Jump to content
MAINOS

Unihoitaja


Lääkärihoitaja

Recommended Posts

Onko kellään kokemusta? Ei kuullosta jotenkin hyvältä, vai olenko ennakkoluuloinen? Onko tota öö laillista maksaa asiakaspalautteen mukaan palkka?

Unihoitaja, 10 paikkaa, Kotiunikoulu Tuutulaulu / Myyntiyhtiö Anla Oy, Helsinki

Tule Unihoitajaksi, ansaitse lisäansioita!

Kotiunikoulu Tuutulaulu etsii unihoitajia koko Suomeen, erityisesti nyt alueille

Helsinki, Tampere, Turku, Kouvola, Vaasa, Lahti, Jyväskylä, Tuusula, Porvoo lähiseutuineen.

Lähetä hakemus ja CV osoitteeseen kotiunikoulu@tuutulaulu.fi

Laita sähköpostin otsikoksi "UHT hakemus".

Unihoitajana sinulla olisi hyvä olla

- hyvät vuorovaikutustaidot; kyky olla aidossa vuorovaikutuksessa vanhempien kanssa

- AMK tasoinen sosiaali- tai terveysalan koulutus tai vastaava pätevyys osoitettavissa

- VaVu -koulutus tai muu vuorovaikutukseen liittyvä koulutus katsotaan eduksi

- halu tehdä työtä perheiden parissa

- vähintään 5 vuoden työkokemus, mieluiten terveydenhuollon tehtävistä

- järjestelmällinen ja tunnollinen asenne

Tässä tehtävässä tarvitaan terveysalan osaamista. Ensisijaisena taitona on kuitenkin ehdottomasti ulosantisi, positiivinen suhtautuminen auttamiseen, pitkäjänteisyys ja halusi tehdä vain tyytyväisiä asikassuoritteita. Asiakaspalveluhenkisyydestä ei voi tinkiä, muut taidot on opittavissa.

Hakemuksessasi on hyvä tuoda esiin vahvuutesi ja kiinnostuksesi aiheet, rajoita hakemusteksti kuitenkin alle 1000 sanan. Lisäksi ehdottomasti kahden suosittelijan yhteystiedot, tai suosituskirjeet.

Työn hoitamiseksi auto on melko välttämätön, koska Unihoitaja työskentelee pääsääntöisesti asiakkaiden kotona, iltaisin ja viikonloppuisin, kuitenkin aina sinun ja asiakkaan sopimuksen mukaan.

Lisäksi tarvitset tietokoneen ja matkapuhelimen.

Maksamme korvausta arvioimamme pätevyyden mukaan seuraavasti (Laskelma on esimerkki, ja kyseessä on Unituote I (kotikäynti ja ohjauspuhelut)

Pätevyystaso III 80 € brto / tyytyväinen asiakas

Pätevyystaso II 90 € brto / tyytyväinen asiakas

Pätevyystaso I 100 € brto / tyytyväinen asiakas

Maksu tapahtuu asiakaspalautteen mukaan. Kokemus tästä tehtävästä nostaa pätevyystasoa.

Lisät ; asiakkaan kanssa sovitut matkakorvaukset

muut alaan liittyvät ansaintamahdollisuudet

(keskimäärin aikaa kuluu yhden asiakkaan parissa 4 tuntia. Jos teet työtä ainoastaan lisätyönä, ilman suurta vaivaa voit tehdä 4-5 unikäyntiä kuukaudessa)

Rekrytointiprosessin eteneminen :

1. lähetä hakemus suosituksineen, ja CV

2. arvioimme hakemuksen 7 päivän kuluessa

3. otamme yhteyttä suosittelijoihisi

4. suoritamme puhelinhaastattelun. Jos pätevyytesi tehtävään on soveltuva;

5. suoritamme henkilökohtaisen haastattelun

6. valitsemme hakijat koulutukseen

7. jokaisen em. kohdan jälkeen arvioimme, mitä sinun tulisi tehdä parantaaksesi kompetenssia saavuttaaksesi seuraavan portaan

HUOM !

Unihoitajan koulutus on maksullinen, hinta 200 € + ALV 22 %. Koulutus pitää sisällään puolen päivän luennon, käytännön harjoitukset, pakollisen kotikäyntiin osallistumisen, ja jälkimentoroinnin.

Koulutusmaksu ei sisällä mahdollisia matkakuluja asuinpaikaltasi, tai yöpymisiä.

