Jump to content
MAINOS

Unihoitaja


Lääkärihoitaja

Recommended Posts

Voisko olla niin huonokuntoinen ettei enää pysty näitä mökkiaskareita tekemään, mutta haluaa silti oleskella mökillään? Esim. reumaatikko tms.

No voi toki, mu voiko niin huonokuntoinen reumaatikko olla niin hyvätuloinen että voi palkata avustajan mökille? Suomessa tuskin montaa sellaista joilla vaatimaton mökki..."

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Taas haettiin työkkärin sivuilla unihoitajaa. Eiköhän oo ollu tarpeeks kiinnostuneita viimeksi. Mua kyllä kiinnostaisi kyseinen työ, jos vaan nuo työehdot ei olis jo näin alkuun noin epämääräisiä. Eikö loytyis ketään, joka olis ollu tonne yhteydessä tai päätynyt jopa hommiin, niin osain kertoo enempi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 11 kuukautta myöhemmin...

OT:ksi menöö mutta menköön...

Minä ainakin koin loukkaavana sen, että olen samalla osastolla ollut 3 vuotena keikkalaisena ja kesät tehny pitkää sijaisuutta - samoin kaikki omat lomani!!. Keväällä valmistuin ja oh lupasi mulle lääkkeenjakoluvat, että siis saan ne suorittaa. Vaan ähhäh - 1,5 vk töiden alkamisesta se sitten peruttiinkin!

Väitetään että on tarpeeksi luvallisia jakajia kaikkiin vuoroihin - no missä ne on yövuoroista? Yhdessäkään yövuorossa missä valvon ei ole ollut luvallista jakajaa valvovana kaverina. Hauskaa soittaa 10 ml yskänlääkkeen takia yliyökkö toisesta päästä taloa.. :huh:

Tosin sh-opinnot suorittanu terveydenhoitajaopiskelija luvat sai.. mutta ei valmis lähihoitaja jolla lääkehoito yhtä lailla hallussa. Mut joitakin vain näköjään suositaan. Valittaa ei voi, ikävä kyllä...

Sori vuodatus. Ei tässä muuten mitään, mutta minen vihaa mitään niin paljon kuin lupausten pettämistä.. ja tasa-arvokysymys tuokin on - muiden, jo luvan saaneiden kanssa.. Tämmösiä kun alkaa tulla niin sitä ajattelee ettei mua osastolla tarvita. Joten saattaa olla elokuu viimeinen kuukauteni tuolla osastolla.

Tuo unihoitaja-juttu on aika epämäääräinen. En lähtis hakemaan noilla lähtökohdilla tollasta paikkaa. Päiväkodissa sai nukuttaa lapsia ilman unihoitajan titteliäkin. Eikä siihen 200 e koulutusta tarttenu. Jos mukula ei nukkunu niin sei sitte nukkunu. Parempi antaa mukulan valvoa ku provosoida muksu kiljumaan niin että koko talo herää. :blink:

Nymmä hiljenen. Ei tämä mikään vuodatusosio ollut.. :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ompas hämäriä ilmoituksia Mol:ssa.

hieman OT; itse 1vuoden opiskelijana löysin mollista ilmoitus että vanhalle röntkenprofessorille etsitään yöhoitajia kotona valvomaan. pappa oli saanut altzheimerin ja omaiset pelkäs et se alkaa yöl kävelee järveen tjsp. hakemuksessa ei lukenut palkkaa eikä mitään, mutta vastasivat että milloin on työhönhaastattelu.

Noh menin kokeilee huvikseen, oli westsidessa (espoo, muistinko paikan okein?) eli missä vähä rikkaammat asuu (eli kaikki suomenruotsalaiset). Oli varmasti reilun miljoonan euron iso omakotitalo järven lähellä, sisällä helkutin kallis sisustus, sellainen barokkiaikainen. noh olohuoneessa iso 10 paikkainen ruokapöytä ja n. 7 muuta työtä hakevaa istui pöydässä :D. erilaisilla taustoilla lh, ph, sh-opiskelija jne.

Sit alkoi tarina et pappa ei pärjää yöllä ja me haetaan avustajaa jokaiselle yölle ja noin 3-4 yökköä jotka sitten tekisivät keskenään ne työvuorosuunnitelmat. Tarina jatkui ja ne esitti meille tilat missä yökkö voi olla, siel sänky ja radio ja seuraavas huonees se professori. Takas yläkertaan, noh siin vaihees heitin kysymyksen peliin; että mikä olisi sitten palkka? Mummo alkoi herkillä silmillä kertoa että kuinka pieni eläke heillä on ja että Kela ei maksa tästä paljon heille jne, ja tytär joka oli itse sairaanhoitaja ja vielä osastonhoitajana en muista vaa missä sairaalassa, sanoi että 6e/h verottomana (pimeetä työtä yrittivät vielä :D). Mua heti alkoi siellä hymyilyttämään ja naurattamaan, sanoin että ihan naurettava palkka, saan terveyskeskuksesta lh-sijaisenaki yli 11e/h + yölisät, kuka tälläiseen suostuu? Se tytär (SH) sanoi että ku teitä on noin monta niin kuka sit suostuu 6e/h, sieltä rupes nousee käsiä ja siin vaihees nousin pöydästä ja sanoin näkemiin.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noh menin kokeilee huvikseen, oli westsidessa (espoo, muistinko paikan okein?)

Westend?

Oliks ne jotain thaikkuja joilla käsi nousi pystyyn?! :blink:

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noh menin kokeilee huvikseen, oli westsidessa (espoo, muistinko paikan okein?)

