Jump to content
MAINOS

Lehti: Haapojaa kuljettanut ambulanssi hajosi kesken matkan.


Vieras: f_soul

Recommended Posts

Minna Haapoja menehtyi aivoverenvuodon vuoksi sairaalassa leikkauksen jälkeen. Minna Haapoja menetti tajuntansa heti sen jälkeen, kun oli lopettanut puhumisen Kauhavan lentosotakoululla. Haapoja kuljetettiin paikanpäältä ambulanssilla seinäjoen keskussairaalaan, mistä edelleen Tampereen yliopistolliseen keskussairaalaan saamaan leikkaushoitoa. Matkalla seinäjoelta tampereelle kuitenkin potilasta kuljettamassa ollut ambulanssi hajosi ja potilas joutui odottamaan uutta sairaankuljetusyksikköä 20 minuuttia. Hes:n aluepäälikkö Timo Palo kuitenkin vakuuttaa, että ambulanssin vaihto ei vaarantanut potilasturvallisuutta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200906019689588_uu.shtml

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1692905

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ei ole ollut kopterin kyydissä lainkaan, se oli uutis-ankka. Tai on voinut olla joskus, mutta ei tässä yhteydessä. En tiedä sitten onko paikalla käynyt ko.kopteri mutta se oli korjattu tieto tuossa uutisessa, ettei ollut helikopteri kuskannut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taas pitää jostain saada väkisin syyllinen

Vaikuttaa joo siltä.

Ihan hyvä kuitenkin että lanssien kunnosta saadaan keskustelua aikaiseksi. Etenkin yksityisillä on välillä semmosia romuja että ei mitään järkeä. Ehkä palveluita on menty myymään liian halvalla jos kunnollisiin autoihin ei ole varaa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kyllä se on kaakaopoika sellainen juttu että uudet autot varsinkin ovat jo niin elektroni vempainta täynnä että nekin tien päälle jättää - ja usein ja riippumatta siitä kuka sen kärryn omistaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kyllä se on kaakaopoika sellainen juttu että uudet autot varsinkin ovat jo niin elektroni vempainta täynnä että nekin tien päälle jättää - ja usein ja riippumatta siitä kuka sen kärryn omistaa.

On se toki niinkin (vaikken O ookaan), mutta kyllä se vanha kosla helvetin paljon todennäköisemmin lahoo tielle.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kyllä se on kaakaopoika sellainen juttu että uudet autot varsinkin ovat jo niin elektroni vempainta täynnä että nekin tien päälle jättää - ja usein ja riippumatta siitä kuka sen kärryn omistaa.

On se toki niinkin (vaikken O ookaan), mutta kyllä se vanha kosla helvetin paljon todennäköisemmin lahoo tielle.

Eipä ton K:n kommentin jälkeen ole lisättävää. Jos vanhakin peli olis pätevä niin minkä ihmeen takia uusia edes ostetaan?

Joissakin sakusopimuksissa vaaditaan uutta kalustoa. Tämä on mielestäni ihan ok. Eikä haittaa minua ainakaan pätkääkään ajaa uudemmalla pirssillä. Eikä haittaa sekään että kotikunnassani on toimiva ja tuore kalusto.

Tiä sitte onko Tex ehkä kirstunvartijana jossain kituuttavassa kunnassa tai ehkä yksityinen yrittäjä jolla ei ole varaa ostaa uutta autoa?  ;D (joo, vitsi...)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Terveydenhuollossamme on aina ollut se periaate, että vanhat käytetään ensin loppuun. Koskee niin kalustoa kuin henkilökuntaakin.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Terveydenhuollossamme on aina ollut se periaate, että vanhat käytetään ensin loppuun. Koskee niin kalustoa kuin henkilökuntaakin.

Niinmpä. Aikanaan muistan erään vanhemman sairaankuljettajan sanoneen nuoremmalle että "tee sinä kun oot nuorempi" niin nuori totesi siihen että "en tee, käytetään vanhat ensin loppuun"  ;D.