Koulutus on intensiivinen, siksi pyrimme arvioimaan pätevyytesi ja halukkuutesi tehtävään huolella.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mäkin näin tän mol:n sivuilla ja melkein putosin persiilleni.. Tosi houkutteleva ilmoitus, varmaan kauhea tunku noihin duuneihin  :D Aattelin jo, et tää on joku piilokamerajuttu...

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo ja lisäks noi "työsuhde-edut": tarvitset auton, tietokoneen ja matkapuhelimen. Ja by the way, omaan laskuun vielä 200e (+ALV) puolen päivän (+harjoittelut) "unihoitajakurssi". Eikä palkasta tms. ole varmuutta.  :D

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuota samaa ilmoitusta ihmettelin joku aika sitten. Ensni luulin, että joku on mömmöpäissään kirjoitellut tajuntaa laajentajan työpaikkailmoituksen, mutta tosissaan tuo taitaa olla tehty. Sama laadukas taso toki säilyy ko. puljun kotisivuillakin.  :D

No, kai se on sama mihin aikansa haaskaa, mutta 20-25/€ bruttotuntipalkan eteen en itse tuollaiseen touhuun alennu.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaikuttaa vitsiltä?! Aikamoinen työpaikkailmoitus...Kyseessä ilmeisesti lasten unikoulu, jota joskus lasten osastoillakin järjestetään univaikeuksista kärsiville pikkuisille? Mikä 200 e:n intensiivikoulutus siihen muka tarvitaan, jos kuitenkin kaikki kokelaat ovat jo terveydenhuoltoalan ammattilaisia? Eikös oppikirjasta lukeminen riittäisi? Ja tuohon palkkaukseen en kyllä suostuisi missään nimessä. Ei taida mitkään työehtosopimukset koskea tuota?!

Sinänsä tuo "tassuttelu" toimii, mutta tuo työsuhdejuttu kyllä epäilyttää tuossa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja vähän epäilyttävää olettaa että seviää 4-5 h / perhe. Eiköhän siihen mee enempi aikaa. :-p. Aika uskomaton ilmoitus  :nauraa: huh.gif :nauraa:

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tää nyt menee pikkasen OT, mut käsitättekö tätä ilmoitusta:

http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7242895&index=8&anchor=7242895

Miksi tarttee olla SAIRAANHOITAJA  noissa ilmoituksessa esitetyissä hommissa vai meniks mulla jotain ohi?

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tää nyt menee pikkasen OT, mut käsitättekö tätä ilmoitusta:

http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7242895&index=8&anchor=7242895

Miksi tarttee olla SAIRAANHOITAJA  noissa ilmoituksessa esitetyissä hommissa vai meniks mulla jotain ohi?

Itseasiassa mulla menee monessa muussakin ohi että miksi pitää olla sairaanhoitaja.

En nyt siis mitenkään väheksy sairaanhoitajien koulutusta ja ammattitaitoa, mutta en mä montaa työtä tiedä mistä lähihoitaja ei selviytyisi ja kuitenkin niihin palkataan vain sairaanhoitajia. Monessa paikassa lähihoitajalla ei ole asiaa injektioiden laittoon (edes s.c) tai lääkkeiden jakoon.

Kyllähän sairaanhoitajalla laajempi teoriapohja on, en minä sitä. Mutta nuo hommat nyt on sellasia jotka meille on opetettu lh-opinnoissa jo ekana vuonna.

Mun henkilökohtainen mielipiteeni on, että sairaanhoitajien ehkä tarvitsee puolustaa asemaansa, nimittäin kertokaa esim. palvelukodissa joku työ, josta lähihoitaja ei suoriudu koulutuksen+kokemuksen turvin. Silloin kun johtoporras äkkää tämän niin ei sinne palvelukoteihin enää palkata "kalliita" sairaanhoitajia.

Hyvä esimerkki vastaavanlaisesta toiminnasta on tämänhetkisessä työharjoittelupaikassani, jossa sh on ainoa joka voi tutkia/lisätä asukastietoja sähköisesti, vastata puhelimeen ja ottaa verinäytteet. Jos lh:lle opetetaan nämä työt niin miksi palkata muutaman satasen kalliimpi sh...kuten toisessa topicissa kirjoitin niin hanskoissakin pyritään tekemään säästöä muutaman euron verran, ja se sentään haittaa työntekoa oikeasti.