Westend?

Oliks ne jotain thaikkuja joilla käsi nousi pystyyn?! :blink:

jooh westend. ei ollu thaimoja, yks 60v mummo tais olla ja 50v lähäri mies, ja tais pari lh opiskelijaa tyttöä myös olla. mut siis huomas et noil ei kyl järki juokse, jos ei kukaan ois nostanut kättä niin niiten ois ollut pakko nostaa tuntipalkkaa.. joskus ihmisten tyhmyys kyl ihmetyttää.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noh menin kokeilee huvikseen, oli westsidessa (espoo, muistinko paikan okein?)

Westend?

Oliks ne jotain thaikkuja joilla käsi nousi pystyyn?! :blink:

jooh westend. ei ollu thaimoja, yks 60v mummo tais olla ja 50v lähäri mies, ja tais pari lh opiskelijaa tyttöä myös olla. mut siis huomas et noil ei kyl järki juokse, jos ei kukaan ois nostanut kättä niin niiten ois ollut pakko nostaa tuntipalkkaa.. joskus ihmisten tyhmyys kyl ihmetyttää.

Jos se niiden mielestä oli sit helppoo rahaa...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä voin suoraan sanoa olevani valmis tekemään pimeää työtä aina kun sitä on tarjolla. Aivan naurettavan suuria kaikenmaailman työnantajamaksut yksityiselle henkilölle...

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä voin suoraan sanoa olevani valmis tekemään pimeää työtä aina kun sitä on tarjolla. Aivan naurettavan suuria kaikenmaailman työnantajamaksut yksityiselle henkilölle...

Onhan ne maksut suuria, mutta vakuutukset jne. on kuitenki työntekijän parhaaksi. Itse en alkaisi tekeen töitä tyypeille, joita ei kiinnosta työntekijän edut tippaakaan. Onhan tuollaisessa unihoitajan työssäki omat riskinsä, jos jotain sattuu niin eipä ole vakuutuksia työntekijällä jne. :-/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsellä hoitokulu-, tapaturma ja vastuuvakuutus... Niillä pärjää aika pitkälle. Toisaalta totta, että ei kande olla töissä paikassa jossa ei kiinnostusta noudattaa lakeja yms, mutta yksityishenkilöiden kohdalla sen ymmärrän.

Esim. MLL:n 16v pikku kurssin käyneet: Perhe maksaa käteisellä lasten hoitajalle palkkana 8,20 e/tunti, puolen tunnin tarkkuudella. Tämä on kokonaiskorvaus, joka sisältää lomakorvauksen. Hoitajalle maksettava minimipalkka on kahden tunnin palkka. (ja lisäksi muita maksuja eri syistä)

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsellä hoitokulu-, tapaturma ja vastuuvakuutus... Niillä pärjää aika pitkälle. Toisaalta totta, että ei kande olla töissä paikassa jossa ei kiinnostusta noudattaa lakeja yms, mutta yksityishenkilöiden kohdalla sen ymmärrän.

Esim. MLL:n 16v pikku kurssin käyneet: Perhe maksaa käteisellä lasten hoitajalle palkkana 8,20 e/tunti, puolen tunnin tarkkuudella. Tämä on kokonaiskorvaus, joka sisältää lomakorvauksen. Hoitajalle maksettava minimipalkka on kahden tunnin palkka. (ja lisäksi muita maksuja eri syistä)

Kyllä mäkin osittain ymmärrän sen että vanhukset joutuu palkkaan pimeästi hoitajia kotiin jne. kun kunta ei tule vastaan avustaja-asioissa ym. Jollekin tutummalle voisin ehkä heittää joskus pimeää keikkaa, mutta jollekin tuntemattomalle vanhukselle on vähän vaikeampi alkaa vääntään rautalangasta, että kuka ottaa vastuun jos työntekijälle tai hoidettavalle tapahtuu jotain. Kuvitellaan vaikka tilanne jossa hoitaja siirtää hoidettavaa ilman apuvälineitä, ja tapahtuu kaatuminen jossa hoidettava loukkaantuu... Minkähänlainen jälkipuinti siitäkin syntyis - melko varmasti hoitaja sais saavillisen sontaa niskaan. Menee jo vähän ohi alkuperäisen topicin ja kauhuskenaarioiden puolelle, heh :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä voin suoraan sanoa olevani valmis tekemään pimeää työtä aina kun sitä on tarjolla. Aivan naurettavan suuria kaikenmaailman työnantajamaksut yksityiselle henkilölle...

Näillä naurettavan suurilla työnantajamaksuilla ylläpidetään hyvinvointiyhteiskuntaa. Onhan se varmasti mukavaa tehdä töitä ilman sosiaaliturvaa, työehtoja tai vakuutuksia ilman, että työstä kertyy eläkettä työolosuhteissa, jotka pahimmillaan ovat hengenvaaralliset. Lisäksi työntekijän mieltä varmasti lämmittää se, että jos pimeästi työskennellessään aiheuttaa (henkilö)vahinkoja, niin kaikesta saa vastata omilla rahoillaan eikä mikään vakuutus korvaa lantin lanttia.

Lisäksi pimeää työtä tehdessä kusee jokaisen laillisesti työtä tekevän työntekijän kenkiin, sillä pimeä työntekijä vie jonkun laillisesti työtä tekevän työpaikan.

Jokainen toki itse päättää haluaako osallistua rikolliseen toimintaan vai ei.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...