Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei mielipiteitä ja apua kaipaisin seuraavaan. Olen töissä vanhusten asumispalvelussa jossa useampi toisistaan erillään oleva yksikkö, sanotaan nyt vaikka A, B ja C. Pitkään on katsottu että yksikössä A menee julmetusti oxynormia vaikka kyseessä ei ole mikään saattohoito osasto ja asukasmateriaali aivan samaa kaikissa. Lääkäri määrännyt lähestulkoon kaikille asukkaille sen tarvittaviin ja pieneenkin vaivaan hyvin nopeasti se menee äkkiä säännöllisesti ja vaivaksi tuntuu riittävän ihan vain muistisairaan levottomuus. Itse olen saanut käsky lääkitä nukkuvaa asukasta ja myös asukasta joka kieltäytyy selkeästi ymmärtäen lääkityksestä. Aiemmin siellä ovat ohittaneet ns. kaksoistarkistuksen mutta tiukentuneiden ohjeistuksien takia nyt toisista yksiköistä on pakko käydä kuittaamassa lääkkeenanto. 

Itseäni ahdistaa syvästi käydä kuittailemassa isoja määriä näitä lääkkeenantoja tietäen että iso osa niistä on turhaa ylilääkintää. Voiko näistä joutua kuittaaja ongelmiin kun joskus lopulta niin sanotusti iskee p**ka tuulettimeen ja joku alkaa oikeasti perkaamaan mitä siellä tapahtuu?

MAINOS

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...