Jump to content
MAINOS

Ajokielto ja sairaankuljetus


Maailman vahvin tyttö

Recommended Posts

Muistan kuulleeni että valtakunnallisten tilastojen mukaan 10% tehtävistä päättyy X-koodiin. Toki minustakin potilaan luo vietävä apu on ensihoitoa, mutta useimmiten sairas myös kuljetetaan jatkohoitoon. No, siitä on turha vääntää tämän topicin alla  :)

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 91
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

No sittenhän teidän jutut on ihan sekavia. Toisaalta "ammattiautoilijoille" pitää antaa kovemmat rangaistukset, mutta ette pidä itseänne ammattiautoilijoina. Eli jos marisen tuplarangaistuksista niin se on ok jos on rahtarikortti, mutta ei ole ok jos on ensihoitaja?  :)

"A temporary mental state including symptoms of confusion, inability to concentrate, disorientation, anxiety and sometimes hallucinations."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juttu rönsyilee.

Homma lähti kortin menettämisestä ammattiautoilun kautta ensihoitoon.

What ever...

Kohtuullistamista toivoisi rangaistuksiin, se on vissiin yhteistä ammattiautoilun kanssa.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kummallakin puolueella on oma väkevä pointtinsa. Peruskoulutus on kyllä hoito eikä kuljetusalalta joten liputan hoitoleirin puolesta. Suurimmat haasteetkin on sielä hoitopuolella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No sittenhän teidän jutut on ihan sekavia. Toisaalta "ammattiautoilijoille" pitää antaa kovemmat rangaistukset, mutta ette pidä itseänne ammattiautoilijoina. Eli jos marisen tuplarangaistuksista niin se on ok jos on rahtarikortti, mutta ei ole ok jos on ensihoitaja?  >:D

En mä vaadi ammattiautoilijoille kovempia rangaistuksia, mutta jos toisen kortittomuuden vuoksi mä ajan väsyneenä pöpelikköön ja syy on pelkästään minussa, niin ei se ihan oikeinkaan ole.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajovirhe tai hoitovirhe ja aina on pää vadilla.

Kaksi työntekijää ja niistäkin on aina löydettävä se syyllisempi asiaan..

Kuljettaja vastaa ajoneuvon kunnosta.

Kuinka usein tutkitte renkaat, valot, jarrut, jne?...

Olet vaikka kuukauden pois ja hyppäät lauteille vuoronvaihdossa bertta kyydille, niin mistä tiedät auton kunnon tilan?

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olet vaikka kuukauden pois ja hyppäät lauteille vuoronvaihdossa bertta kyydille, niin mistä tiedät auton kunnon tilan?

Lainlaatijan mielestä ajoneuvon kuljettajan tulee ennen ajoon lähtöä varmistaa, että ajoneuvo on ajokelpoinen.

Aika harva sitä taitaa ennen lähikauppaan menoa tarkistaa rengaspaineet, urasyvyydet, ajovalot jne...

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Allekirjoittaneen peruskoulutus on kyllä "ajo- ja kuljetustekniikan perustutkinto 2v", sitten LH/eh ja myöh. SH-AMK, ajokortissa kaikki kirjaimet. Joten kyllä mielestäni olen jollain tavalla myös ENSIHOIDOSSA kuljetusalan ammattilainen. Noh joo, lähtee lukemaan kirjaa, että läpäisi edes sen perustasontentin.

T:"perustasonjuntti"

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajovirhe tai hoitovirhe ja aina on pää vadilla.

Kaksi työntekijää ja niistäkin on aina löydettävä se syyllisempi asiaan..

Kuljettaja vastaa ajoneuvon kunnosta.

Kuinka usein tutkitte renkaat, valot, jarrut, jne?...

Olet vaikka kuukauden pois ja hyppäät lauteille vuoronvaihdossa bertta kyydille, niin mistä tiedät auton kunnon tilan?

