Jump to content
MAINOS

Itsensä kilpailuttaminen rekrymarkkinoilla?


Luuska Muikkunen

Recommended Posts

Eli  miten määrittelette arvonne työmarkkinoilla?

Olen noviisi näissä reppufirmakuvioissa ja mietin, että millaista tuntipalkkaa voin vaatia. Työkokemusta on teholta kotisairaanhoitoon 20 vuoden ajan.

Olen kahta eri firmaa miettinyt, näistä mielellään arvioita, kiitos.

a) Mediverkko

cool.png Dedicare

ps. tuo jälkimmäinen tarjosi minulle 16,5 €/h, joka itse asiassa äkkiseltään laskettuna on miltei se mitä tällä hetkellä nautin vakituisen työnantajan palveluksessa - ei järin kilpailukykyinen palkka mielestäni.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Eikö täältä todellakaan löydy keikkafirmojen työntekijöitä?

Tosin voihan se olla niinkin, että olette sen verran työllistettyjä, ettette ehdi netissä roikkumaan.

Tuolta jostain aikaisemmasta topickista lukaisin jotain tähän liittyvää - mutta se sadantuhanne ekun vuosipalkallinen oli sen verran yliampuva, etten ihan kakistelematta niele.

Tuosta Dedicare'sta en muuten ole huomannut yhtään kommenttia työnantajana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse dedicarella keikkalaisena, eikä ole mitään pahaa sanottavaa. Tuntipalkka on mulla kyllä parempi kuin tuo, mitä sanoit sulle luvatun... mulla kuitenkin työkokemusta kuutisen vuotta vain, joten neuvotteluista se on paljolti kiinni, mitä sieltä irtoaa...

Mediverkolla olen myös ollut, eikä mulla ole siitä mitään uutta sanottavaa. Paska lafka, joka ei kanna vastuutaan työntekijöistään eikä maksa palkkoja sopimuksen mukaisesti. Siinä tiivistetysti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saat udella, mutta en kerro. Työsopimukseen kun kuuluu vaitiolovelvollisuus palkkaukseen liittyvistä asioista  ;D

No sepäs on salaisen oloista työtä. Kaikkea ne keikkafirmat keksivätkin.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saat udella, mutta en kerro. Työsopimukseen kun kuuluu vaitiolovelvollisuus palkkaukseen liittyvistä asioista  ;D

No sepäs on salaisen oloista työtä. Kaikkea ne keikkafirmat keksivätkin.

Varsinkin kun ajattelee että tulot on verottajan kautta julkista tietoa. Tosin sieltä nyt ei näe tehtyjä tunteja eli sitä tuntipalkkaa saa laskettua, mutta anyway.

Kai ne keikkafirmat haluaa halvalla päästä ja jos joku on onnistunut saamaan hyvän sopimuksen niin täytyy se pitää salassa ja visusti sittenkin etteivät muut ahnaat ja paholaisen riivaamat hoitajat pääse whineämään lisää palkkaa itselleen?

Ps. Voisiko palkkaeroon vaikuttaa se että toisen tutkinto on Sh ja toisen Sh (AMK), vai onko ne rinnastettu samantasoisiksi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saat udella, mutta en kerro. Työsopimukseen kun kuuluu vaitiolovelvollisuus palkkaukseen liittyvistä asioista  ;D

No sepäs on salaisen oloista työtä. Kaikkea ne keikkafirmat keksivätkin.

no sepä se. Kyllä mäkin sitä ihmettelin jo mediverkon ajoilta, että sopimuksessa oikein lukee, jotta palkkatietoja ei saa julkisesti mainostaa...

No, mitäpä se on multa pois, vaikken sitä hirveästi huutele  ;D neuvotelkoon jokainen omansa  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ymmärrän kyllä tuon yrittäjän näkökulman asiaan, mutta toisaalta olen sitä mieltä, että ns. avoin keskustelu ajaa meidän sairaanhoitajien asioita kunnallisella puolella.

Nimittäin, mikäli tuntipalkat olisivat julkisessa tiedossa ja vertailtavissa, muodostaisi se selkeämpää painetta kunnallisen työnantajan suuntaan nostaa palkkoja. Tällä salailulla me tullaan pysyyn aina palkkakuopassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Tuosta Mediverkon salaisesta toiminnasta....juuri sitä se on. Ja kaiken muun lisäksi yhdyn kommenttiin ettei työntekijällä-ainakaan hoitajalla- ole mitään arvoa. Tosi rajut keinot "hallita" työntekijöitään...ns uhkailu/pelottelu ja valehtelumentaliteetti jyrää.

Kaikille, jotka harkitsevat mediverkkoa, pyydän harkitsemaan erittäin vakavasti.Ainakaan vakituiseen työsuhteeseen ei kannata ryhtyä, keikkailla ehkä voi,kun on enemmän sanavaltaa siihen mihin suostuu ja mihin ei.Vakituisessa toimessa olevalla ei valinnanmahdollisuuksia...Nim kokemusta on!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Olen tehnyt yhteistyötä kolmen keikkafirman kanssa parin viime vuoden aikana ja kahdesta ei ole mitään hyvää sanottavaa: Finnmedicasta ja Mediverkosta.

