinksi Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Kyllä lähihoitajille on kysillä töitä, joka osastolla joitakin on. Paikasta riippuen enemmän ja vähemmän. Ja hengityshalvausyksikössä lähihoitajat/perushoitajat toteuttavat itsenäisesti lääkehoidon ja kaiken muunkin. Muualla Osastoilla ei sinänsä lääkehoito lähihoitajille kuuluu, mikä on kyllä typerää koska meillähän on siihen kuitenkin aika hyvä koulutus. Ei taida Sh:lle sen laajempi lääkehoidollinen osaaminen koulutuksen myötä tulla, tähän en sotke nyt i.v lääkkeitä. Mutta itse ainakin sain kolme päivää hakemuksen jättämisestä töitä. Ja siitä asti olen täällä ollut, paikka vaan välillä vaihtunut. Sekin kyllä omasta tahdosta. ;D
vinksi Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Ja vielä lisätäkseni, että tosiaan keikkalaiset yleensä vierihoitohommiin. Eri asia jos muuten olet töissä, et siis keikkalaisena.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now