Jump to content
MAINOS

Tehyn VII liittokokous


OldOne

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 87
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Tuolla sun logiikalla myös hoitajat tekee päivittäin työssään lainvastaisuuksia.

Pointti on kyllä se, että laki määrittelee hyvin tarkkaan kuka ja missä laajuudessa kenenkin potilastietoja saa käyttää. Mutta nyt en enempää jaksa tarjota sinulle tietoa tarjottimella, mutta toivoisin todellakin, että tutustuisit asiaa koskevaan lainsäädäntöön. Ihan itsesi vuoksi.

Päättelen tuosta vain sen, ettet osaa vastata, ikävä kyllä.

Siis ajatteletko sä oikeasti että hoitohenkilökunta rikkoo lakia katsomalla tietoja mitä työssään tarvitsee?  Alkaa näyttää siltä, että sulta puuttuu ikä ja elämänkokemus mun kanssa vänkäämiseen. Tai sit me puhutaan ihan eri asioista.

Onneksi kaikki suomalaisetkaan eivät ole yhtä nurkkakuntaisia. Onneksi vielä löytyy Suomesta ihmisiä, jotka katsovat asioita laajemmin kuin oman navan ympäriltä ja ihan oikeasti näkevät metsän puilta. Ilman heitä ei maailmaa todellakaan saada parannettua. Jos kaikki ajattelisivat ja olisivat aikojen kuluessa ajatelleet kuin sinä, voisi Suomikin olla "Zimbabven kaltainen maa" vielä tänäkin päivänä.

Mutta et ole vieläkään esittänyt minulle faktaa siitä, miksi luottamusmiehen pitäisi saada selville henkilön jäsenyystieto nimellä? Miksi jäsennumero ei riitä?

Siis jos sinulla on jotain järkevää sanottavaa tähän kysymykseen, sano se, mutta please, säästä minut sisäiseltä realismiltasi ainakin tietosuojalainsäädännön suhteen. Siitä tiedän enemmän kuin sinä. Olen kyllä vaikuttunut tietämättömyydestäsi näissä asioissa.

:) ;) ;) Milläs todistat, kun sekin on varmaan arkaluontoista tietoa?

Minkä takia me käytetään työssä ihmisten nimiä, minkä takia henkilötunnus ei riitä? Maailma on täynnä ihmeellisiä kysymyksiä... *tähänkin hymiö ellei ne ois tuhlattu tohon edelliseen superhauskaan kohtaan* (Sori, mä en jaksa enää oikein keskittyä sun kanssa vänkäämiseen, kun sä jankkaat.)

Puhutaankohan me edes samasta asiasta vai voiko joku olla noin naiivi...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mikä siinä on suhmurointia??

Ja Pihis tekee nyt saman oletuksen kuin "tehyläinen" aiemmin tässä ketjussa, miksi oletat automaattisesti että suhmurointiviestin kirjoittaja on VV-ryhmästä? Outoa olettaa että jokainen poikkisana joka poliittisista ryhmistä sanotaan tulee meidän ryhmästä. 

Ja ryhmäpäätöksistä täällä saa jatkuvasti sapiskaa. Kyllä kannatan sitä ajatusleikkiä, miten VV olisi purkanut varapj vaalin jos Kimille olisi ollut 20 ääntähuh.gif

Niin mutta sen sijaan saikin 43, eli ilmeisesti ei ne ryhmäpäätökset sitten pitäneetkään ja lipsumista tapahtui, teilläkin?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja Pihis tekee nyt saman oletuksen kuin "tehyläinen" aiemmin tässä ketjussa, miksi oletat automaattisesti että suhmurointiviestin kirjoittaja on VV-ryhmästä? Outoa olettaa että jokainen poikkisana joka poliittisista ryhmistä sanotaan tulee meidän ryhmästä. 

Ehkä Pihis on saanut käsityksensä näistä viesteistä:

Hallitukseen tehtiin valinnat hyvin pitkälti siten, miten muut ryhmät olivat asian sopineet kauan ennen vaaleja. Huslaisia ei varsinaiseen hallitukseen päässyt, mutta varalle pääsi pari. Porilaiset kähmijät valtasivat puheenjohtajiston. :D

Ryhmäkuri, lehmänkaupat, iltalypsy.. Onko niin että mikään ei ole siis muuttunut...?? >:D

Mikään ei ole muuttunut kuin se, että Vapaita Vaikuttajia selvästi pelätään ja kunnioitetaan. :)

Tuli vaikutelma että henkilövalinnat oli hyvin pitkälle etukäteen sovittu, siinä mielessä sirkukseltahan ne vaalit tuntuivat. Tämähän oli jo etukäteen tiedossa, ainakin meillä, siinä mielessä se ei enää kolahtanut niin kovaa. Isot ryhmät ne paikat käytännössä jakavat, sitä miksi esim hallitukseen ei husilaisia valittu, sitä sinun pitäisi msh kysyä niiltä valtapuolueilta.