Jos mä olen kuskina, niin kyllä mä ainakin katon vuoron alussa auton kunnon, mm. valot (siis ajovalot, sinivilkut, työvalot), öljyt, polttoaineet, renkaat silmämääräisesti (rengaspaineet tarkistetaan säännöllisesti muulloin), jne. Muutenkin katselen silmämääräisesti, että kaikki on ok (navigaattori, kartat, keikkakansio, jne.). Tämän teen samaan aikaan kun se toinen (hoitovuorossa) kaveri kattelee ne hoitopuolen välineet kuntoon.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No kyllä minäkin ja mekin tehdään tarkaistukset.

Tarkoitinkin sitä, kun edellinen vuoro tulee vilkut päällä vuoronvaihdolle.

Näin on pari kertaa tehty.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olet vaikka kuukauden pois ja hyppäät lauteille vuoronvaihdossa bertta kyydille, niin mistä tiedät auton kunnon tilan?

Siitä että edellinen vuoro luovuttaa auton, eikä raportoi ongelmista.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Ja kyllähän sitä on muitakin tilanteita kuin kortittomuus jossa toinen joutuu hoitamaan kaikki ajovuorot, meillä ainakin uusilla nuorilla kavereilla on tietty sisäänajo ennen kuin puikkoihin päästetään.

Näistä kuullut muualtakin, onko tää yleistäkin? Mitä itse on ohikiitävän hetken tehnyt työtä niin väittäisin, että uudella kaverilla kun tulee ongelma niin se tulee potilaan kanssa siellä kopissa eikä ratissa. Olettaen nyt tietty että nuorella kaverilla ei tarkoiteta 18-vuotiasta, joka ei ole autokoulun jälkeen ajanut autolla.

Alkuperäiseen kysymykseen: Toki voisin joustaa jos en joutuisi kaikkia 15 vrk/kk tekemään sen saman työparin kanssa. Enemmän tykkään kuitenkin olla kopissa tekemässä sitä työtä mihinkä olen kouluttautunut. Pakettiautoa pääsee ajamaan vaikka sanomalehteä jakaen, ilman koulutusta, eikä palkkakaan taida olla huonompi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja kyllähän sitä on muitakin tilanteita kuin kortittomuus jossa toinen joutuu hoitamaan kaikki ajovuorot, meillä ainakin uusilla nuorilla kavereilla on tietty sisäänajo ennen kuin puikkoihin päästetään.

Näistä kuullut muualtakin, onko tää yleistäkin? Mitä itse on ohikiitävän hetken tehnyt työtä niin väittäisin, että uudella kaverilla kun tulee ongelma niin se tulee potilaan kanssa siellä kopissa eikä ratissa. Olettaen nyt tietty että nuorella kaverilla ei tarkoiteta 18-vuotiasta, joka ei ole autokoulun jälkeen ajanut autolla.

Eikös se työnantaja voi laittaa palkattomalle jos kortti lähtee kaahaillessa?! Uusilla, etenkin nuorilla jätkillä (yleistäen..) on varmasti ongelmaa siinä potilaan hoidossa, mutta itse oon törmännyt siihen, että ei tajuta auton vauhtia. B-kyydillä, missä hoitotasosen pitää olla kopissa lääkitsemässä potilasta ja hoitovuorossa tää uus sälli saattaa ajaa vaikka 170km/h tai niin kovaa kun auto kulkee. Onhan se niin hienoa, kun on sinivilkut ja sireenit autossa, mutta ei noissa nopeuksissa ehdi edes edessä ajava saati vastaantuleva tajuamaan millä vauhdilla oikeasti tullaan.

Meillä uusi tekijä (no okei ne on tehnyt useesti hommia jo muuallakin) perehdytetään tietysti myös autoon ja "valvottuna" käydään ajelemassa ihan ilman keikkaa vuoron aikana, jotta tulee tuntuma autoon jne.

Jos on onneton, on ainakin toivoa paremmasta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös se työnantaja voi laittaa palkattomalle jos kortti lähtee kaahaillessa?!

