Jump to content
MAINOS

Sovittuja keikkapäiviä, jäinkin sairaslomalle..palkka?


hippa

Recommended Posts

Eli siis olen vakituisena työntekijänä ja nyt hoitovapaalla. Minulle on etukäteen suunniteltu keikkatyövuoroja paikkaamaan henkilöstöpulaa. Jäin kuitenkin sairaslomalle.. mitenkäs, tuleeko sairalomapäiviltä palkkaa vai ei?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Seure maksaa 50 % palkan jos keikkoja sovittu etukäteen ja sairastuu. Muista keikkafirmoista en osaa sanoa.

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mä keikkaan täällä osastolla, jossa mulla on toimikin. Ja oh:n toimesta/pyynnöstä/sopimuksesta keikkailen.

Auttakee..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palkan ovat maksaneet, kun on sairaana ollut keikkavuoron. Se, että on nimi työvuorolistassa ja suunniteltu vuoro, on työsopimus kyseiselle päivälle/päiville. Eli KVTES:in tms sopimuksen mukaan mennään sairausasioissa.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mä keikkaan täällä osastolla, jossa mulla on toimikin. Ja oh:n toimesta/pyynnöstä/sopimuksesta keikkailen.

Auttakee..

Miksi et tee töitäsi lisätyönä? On tuo keikkailu joku yritys kiertää ylityöt? Keikkafirman käyttämästä työehtosopimuksestahan se riippuu, että miten maksavat keikkalaisille sairausloma-ajan palkan.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lisätöinä? Olen hoitovapaalla pääsääntöisesti.

Enpä lukenutkaan viestiäsi ajatuksella.  ;D

Mutta, keikkafirman käyttämästä työehtosopimuksesta asia riippuu. Jos osastonhoitaja on sinut keikalle palkannut, niin häneltä kannattaa asiaa tiedustella, sillä kyllähän palkkaajan täytyy moinen asia tietää.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen vastaavassa tilanteessa saanut keikkalaisena palkan, jos vuorot alkaneet jo eli sairastun kesken putken. Jos ennakkoon sairastun, en saa mitään  angry.png Nää siis kun olen suoraan tehnyt kaupungille töitä heidän sijaisvälityksensä kautta.

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen vastaavassa tilanteessa saanut keikkalaisena palkan, jos vuorot alkaneet jo eli sairastun kesken putken. Jos ennakkoon sairastun, en saa mitään  angry.png Nää siis kun olen suoraan tehnyt kaupungille töitä heidän sijaisvälityksensä kautta.

Näin käsittääkseni meilläkin, eli jos ei pääse ensimmäisenä päivänä töihin, on ikäänkuin työsuhde ei olisi alkanutkaan. Oh selitti jotain, että työsopimus ei voi alkaa vapaapäivällä eikä sairauslomalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos neuvoista/kommenteista. Täytyy huomenna tiedustella asiaa tuolta työpaikalta. Sillä kyselen vähän tietoa jo etukäteen, kun oh, yh:sta puhumattakaan ei suinkaan ajattele asiaa työntekijän parhaaksi..osaavat kierrellä.. >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni on ollut tilanne niin, että mikäli kolmen viikon työvuorolistalla on suunniteltu muistaakseni yli 12 vuoroa töitä, on silloin eri palkkauspäätös (en muista hienoa virallista nimeä) ja silloin jos sairastuu saa sairaspoissaoloistakin palkan. Jos taas listassa on alle sen noita työpäiviä, ei tule palkkaa sairaspoissaoloista, koska silloin on ns. "tuntityöläinen", siis palkka tehtyjen tuntien mukaan.

Näin siis omat kokemukseni, mutta voihan eri paikoissa olla sitten eri käytäntöjä? Tuo oli siis kunnallisessa vanhainkodissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Seure maksaa 50 % palkan jos keikkoja sovittu etukäteen ja sairastuu. Muista keikkafirmoista en osaa sanoa.