Mutta kyllä joo muutamassa paikassa on ihan aataminaikuista kalustoa. Ja jos joku kohta kärryssä mättää, niin sen korjaamisestakin pihistellään sitten viimeiseen asti.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tottakai se on kivempi ajella uuden karhealla menopelillä, mutta missä vaiheessa siitäkin tulee "vanha"? ;D Sit on ihan hyvä muistaa sekin että maallikot ei tämmöisten lehti juttujen jälkeen (lisäksi) aina ymmärrä että loppujen lopuksi kyse on kuitenkin vain tekniikasta. Näistä äkkiä rapa roiskuu kaikkien lanssien silmille koska jokaisessa kyläpahasessa on aina joku jonka silmä taas terävöityy etsimään sitä pienintäkin vikaa. Voi joka olla että ensiviikon lööpissä on juuri sinun kuntasi kottero, joka jostain syystä ei lähtenyt käyntiin/hajosi kesken matkan tms. Totta on että aika p****ja romuja on vielä liikenteessä, mutta taitavat nämäkin olla aikapitkälle nykyisellään vara-autoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Päivän Ilta-Sanomat kertoo, että kyseinen hajonnut (Lapua 192) ajoneuvo oli vm. 2005 ja ajettu reilu 350.000km.

Samanlaisia ajoneuvoja on ykköslähdössäkin pitkin maakuntia ja tiedän muutaman keskisuuren, sekä isonkin kaupungin hoitoyksiköiden olevan tuota vieläkin vanhempia, mutta ei tuota määrää ajettuna.

Erään kaupungin viime vuonna käyttöönotettuja lansseja makailee korjaamolla tämän tästä. Ei sillä iällä ja ajokilometreillä ole aina merkitystä, jos tekniikka pettää.

Ajomäärältäänhän tuommoinen 350tkm tulee usein täyteen n. 3:ssa vuodessa. Jopa pelastuslaitoksien päiväautoissa, jotka pidempääkin reissua heittävät! (Tosin ovatkin ajossa koko vuoronsa ajan)

Ja kyllä se HES-konsernikin hankkii uutta kalustoa kaiken aikaa, viimeksi kuulemma taas 10 auton sarja kerralla tilattu. Toisaalta, kyllä sitä uusittavaakin on...

Ja hauskaa on noissa lehtien keskusteluissa tuo näsäviisaus ja faktojen lyöminen pöytään... HES ei ole enää osa Nurminen-konsernia, vaan on osa Sentica Partnersia lokakuusta 2008 asti.

Ja mitä itse aiheeseen tulee, niin järkyttävää on havaita, että yksittäinen ambulanssin hajoaminen tuntuu olevan kiinnostavin asia koko kansanedustajan kuolemassa?? Vaihtoon kuluneella 20 minuutilla ei lopputuloksen kannalta ollut mitään merkitystä.

Kuinka paljon kokonaisprosesiin on mennyt aikaa itse aivotapahtuman havaitsemisesta ja verrattuna pitkittyneeseen stressiin ja altistaviin tekijöihin... Iltalehdessä oli asiantuntijan lausunto, että n. 100.000 Suomalaista sairastaa tietämättään aivoverenvuotoon altistavaa laajentumaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja mitä itse aiheeseen tulee, niin järkyttävää on havaita, että yksittäinen ambulanssin hajoaminen tuntuu olevan kiinnostavin asia koko kansanedustajan kuolemassa?? Vaihtoon kuluneella 20 minuutilla ei lopputuloksen kannalta ollut mitään merkitystä.

No pitäähän ihmisten ja iltapäivälehtien päästä onanoimaan jollain asialla. Eiköhän kansanedustajan kohtalo sinetöitynyt sillä hetkellä kun se verisuoni päässä repesi.

Ihmisillä tuntuu olevan utopistinen kuva siitä, että ne jotka kuolevat ovat kokeneet suuren hoitovirheen tai asioissa on muuten tyritty.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihmisillä tuntuu olevan utopistinen kuva siitä, että ne jotka kuolevat ovat kokeneet suuren hoitovirheen tai asioissa on muuten tyritty.

Aamen tälle, kerta kaikkiaan.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...