Tiedän ainakin yhden tapauksen jossa pelastuslaitos (alpe) laittoi pelastajan palkattomalle vapaalle/virkavapaalle siksi aikaa että sai kortin takaisin. Perusteluna oli muistaakseni työsopimus jossa oli edellytetään voimassa oleva ajokortti. Ei korttti -> ei töitä. Asiasta valitettiin pelastuslautakuntaa myöten mutta päätös pysyi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös se työnantaja voi laittaa palkattomalle jos kortti lähtee kaahaillessa?!

Tiedän ainakin yhden tapauksen jossa pelastuslaitos (alpe) laittoi pelastajan palkattomalle vapaalle/virkavapaalle siksi aikaa että sai kortin takaisin. Perusteluna oli muistaakseni työsopimus jossa oli edellytetään voimassa oleva ajokortti. Ei korttti -> ei töitä. Asiasta valitettiin pelastuslautakuntaa myöten mutta päätös pysyi.

Juu itse tiedän kanssa, että palkattomalle on joutunut porukkaa. En tiedä kuinka moni sitten alkaa valittamaan asioista eteenpäin. Sit on myös näitä, että työnantaja on pitänyt töissä, vaikka ei ole korttia, sitten vaan pitää olla hoitajan vuorssa koko ajan. On sekin aika rankkaa, kun toinen joutuu ajamaan koko ajan. Lyhyt mielipiteeni asiasta on, että jos töissä tarvitsee autoa niin on ajattava siviilissäkin sillä tavoin, että kortti pysyy!!

Jos on onneton, on ainakin toivoa paremmasta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

en mä kyllä stadissa laske puikkoihin juuri maalta muuttanutta,jos on aiempaa työkokemusta niin samahan se missä sitä kontissa on.onhan näitä vastaan tullut jotka eivät oikeaan päivystävään sairaalaan osaa ilman neuvomatta,saatinka jos ruuhka-aika tai ihan oikeesti kiire.näinkin oon porukkaa sisään ajanut,et ja sä nyt nää Davet,jos tulee kiirus niin vaihdetaan.sillai oppii pikkuhiljaa.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näistä kuullut muualtakin, onko tää yleistäkin? Mitä itse on ohikiitävän hetken tehnyt työtä niin väittäisin, että uudella kaverilla kun tulee ongelma niin se tulee potilaan kanssa siellä kopissa eikä ratissa.

Mun mielestä uusien kavereitten kanssa ei voi olla liian varovainen mitä ajamiseen tulee. Harva vastaavanlaisella autolla ajaa siviilissä. Auton paino, mitat, vaihteisto, etu/takaveto kun vaikuttaa ajettavuuteen ja hallintaan. Myös saman talon sisällä "samanlaiset" autot ovat ajettavuudeltaan hyvin erilaisia. Näitä työkaluja kun on oikeasti ajettava kymmeniätuhansia kilometrejä ennenkö voi sanoa hallitsevansa kyseistä ajoneuvoa ääriolosuhteissa. Yleensä on huolestuttavaa jos tuore työntekijä kuvittelee auton täysin hallitsevansa. Tässä asiassa on mielestäni oltava yhtä nöyrä kuin hoitamisessa. Jos kuvittelee koulusta päästyään osaavansa kaiken ja olevansa ensihoidon jumala, mennään kyllä perse edellä puuhun. Sama se on "teiden ritareiden" kanssa. Siittä nyt vaan ei tuu mitään jos kopissa joutuu pelkäämään ja hoitamisen lisäks vahtimaan kuinka toinen ajaa. Ja ainahan se on yhtä hankalaa toisen ajamiseen puuttua. Oli se kaveri sit uus innokas kokematon tai vanha ja kokenut teiden ritari joka sekin saattaa joskus luulla ajotaidoistaan liikoja..eipä se kumminkaan fysiikan laeille mitään voi

Enkä tosiaan kuvittele itse olevani huippukuski, mutta kuvittelen olevani realisti ja tiedostavani mihin rahkeet riittää.

Älykäs tuntee toiset, viisas tuntee itsensä. - Lao Tsu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...