Minä en kyllä ymmärrä oikein tuota suhmurointiväitettä.

Et kai oikeasti väitä, että puheenjohtajistoa ja muita merkittäviä paikkoja ei olisi jaettu aikaa sitten?

Valtuusto- ja liittokokousvaaleissa saaduilla äänillä ei ole mitään merkitystä kuka em. paikat saa. Ainoastaan sillä on väliä mitä suuret ryhmittymät ovat keskenään sopineet. Ryhmäkokouksissa kerrotaan liittokokousedustajille keitä heidän pitää äänestää ja jos niin ei tapahdu, niin tulenkatkuinen puhuttelu on edessä.

Pihis puhuu asiaa. Niin se edustuksellinen demokratia toimii.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehkä Pihis on saanut käsityksensä näistä viesteistä:

Ehkä Pihiksen kannattas sitten lainata niitä viestejä ettei tule väärinkäsityksiä....
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikö sinunkin mielestäsi tuossa ole 400 ihmistä liikaa??? Vai voitko tosissasi hyväksyä sen, että ylipäätään työntekijöitä erotetaan sillä perusteella, että he kuuluvat ammattiyhdistykseen. Tai onko sinun mielestäsi hyväksyttävää, että ay-aktivisteja tapetaan, vaikka murhat tapahtuvatkin "jossain kaukana" meistä? Eikö asian ydin ole kuitenkin se, että ammattiyhdistyksen jäsenyys voi merkitä jossain päin maailmaa fyysistä uhkaa (jopa hengen menetystä) ja monessa paikassa vähintäänkin painostusta tai erottamista. Yleensä näissä tilastoissa kuitenkin näkyy vain jäävuoren huippu, joten en usko Suomenkaan olevan puhtoinen tämän suhteen.

Onhan 400 liikaa, mutta lukuna se on aivan eri kuin "pari tuhatta". Ja jos 2000 tapausta selittyy maalla, jossa ihmisoikeudet ovat vain tyhjä sana, niin onko ihme, että ay toiminnassa voi lähteä henki? Ja koska minä en tilanteeseen voi vaikuttaa, niin en siitä ota myöskään murhetta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei Osku

ehkä Pihis on sen verran vanha kanttura, ettei hallitse näitä tämän keskustelukulttuurin muotoja...kiitokset sille joka toimi tulkkinani (nyt en löydä nickiä, mut selvinnee) eli en suinkaan ajatellut, että näin ajattelee VV vaan tämä foorumi ja useat täällä kävijöistä ja kommentoijista.

ÄÄnestyskäyttäytymisestä...Pyrin tuolla esimerkilläni ohjaamaan siihen ajatteluun, miten VV olisi ryhmänä reagoinut, jos...eli vähän sillä ajatuksella, kuin intiaanien sanonta, älä sano mitään toisesta ennenkuin olet kulkenut päivän hänen mokkasiineissaan. Näen teidän ryhmänne hyvin kiinteänä ja siinä ei mielestäni ole mitään pahaa. Tosin sitä kannattaa myös peilata ennen vaaleja luotuihin mielikuviin...omasta ja muiden toiminnasta.

Edesmennyttä Virolaista lainaten, vaalit on käyty ja pulinat pois. Näillä valinnoilla mennään.

Edelleen luotan yhteistyöhön ja hyvään kehittävään keskustelukulttuuriin

Yksi asia minua täällä keskustelussa hämää, en tunne muiden nickien takana olevia, Oskun vain...oikeesti tuntuu niinkuin keskustelisi henkilöiden kanssa, joilla on pussi päässä...minut voi jo todennäköisesti nickistäni ja kannanotoistani tunnistaa...eikä se minua haittaa, olen tottunut nimelläni ottamaan kantaa...mutta muuten olo on kuin suomi24 keskustelupalstalla...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näillä valinnoilla mennään.

