Jump to content
MAINOS

Sikainfluenssa


blondi

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 557
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/200905129569939_si.shtml Tästä se lähtee 8) saas nähdä mikä hysteria mummoloitten parissa asiasta nousee.

Nonni, ne on varmaan meiän pokia ja mä oon saanu niiltä sikaflun.  :D (Ei oikeesti mitään tietoo) Mulla on sopivasti kuume ja influ-oireet. Epidemia-alueella en vaan oo käyny. ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tiiä mitä uutisia mä olen kuunnellut, mutta itselle on jäänyt päällimmäiseksi ajatukseksi uutisista, että tämä influenssa ei olisi tämän hetken tietojen mukaan sen kummallisempi meille suomalaisille kuin tavallinen kausi-influenssakaan. Ilmeisesti olen siis onnistunut välttämään nämä paniikkia lietsovat uutisoinnit.

En osaa olla huolissani. Onhan noita nuhakuumeita...  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En osaa olla huolissani. Onhan noita nuhakuumeita...  ::)

No on nuhakuumeella ja influenssalla vähän eroa. Influenssa on oikeasti viheliäinen tauti ja vie työkyvyttömäks 1-2vkoa. Nuhakuume 2-3pv. Mitään influenssaa en kaipaa, mutta kuolemaa en pelkää sen enempää kuin influenssassa muuten (kuulun riskiryhmään). Kuolemaahan tässä nyt vissiin on pelätty kun se on tappanu kourallisen mexicolaisia.  :D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kävin tänään pandemia-koulutuksessa ja sen perusteella ollaan varauduttu tilanteeseen hyvin, JOS tämä tilanne tästä pahenee

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En osaa olla huolissani. Onhan noita nuhakuumeita...  ::)

No on nuhakuumeella ja influenssalla vähän eroa.

Sarkasmi ON vaikea laji...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En osaa olla huolissani. Onhan noita nuhakuumeita...  :)

No on nuhakuumeella ja influenssalla vähän eroa. Influenssa on oikeasti viheliäinen tauti ja vie työkyvyttömäks 1-2vkoa. Nuhakuume 2-3pv. Mitään influenssaa en kaipaa, mutta kuolemaa en pelkää sen enempää kuin influenssassa muuten (kuulun riskiryhmään). Kuolemaahan tässä nyt vissiin on pelätty kun se on tappanu kourallisen mexicolaisia.  >:D

Eikös tää toinen pääkaupunkilainen, joka oli sikainfluenssan sairastanu jo siellä Meksikossa, ollut hyvinkin vähäoireinen: pientä nuhaa, yskää ja lämmönnousua.. eli ei ainakaan hänen tautinsa kovinkaan vakavalta kuulostanut näin lehdistä luettuna..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, siis eiköhän media ole hieman ylimainostanut tätä "vaarallistakin vaarallisempaa possunuhaa"... Ainakin kun ollaan näin alussa. Se on sit eri asia jos tästä kehittyy ihan oikea pandemia.

Voi hitsin hitsi, nyt ei kyllä uskalla avaa ainakaan Laurean sähköpostia, puhumattakaan mistään koulutehtävä-tiedostoista. Alert, Tartuntavaara!  :)

Terv. Laurean opiskelija

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja eikun paniikkia lietsomaan. Moniko palstalaisista opiskelee Laureassa?

http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/200905129573298_si.shtml

Nyt vaan pysymään eristyksissä kotona. Kerätään nettiläisistä rinki, ettei olut ja siideri kotoa lopu.

Tapaus siis Keravan Laureassa, josa ei ole muita koulutusohjelmia kuin tradenomit. Opetajatkin eri. Asia tosin ei helpota, että itse asun Keravalla vaikka Tiksin Laureassa olenkin ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kauan sikanuhavirus elää pinnoilla?

Meiän AYL sanoi, että kuolleella pinnalla norm. influenssavirus eläisi tunnin, pari.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Suomi voisi tehdä saman päätöksen kuin Australia. Siellä possunuhaa kohdellaan kuten muitakin influenssoja, eli kaikki ylimääräiset eristystoimet ja karantteenit on purettu. Sehän on jo pitkään tiedetty että possunuha on taudinkuvaltaan tavallisen infulenssan kaltainen, eli mikään ihmiskunnan tappaja kyseessä ei todellakaan ole.

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article302450.ece

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Suomi voisi tehdä saman päätöksen kuin Australia. Siellä possunuhaa kohdellaan kuten muitakin influenssoja, eli kaikki ylimääräiset eristystoimet ja karantteenit on purettu. Sehän on jo pitkään tiedetty että possunuha on taudinkuvaltaan tavallisen infulenssan kaltainen, eli mikään ihmiskunnan tappaja kyseessä ei todellakaan ole.