Ps. Kirjoitukseni ulkoasu olkoonkin joidenkin mielestä sh-vastainen, en sitä niin tarkoita, enkä vastaa kysymyksiin "mitä sulla on sairaanhoitajia vastaan" muutoin kuin nyt: Ei niin mitään. Itsekin tästä vielä meinaan opiskella sh:ksi, mielenkiintoa riittää ja työelämässä kun lh:n mahdollisuudet käyttää kaikkea ammattitaitoaan on mitä on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tää nyt menee pikkasen OT, mut käsitättekö tätä ilmoitusta:

http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7242895&index=8&anchor=7242895

Miksi tarttee olla SAIRAANHOITAJA  noissa ilmoituksessa esitetyissä hommissa vai meniks mulla jotain ohi?

Itseasiassa mulla menee monessa muussakin ohi että miksi pitää olla sairaanhoitaja.

En nyt siis mitenkään väheksy sairaanhoitajien koulutusta ja ammattitaitoa, mutta en mä montaa työtä tiedä mistä lähihoitaja ei selviytyisi ja kuitenkin niihin palkataan vain sairaanhoitajia. Monessa paikassa lähihoitajalla ei ole asiaa injektioiden laittoon (edes s.c) tai lääkkeiden jakoon.

Kyllähän sairaanhoitajalla laajempi teoriapohja on, en minä sitä. Mutta nuo hommat nyt on sellasia jotka meille on opetettu lh-opinnoissa jo ekana vuonna.

Mun henkilökohtainen mielipiteeni on, että sairaanhoitajien ehkä tarvitsee puolustaa asemaansa, nimittäin kertokaa esim. palvelukodissa joku työ, josta lähihoitaja ei suoriudu koulutuksen+kokemuksen turvin. Silloin kun johtoporras äkkää tämän niin ei sinne palvelukoteihin enää palkata "kalliita" sairaanhoitajia.

Hyvä esimerkki vastaavanlaisesta toiminnasta on tämänhetkisessä työharjoittelupaikassani, jossa sh on ainoa joka voi tutkia/lisätä asukastietoja sähköisesti, vastata puhelimeen ja ottaa verinäytteet. Jos lh:lle opetetaan nämä työt niin miksi palkata muutaman satasen kalliimpi sh...kuten toisessa topicissa kirjoitin niin hanskoissakin pyritään tekemään säästöä muutaman euron verran, ja se sentään haittaa työntekoa oikeasti.

Ps. Kirjoitukseni ulkoasu olkoonkin joidenkin mielestä sh-vastainen, en sitä niin tarkoita, enkä vastaa kysymyksiin "mitä sulla on sairaanhoitajia vastaan" muutoin kuin nyt: Ei niin mitään. Itsekin tästä vielä meinaan opiskella sh:ksi, mielenkiintoa riittää ja työelämässä kun lh:n mahdollisuudet käyttää kaikkea ammattitaitoaan on mitä on.

Meillä päin palvelukodeissa ei olekaan sh muuten, muuta kuin ns. vastaavina hoitajina (käytännössä arkisin virka-aikaan). Musta lähihoitajien koulutuksen väärinkäyttöä, jos eivät saa pistää injektioita jne. Turhaa pidetään sh:lla hommia, joita lh voi tehdä. Tällä hetkellä keikkaillessani on näkyvissä kahdenlaista käytäntöä (olen ns. yliyökkönä tk-vuodeos:lla, jossa reilut 100 potilasta, 4 osastoa). Osa lh/ph soittaa kaikesta ja haluaa sh:n tekevän kaikki päätökset mitä lääkkeitä antaa (vaikka tarkat ohjeet lukisivat tarvittavissa ja ylilääkäriltä saaneet luvan antaa lääkkeitä), katetroinnit jne. Nämä yleensä vanhempia, erittäin kokeneita ja hyviä hoitajia, mutta liekö sitten tottuneet tällaiseen hoitokulttuuriin. Toiset hoitavat suunnilleen kaikki itse (paitsi i.v. -lääkkeet). Nämä osastojen vakkariyököt tietysti tuntevat potilaansa huomattavasti paremmin kuin tällainen keikkaaja, ovat ihan helmiä kyllä  :nauraa: Hauska vaan nähdä kuinka erilaisia tapoja kaikilla on, oman osaamisensa mukaan... 

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En nyt siis mitenkään väheksy sairaanhoitajien koulutusta ja ammattitaitoa, mutta en mä montaa työtä tiedä mistä lähihoitaja ei selviytyisi ja kuitenkin niihin palkataan vain sairaanhoitajia. Monessa paikassa lähihoitajalla ei ole asiaa injektioiden laittoon (edes s.c) tai lääkkeiden jakoon.