Seure maksaa ton 50% vain jos on spettari.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse teen free lancerina hommia eri paikkoihin ja samaa asiaa olen miettinyt. Eli saanko mistään rahaa jos sairastun? Eräs os hoitaja sanoi, että ota vakuutus. Miten muut keikkalaiset ovat turvanneet taloutensa sairauden varalle? En siis tee keikkaa minkään keikkafirman kautta vaan ihan itse hankin työt.

Asioilla on tapana järjestyä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olin sopinut keikan kahdelle yölle viikonloppuna puolen kuun aikoihin. Jouduinkin päivystykseen ja siten olin s-lomalle kyseisen ajankohdan (pe-ma). Kuun lopussa tuli palkkakuitti kyseisestä paikasta ja mulle maksettiin palkka kyseisiltä päiviltä.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä tosiaan olen saanut palkan, jos työputki jo alkanut. En mikäli en ole ehtinyt aloittaa. Jos joku osaa vastata Eikun kysymykseen, niin mäkin oisin erittäin kiinnostunut. Tällä hetkellä puntaroin vakityön ja keikkailun välillä, kun sen aika koittaa tän ihanan kotiäitiyden päätteeks

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tällä hetkellä puntaroin vakityön ja keikkailun välillä, kun sen aika koittaa tän ihanan kotiäitiyden päätteeks

Minäkin puntaroin helmikuussa samaa, mutta määräaikainen soppari mahdollistaa palkan juoksun lasten sairastuessakin(olen yh, ei muita hoitamassa sairaita lapsia) ja vuosiloma kertyy sinne taustalle kuitenkin.

Keikkaillessa lasten sairastamiset on kaikki omasta pussista pois, vuosiloma maksetaan samoin tein eli täytyy olla selkärankaa laittaa se raha sitten sivuun.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tällä hetkellä puntaroin vakityön ja keikkailun välillä, kun sen aika koittaa tän ihanan kotiäitiyden päätteeks

Minäkin puntaroin helmikuussa samaa, mutta määräaikainen soppari mahdollistaa palkan juoksun lasten sairastuessakin(olen yh, ei muita hoitamassa sairaita lapsia) ja vuosiloma kertyy sinne taustalle kuitenkin.

Keikkaillessa lasten sairastamiset on kaikki omasta pussista pois, vuosiloma maksetaan samoin tein eli täytyy olla selkärankaa laittaa se raha sitten sivuun.

Tämäpä se painaa itselläkin eniten tällä hetkellä, siis tuo lasten hoito kun ovat sairaana (2kpl, joista toinen allergikko ja infektiokierteinen ollut) ja omat sairastelut tietysti. Mulla mies tienaa moninkertaisesti meikäläiseen verrattuna ja sen töistä poissaolo ois huomattavasti hankalampaa. Eipä kai keikkalaisella kauhiasti ole turvaa näissä asioissa..

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tällä hetkellä puntaroin vakityön ja keikkailun välillä, kun sen aika koittaa tän ihanan kotiäitiyden päätteeks

Minäkin puntaroin helmikuussa samaa, mutta määräaikainen soppari mahdollistaa palkan juoksun lasten sairastuessakin(olen yh, ei muita hoitamassa sairaita lapsia) ja vuosiloma kertyy sinne taustalle kuitenkin.

Keikkaillessa lasten sairastamiset on kaikki omasta pussista pois, vuosiloma maksetaan samoin tein eli täytyy olla selkärankaa laittaa se raha sitten sivuun.

Tämä on myös se mun syy miks en vakitoimesta luovu. Tosin teen keikkaa ohessa ja jään hoitovapaalle jota jatkan sit osittaisella yms muita kikkailuja, mutta pääasia, että on se pitkäaikainen työsuhde turvana.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hanki y-tunnus ja tee alihankintasoppari isomman firman kanssa.yrittäjävakuutus korvaa sairastumisesta aiheutuneet ansionmenetykset.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Entäs kun keikkapäivät on ripottain pitkin kuukautta? Silloin kai on tuntityöntekijänä ja palkka maksetaan vain tehdyiltä tunneilta. Harmi kun näin sunnuntaina sairaana..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...