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article302450.ece

Nyt Suomen infektiolääkäritkin ovat valmiita Oskun ehdotukseen. Pitkäänhän tässä on yritetty pelata aikaa, jotta kansa ehdittäisiin rokottaa ennen epidemian puhkeamista.

http://yle.fi/uutiset/terveys_ja_hyvinvointi/2009/07/sikainfluenssaa_hoidetaan_jatkossa_vain_tarvittaessa_848377.html

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä oli jo eka potilas joka oli kuullut, että riskiryhmille on jo terveysasemilla rokotteet... >:D Syksyllä aikaisintaan, syksyllä...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Influenssa-aallon aikana terveyskeskukset lykkäävät esimerkiksi kiireetöntä hoitoa ja terveystarkastuksia, mutta sosiaali- ja terveysministeriön mukaan kiireellinen hoito ja päivystykset pystytään hoitamaan normaalisti. Influenssapotilaita varten voidaan myös perustaa erillisiä poliklinikoita.

;D ;) :)

Tottakai se pystytään hoitamaan siinä sivussa, ihan kuin ei olis normitilanteessakin resurssipulaa... Meille perustetaan erillinen pkl, joka hoitaa sitten 24h koko kaupungin potskut. Jee. Ja lomalta kutsutaan töihin yms uhkailua on kuultu.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä lehdet osaa siviilien pelottelun:

Juuri synnyttänyt nainen kuoli sikainfluenssaan

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200907189949078_ul.shtml

Tuostahan saisi aluksi sellaisen mielikuvan, että n. parikymppinen nainen on synnyttänyt ja sitten kuollut traagisesti sikaflunssaan. Väärin.

Kun jutun lukee, niin selviää, että kyseessä oli 39v, pyörätuolissa 15v ollut nainen, joka oli ollut 3 viikkoa sairaalahoidossa yskän, kuumeen jne takia ja viimeiset ajat tehohoidossa tajuttomana. Lapsi oli syntynyt sektiolla. Tuolla iällä ja taustalla jo pelkästään se raskaus oli merkittävämpi riski, kuin sikaflunssa.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luin vkl:n Iltiksestä tästä 66. sikaflutartunnan saaneesta. "Oli se kesympi tauti kuin keuhkokuume". Buhahahaaaa.  ;D Harvemminhan se influenssa itsessään on se pahis, vaan ne jälkitaudit, joita juurikin tuo keuhkokuume on. (Ja se kai useimpien kuolinsyykin on.)

Jotenkin muuten ihan näppituntumalla väittäisin, että jotkut ei yleensäkään sairastu siihen, jotkut taas vähintään joka toinen vuosi. (Influenssaan yleensä.) Itse oon sairastanut sen ilmeisesti vaan kerran ja sekin viime talvena, josta sit keuhkokuumeenkin sain. Eikä se tarttunu kellekään, jonka kanssa asun tai jonka kanssa olin hyvinkin läheisessä kontaktissa.

Mun lapsista yhdellä on ollut kerran todettu influenssa. Mutta tällä olikin syntyessään keuhkot huonosti kehittyneet, lapsivesiongelmien takia ja sai astma-dg:n 4kk iässä. Sen jälkeen kun keuhkojen kunto on parantunut, ei oo sairastellu muutenkaan. Itselläni taas nyt astman ollessa edelleen huonossa hoitotasapainossa, niin oon saanut kaikki saamarin taudit.

Eli terveiden ihmisten ihan tyhmää edes pelätä influenssaa. Mut onhan se outoa, miten nykyihmisiä pitää informoida käsihygieniasta ja terveellisestä elämäntavasta vaikka kaikki tieto on saatavilla, kiitos googlen. Ja hirveän vaikea käsitys ihmisille tuntuu olevan se, että jos olet sairas, niin pysyt kotona. Lepäät. Et mene kauppaan tartuttamaan muita. "Mitä mä sitten teen?" On aika yleinen kysymys näiltä joille on kotieristystä suositeltu. Ja se pitää mainita kotieristyksenä, ei ne muuten ymmärrä, että yleensäkin kuumeisena kannattaa levätä ja olla käymättä missään vessaa pidemmällä. Ja jos ei muuta, niin edes se saikkulappu pitäis päästä heti hakemaan ja viemään työnantajalle.  :)

Eli mun sanoma on se, että yleisesti influenssasta ihmiset kaipaisi informaatiota.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...