Juu tottakai, näillä mennnään. Kyllä minä tuenkin valittua johtoa seuraavan liittokokouskauden ajan. Samaa sanoi Kimikin puheessaan. Silti minusta on ihan ok että vaaleista ja valintaprosesseista käydään avointa keskustelua, kyllä jäsenillä on oikeus ja halu tietää miten nämä kuviot menee. Suhmuroinnista en tiedä, mutta kyllähän ryhmien välillä käydään paikkajaoista yms neuvotteluja ennen vaaleja liittokokouksessa, vai olenko käsittänyt ihan väärin? Eikös ryhmillä ole nimetyt neuvottelijatkin sitä varten? Toki jos noviisina olen käsittänyt pelin hengen ihan väärin, kuulisin mieluusti miten tämä prosessi sitten käytännössä tapahtuu.

minut voi jo todennäköisesti nickistäni ja kannanotoistani tunnistaa...
En usko että sinua kovin moni siitä on tunnistanut, ehkäpä esittäytyminen olisi paikallaan? >:D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan 400 liikaa, mutta lukuna se on aivan eri kuin "pari tuhatta". Ja jos 2000 tapausta selittyy maalla, jossa ihmisoikeudet ovat vain tyhjä sana, niin onko ihme, että ay toiminnassa voi lähteä henki? Ja koska minä en tilanteeseen voi vaikuttaa, niin en siitä ota myöskään murhetta.

Onneksi sinäkin tehyn jäsenenä tahtomattasi joudut vaikuttamaan oman järjestösi kautta näihin asioihin. http://www.sttk.fi/fi-FI/maailmanlaajuinentoiminta/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan 400 liikaa, mutta lukuna se on aivan eri kuin "pari tuhatta". Ja jos 2000 tapausta selittyy maalla, jossa ihmisoikeudet ovat vain tyhjä sana, niin onko ihme, että ay toiminnassa voi lähteä henki? Ja koska minä en tilanteeseen voi vaikuttaa, niin en siitä ota myöskään murhetta.

Onneksi sinäkin tehyn jäsenenä tahtomattasi joudut vaikuttamaan oman järjestösi kautta näihin asioihin. http://www.sttk.fi/fi-FI/maailmanlaajuinentoiminta/

Se, että järjestö vaikuttaa, ei tarkoita, että minä henkilökohtaisesti vaikuttaisin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hehee... Täällähän on ollut varsin mielenkiintoiset keskustelut.. On nuo toiset harrastukset hieman pitäneet täältä areenalta ulkona...

Tehyn liittokokous oli varsin mielenkiintoinen sirkus. Kivintä oli nähdä porukkaa ja verkostoitua uusiin kavereihin. Se, että pääsikö siellä oikeasti vaikuttamaan, on taas toinen juttu, vaikka istuin muiden juhliessa toiminta- ja talousvaliokunnassa.... Eli pitänee tässä alkaa oikeasti miettimään, mikä on liittokokouksen oikea fokus... Noh se on kait sitten ajan asia, mitä tapahtuu, mutta arvokas sirkus se oli...

Toiseen asiaa, mistä olette käyneet varsin paljon keskustelua, näemmä, on tuo luotsikan jäsennyyden tarkistaminen. Ymmärrän sinua Katiska aika hyvin ja luulen, että tuohon tietosuoja asiaa ottaa toimiston poppoo hyvinkin selvää, ennenkuin mitään lopullisia päätöksiä tulee. Tosiasia on se, että nykyisellään tämä jäsennyyden tarkistaminen ei toimi. Esimerkiksi jve-rahojen jakamisessa ei tule ikäväkyllä esille kavereiden jäsennumeroa tai sotua, millä tarkistaa. Toinen homma on se, että nykyisin, ainakin minulle pääluottamusmiehenä tulee varsin paljon yhteydenottoja sähköisesti, eli tällöin on varsin mahdotonta alkaa selvittämään yhteydenottajan jäsennyyttä. Toisaalta voisihan sitä laittaa aina palautuspostin, jossa pyydetään joko jäsennumero (tämähän sitten voi olla kenen tahansa) tai sotua... Sinällään tälläinen toiminta on aika epämiellyttävää ja voi tuntua jäsenestä varsin epkohteliaalta, mutta kait immeiset ajansaatossa siihenkin tottuisi..., en tiedä. Eli elämä hoitaa jäsenten asioita olisi huomattavasti helponpaa ja toimivampaa, jos jäsennyyden tarkistaminen olisi joustavampaa, mutta onko se käytännössä mahdollista, lainsäädännöllisesti, on taas eri asia...