Finnmedica toimi Lahdesta käsin ja yritti saada jalansijaa valtakunnallisesti, mutta on jo taitanut mennä konkurssiin. Kotisivuilla ei ainakaan ole ollut mitää elämää vuoteen. Olin siellä henkilökunnan lääkekouluttajana ja luvattiin maat ja mannut, aluepäällikön töitä ja ensiapukouluttajan töitä-mikään näistä ei toteutunut. Palkkani ja matkakorvaukset onneksi onnistuin firmasta saamaan..

Mediverkko valitsi minut "salaiseen" lääkekouluttajan tehtävään vastuualueena Etelä-Suomi keväällä 09 . Aluksi puhuttiin uuden insuliinkynän lanseerauksesta ja sitten tuote muuttuikin injektiomuotoiseksi psyykelääkkeeksi, lääkefirma oli Lilly. Oli muuten tosi salainen projekti, kun sitä ei sitten ollut olemassakaan... Muutamaa viikkoa ennen tehtävään koulutuksen alkamista, minulle ilmoitettiin (kun olin useita kertoja asiaa tiedustellut), että lääkefirma haluaakin säästösyistä käyttää omia kouluttajiaan- oli käsky kuulemma tullut oikein Ameriikasta asti.. Kakkapuhetta-minun CV:täni käytettiin vain kilpailutuksessa ja kun Mediverkko hävisi kilpailun ei ollut pokkaa kertoa sitä minulle. Oli sitten mukavaa, kun olin tyhjentänyt allakkani kahden kuukauden ajalta tuota tehtävää varten ja kertonut lähipiirille iloisena saaneeni loistavan projektin.. Silloin en kuitenkaan vielä tietänyt, että sillä oli oma tarkoituksensa koska loppukevään saattohoidin oman äitini. Eli siihen firmaan en halua olla missään tekemisissä..Ai niin ja lupasivat vielä aluepäällikönkin tehtäviä-toinen naama siellä kotisivua ainakin koristaa..

Medone attendo vaikuttaa näistä firmoista parhaimmalta,palkka oli kuitenkin liian alhainen työkokemukseeni nähden. Olin menossa tekemään keikkaa toiseen kaupunkiin ja firma olisi hommannut asunnot ilmaiseksi ym. Yksityiselämän koukerot kuitenkin estivät keikkailun silloin. Eli en osaa palkanmaksuista ym. kertoa. Mutta pitivät lupauksensa ja olivat aktiivisia olemaan yhteydessä. Itse ei tarvinnut kertaakaan soittaa jonkun asian perään, niin kuin noiden kahden kanssa sai tehdä jatkuvasti.

Itselläni on myös hoitoalan kokemusta 20 vuoden ajalta teholta pitkäaikaishoitoon ja lisäksi opettajan työkokemusta kolmen vuoden ajalta. Keikkafirmat ovat tarjonneet 17,5 eurosta 25 euroon tunnilta.

Tarkkana noiden firmojen kanssa saa olla- hoitajat ovat vain pelinappuloita ja oman puolensa pitäminen vie paljon turhaa energiaa...ja turhia lupauksia on riittänyt...Hoitajalla ei ole mitään arvoa ihmisenä ainakaan noissa kahdessa ensimmäisessä...CV:täsi käytetään kilpailutuksissa ja kun niitä ei voiteta mitään työtä ei olekaan. Ei kiitos sanon minä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saat udella, mutta en kerro. Työsopimukseen kun kuuluu vaitiolovelvollisuus palkkaukseen liittyvistä asioista  :D

No sepäs on salaisen oloista työtä. Kaikkea ne keikkafirmat keksivätkin.

Mulle on sanottu yhdestä paikasta että palkasta ei saa puhua vaikka työsopimuksessa ei todellakaan lukenut mitään palkkaukseen liittyvästä vaitiolosta. Saakohan kohta edes kertoa missä on töissä....

Mitä enemmän salaillaan sitä enemmän mä ainakin henk. koht epäilen vilunkia. Kumma kyllä, salaista tietoa tuntuu olevan eniten yksityisillä.... Laadukas toiminta sensijaan kestää kriittisenkin tarkastelun ja sitä kelpaa esitellä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis mikä voi olla peruste sille ettei palkastaan saisi keskustella? o.O

Jos sulla on hyvä palkka niin muut ei saa tietää sitä koska silloin ne vois pyytää samaa.

Jos sulla on huono palkka niin firma saa huonon maineen potentiaalisten työntekijöiden keskuudessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä mietin että olisko ollut jotain "järki"syytä millä yritys ois sitä perustellut.

Hallaa se lafka tekee kuitenkin itelleen tollasilla ihme säännöillä/kielloilla, alkaa heti epäilyttää jos työntekijää kielletään puhumasta palkastaan. Eikä edes kiinnosta että miksi kielletään, herää vaan mielikuva jostain hämärästä, peittelystä yms. ja mielummin valitsen itse toisen työnantajan. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...