Menee off-topiciks...

Oon vanhainkodissa kesätöissä, niin siellä pitää lähihoitajien antaa insuliinin pistämisestä näytöt. Niin että sairaanhoitaja katsoo kaksi pistokertaa. Ja LÄÄKÄRI allekirjoittaa sen lupalapun! Mikäli on opiskelijana duunissa, lupia ei tipu. Lääkkeitä jakaa tuolla pelkästään sairaanhoitajat.

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^^Kannattaa miettiä mitä sillä lh:n palkalla VIITSII tehdä. En mä ainakaan tee mitään mikä ei kuulu mun tehtäviin vaan siks et se on jännää. :nauraa: Se että osaa antaa injektion ei vielä tarkoita, että ymmärtää miksi sen antaa.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^^Kannattaa miettiä mitä sillä lh:n palkalla VIITSII tehdä. En mä ainakaan tee mitään mikä ei kuulu mun tehtäviin vaan siks et se on jännää. :nauraa: Se että osaa antaa injektion ei vielä tarkoita, että ymmärtää miksi sen antaa.

niih, osa vaan haluaa tehdä sitä mihin on kuitenkin koulutuksen puolesta valmiudet, ei pelkästään vaihtaa paskavaippaa (siis tk -vuodeos:lla). ei se mitään sen jännempää ole  ;)eikä todellakaan tarkoita, että tarttis tehdä mitään, mitä ei osaa. mut tää nyt siis totaalisesti OT..

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^^Kannattaa miettiä mitä sillä lh:n palkalla VIITSII tehdä. En mä ainakaan tee mitään mikä ei kuulu mun tehtäviin vaan siks et se on jännää. >:D Se että osaa antaa injektion ei vielä tarkoita, että ymmärtää miksi sen antaa.

niih, osa vaan haluaa tehdä sitä mihin on kuitenkin koulutuksen puolesta valmiudet, ei pelkästään vaihtaa paskavaippaa (siis tk -vuodeos:lla). ei se mitään sen jännempää ole  ;)eikä todellakaan tarkoita, että tarttis tehdä mitään, mitä ei osaa. mut tää nyt siis totaalisesti OT..

Korostin ehkä liian vähän tota yhtä lausetta aiemmalla kerralla... mutta mistä sen palkka/koulutuseron tulee mielestäsi sitten tulla? Joo, OT.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^^Kannattaa miettiä mitä sillä lh:n palkalla VIITSII tehdä. En mä ainakaan tee mitään mikä ei kuulu mun tehtäviin vaan siks et se on jännää. >:D Se että osaa antaa injektion ei vielä tarkoita, että ymmärtää miksi sen antaa.

*** Mä en ihan tajua tätäkään :-o. Esim. kun mä annan Klexanen niin mä tiedän miksi se annetaan. Sen sijaan monestakaan tablettilääkkeestä täytyy sanoa että en tunne ja tiedä ;). Aion kyllä itse hakeutua valmistumisen jälkeen töihin paikkaan jossa lh;n koulutusta voi hyödyntää muutenkin kun ihan perushoidossa. :)

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kai se on niin, että jos osastolla on vastaavana hoitajana sh, niin hänelle kuuluu mm. lääkehoitoon kuuluvat toimenpiteet, esim. injektiot. Onhan sh:lla laajempi lääkehoidon koulutus kuin lähihoitajilla, vaikka toki heilläkin taitoja on. Joissakin paikoissa injektioita ja katetrointeja saattaa tulla niin harvoin eteen, että on parempi keskittää ne hommat tietyille ihmisille (sairaanhoitajille, jos sh on vuorossa, muuten joku muu joka homman parhaiten taitaa). Itse työskentelen erikoissairaanhoidossa, jossa on selkeä työnjako sairaanhoitajan ja perushoitajan (=lastenhoitaja meillä) välillä lääkehoidossa. Perushoitoa toteuttavat kaikki, mutta tietysti sairaanhoitajat vähemmän koska heille kuuluu lääkehoito, lääkärinkierrot yms. asiat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noista osastoilla tapahtuvista mitä lh tekee vs.sh:n tekemiset on täällä jossain pitkä ketjukin. Yritin haulla vaikka ja mitä, en löytänyt. Voi olla, että se on uponnut titteli-ketjun sisäänkin, tiedä sitten.

Kovasti sitä kritiikkiä riittää aina ja ikuisesti näistä s.c.-pistoksista, silti niitä pistelee suvereenisti niin siviilitkin ja koho:n porukka.