Suhmurointiin ei jaksa enään ottaa mitään kantaa... Onhan tuo nähty, miten hommat toimii. Oleellisempaa on kait se, mitä ryhmää kukanenkin edustaa, kuin se, mistä kukanenkin ehdokas tulee tai miten sen tuntee..., mutta sehän on sitä normaalia demokratiaa...  >:D

t. Juha Honkakoski, tehy valtuutettu, Vapaat Vaikuttajat

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näillä valinnoilla mennään.

Juu tottakai, näillä mennnään. Kyllä minä tuenkin valittua johtoa seuraavan liittokokouskauden ajan. Samaa sanoi Kimikin puheessaan. Silti minusta on ihan ok että vaaleista ja valintaprosesseista käydään avointa keskustelua, kyllä jäsenillä on oikeus ja halu tietää miten nämä kuviot menee. Suhmuroinnista en tiedä, mutta kyllähän ryhmien välillä käydään paikkajaoista yms neuvotteluja ennen vaaleja liittokokouksessa, vai olenko käsittänyt ihan väärin? Eikös ryhmillä ole nimetyt neuvottelijatkin sitä varten? Toki jos noviisina olen käsittänyt pelin hengen ihan väärin, kuulisin mieluusti miten tämä prosessi sitten käytännössä tapahtuu.

minut voi jo todennäköisesti nickistäni ja kannanotoistani tunnistaa...
En usko että sinua kovin moni siitä on tunnistanut, ehkäpä esittäytyminen olisi paikallaan? :D

Katopas, osasin tehdä lainauksen, vanhakin koira oppii kun hyvin koulitaan >:D ja hymiökin vielä...

Jos muistat mihin teitä kannustin Tehyn palstoilla oli neuvottelijoiden valinta ja yhteistyö, siitä siellä oli kyse. Käsitykseni mukaan vuosien saatossa on kokouksissa tapahtunut ennalta arvaamattomiakin asioita, kuten vaalirenkaita isojen ryhmien välillä jolloin potti on ollut sitten siellä. Ja se on mahdollista ja sääntöjen mukaista.

Itsekin olen sen verran noviisi, että vasta nyt ymmärsin vaalimatematiikan merkityksen. Jos muistat lainauksen mun mammaltani niin "värssyn päivässä viisastuu". Ja sitä kannattaa kans miettiä, miten asioihin voi oikeasti vaikuttaa...ei ole minulla vielä viisasten kiveä siihen, mutta muutamia positiivisia kokemuksia kuten se yksi hyvin yksimielisesti läpimennyt ponsi, johon olin kiteyttänyt tän hetken yksityissektorin kipeyden. Jos muistat sadun siitä miten tuuli ja aurinko kilpailivat siitä, kumpi saa mieheltä takin riisuttua...sillä pärjää..ja aikaa, aikaa...

Ryhmien välisestä yhteistoiminnasta sen verran, että sama jatkuu valtuustossa, ryhmiä edustavat neuvottelijat...se on ihan hyvä kulttuuri, pysyy ryhmä kasassa ja informaatio samoin.

Jahas, otan sitten pussin omasta päästäni ja toivon, että tän jälkeen kaikki muutkin rohkeat tehyläiset

Olen se Uudeltamaalta hallitukseen valittu, poliittisen itsemurhankin uhalla keskustalaisena SITKE ehdokkaana, Kuopiossa asuen (ao:n kotipaikka ratkaisee vaalipiirin), yksityissektoria edustaen (muuten meidän ao:n äänestys% oli Uudenmaan vaalipiirin korkein!!) ...

Arja Pihavaara, SITKEstä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jahas, otan sitten pussin omasta päästäni ja toivon, että tän jälkeen kaikki muutkin rohkeat tehyläiset

Olen se Uudeltamaalta hallitukseen valittu, poliittisen itsemurhankin uhalla keskustalaisena SITKE ehdokkaana, Kuopiossa asuen (ao:n kotipaikka ratkaisee vaalipiirin), yksityissektoria edustaen (muuten meidän ao:n äänestys% oli Uudenmaan vaalipiirin korkein!!) ...

Arja Pihavaara, SITKEstä

[me=Osku]nostaa hattua, rohkea nainen  :)[/me]

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...