Jump to content
MAINOS

Keikkailija, miten hoidat jäsenmaksut?


eikku64

Recommended Posts

Miten useassa paikassa keikkailijat hoidatte ay-jäsenmaksujen maksamisen? Viettekö joka paikkaan valtakirjan vai maksatteko itse? Ja jos itse niin miten toimitte kun tilinauha tulee vasta joskus perässä? Voiko maksaa esim useamman kk maksut jälkikäteen yhdellä kertaa?

Mietin myös, että olisiko järkevää jättää oman alan liitto ja liittyä sellaiseen työttömyyskassaa, jonka maksu maksetaan vain kerran vuodessa. Se taitaa kyllä olla huono idea oikeusturvan yms takia.

Kokeilen ensi kuun alusta alkaen keikkailua, jotta tutustun uuden asuin paikkakuntani työpaikkoihin ja kaikelaista kysymystä pyörii päässäni, tämä niistä yksi.

Kiitti ja kivaa kevättä. eikku

Asioilla on tapana järjestyä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Aikoinaan maksoin keikkailessani jäsenmaksut itse. Silloin Tehy lähetti lapun, jossa oli joka kuukaudella viitenumero ja olisko joka kuun 2.päivään mennessä pitänyt maksaa. Mielestäni oli silloin suhteellisen helppoa, kun piti muutenkin maksaa vuokrakin tuolloin joka kuun 2.pvä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä keikkailen vakituisesti neljässä eri paikassa ja sillon tällön teen muualle yksittäisiä vuoroja. Olen Tehyn jäsen ja itse jäsenmaksut maksellut. Tehy lähettää kotiin kirjeen, jossa on joka kuukauden jäsenmaksuille oma viitenumero, maksun eräpäivä on joka kuun 15. päivä, jäsenmaksu maksetaan aina edelliseltä kuukaudelta. Siis nyt 15.4. maksoin maaliskuun palkoista lasketun jäsenmaksun. Itselleni on tähän mennessä tilinauha tullut aina ennen varsinaista palkanmaksupäivää tai viim. samana päivänä, joten hyvin olen kerinnyt laskea ja ynnäillä tilinauhoista kuukauden kokonaispalkan ja siitä sen 1,2% ennen tuota eräpäivää.

Itse koen, että näin on helpompi toimia kuin se, että joka keikkapaikkaan kuljettaisin valtakirjan. Näin pysyy myös kärryillä siitä summasta ja sen oikeellisuudesta mitä Tehylle tulee maksettua.

Ennen Tehyä olin jäsenenä ns. Loimaan liitossa, mutta juurikin tuon oikeusturvan ja eräässä tilanteessa tarvitsemani ja saamani avun takia liityin Tehyyn. Ja saahan sieltä joka vuosi kalenterin ;D

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

siitä sen 1,2% ennen tuota eräpäivää.

Siis 1.1%  varmaan nykyisin  ;)

Juuri näin. Antakee anteeksi, kellonajalla varmaan tekemistä ;D

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...