Henk.koht. olen koulutuksen käynyt, mutta annan vuorossa olevan sh:n päättää, missa marssijärjestyksessa ja kuka ne pistää. Aika tasan taitaa puntit mennä yksittäisten sh-parien kanssa(varsinkin minihepariinit), n.puolet ne pistää muun lääkkeen jaon ohella, puolet nakkaa ne pöydän kulmalle, mistä ne pistetää ph-pari.

Ei niistä kannata ottaa paiseita, onneksi ammatillisuus kokonaisuudessaan ei ole kiinni noista Klexanen pistämisistä.

Eiku koulun penkille vaan, saa pyöritellä pillereitä mielein määrin*yök*

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Aivan alkuperäiseen aiheeseen: En löytänyt tuolta unikoulun kotisivuilta edes yhteystiedoista kenenkään henkilön nimeä; ainoa nimi, joka löytyy, esitellään ikään kuin yhtenä unikouluttajana (muiden joukossa). MOL:n ilmoituksesta löytyy toinen nimi. Ei anna kauhean luotettavaa tai uskottavaa kuvaa palveluntarjoajasta, jos ei omalla nimellä ja naamalla voi palveluaan markkinoida.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No johan on vaatimukset paikkaan mikä on täysin epämääräinen. Tuli mieleen, että kun tuo 200 euroa on maksettu niin löytyy joku "syy" miksi et kelpaakaan ja näin voidaan pumpata tuota 200 euroa aina vaan uusilta?? Tosin kai siitä aika äkkiä loppu tulis. Ihmeellisin ilmoitus mitä olen koskaan nähnyt!

Mitä taas tulee sh:n ja lh:n eroihin niin sh opiskelee laajemmin lääkehoitoa ja terveydenhuoltoa kuin lh. Näin ollen perustietämys ko. asioista on parempi. Joku syyhän siihen on, että on olemassa koulutukset sh ja lh ja palkat on erit, eikö?

Meillä esim. kaupunki vaatii sairaanhoitajan. Äkikseltään voisi kuvitella, että ei tällaisessa vanhustenpaikassa mitä sairaanhoitajaa tarvita mutta asia ei ole niin. Pienessä yksikössä missä lääkäri käy vain kun tilataan on paljon asioita jotka vaativat lääkeosaamista ja terveydentilan arviointia. Kyllä siinä sh:n koulutus on tarpeen, monesti aikamoista lääkäröimistä koko homma.

Kyllähän nyt jonkun piikin osaa koulutettuna pistää kuka vain mutta sellainen terveydentilan kokonaisarviointi ja lääkehoidon arviointi onkin asioita jotka vaativat pidemmän koulutuksen. Sh saa sellaisen parempana kuin lh.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tää nyt menee pikkasen OT, mut käsitättekö tätä ilmoitusta:

http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7242895&index=8&anchor=7242895

Miksi tarttee olla SAIRAANHOITAJA  noissa ilmoituksessa esitetyissä hommissa vai meniks mulla jotain ohi?

Pitäisi kai oikeesti hakea eläintenhoitajaa  :)

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7263864&index=120&anchor=7263864

Tää on kans aika himmee ilmoitus... :o

Haen mökkiavustajaa/seuraa vaatimattomalle mökilleni Näsijärven rannalle. Työtehtäviin kuuluu avustaminen tavallisessa mökkielämässä kuten vesiämpärin kanto, saunan lämmitys, kauppakassin kanto ja pienet siivoustyöt. Itse en tarvitse varsinaista henkilökohtaista apua. Työ on keikkaluonteinen, 3-5 päivää kerrallaan noin 3 tuntia/vrk. Edellyttää paikallaoloa, joka on työntekijän vapaa-aikaa.

Edellytetään ajokorttia ja autoa sekä yöpymis mahdollisuutta mökillä. Matkat maksetaan ja palkka sopimuksen mukaan. Vaatimuksen tupakoimattomuus, rehellisyys ja huumorintaju. Ei lemmikkieläimiä mukaan.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No kieltämättä joo. Joku ketä on voittanu ässäarvassa kymppitonnin tai saanut hyvät lomarahat tahtoo nyt brassailla mökkinaapureille että on palkannut puiden kantajan 8)

Joo, tuli mieleen se mainos "suomalainen lottovoittaja".  8) Jättipotti lotossa ja suomalainen pistää tuulemaan valitsemalla vr:n junassa ikkunapaikat.  :o

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...