Jump to content
MAINOS

sairaanhoitajan verovähennykset


janzku

Recommended Posts

Moro!

Tänään tupsahti veroehdotus luukusta ja mätkyjähän sieltä tuli. Onko sairaanhoitajilla joitakin "omia" verovähennyksiä? Kun esimerkiksi raksamiehillä on ruokarahat yms. Matkat nyt tietysti  laitan verovähennyksin ja työkengistäkin ajattelin kokeilla, josko jotakin saisi takaisin.

Ammattiliittomaksuistakin saa laittaa verovähennyksiin, mutta kuinka ne merkataan siihen veroilmoitukseen? Lasketaanko se 1,2% koko vuoden palkasta? Viime vuoden palkkakuitteja kun ei oo kaikkia tallella..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Matkat, työvaatetus(kengät), ammattilehdet ja -kirjallisuus. Monet jäsenmaksut menevät suoraan liitolta verottajalle, mutta jos ei ole mennyt, niin ilmoita.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse laitoin työkengät sekä ensihoitoon liittyvää kirjallisuutta tulonhankkimiskuluina vähennettäväksi. Joku omavastuu on kuulemma olemassa, ihan kuin olisin jostain kuullut, että se on jotain 400 euroa, mutta voin olla ihan väärässäkin. Kuitit pitää tietysti olla mukana liitettäväksi veroilmoitukseen. Minä saan verotustietoni vasta vuoden lopussa, kun tulee noita matkakuluja niin rutkasti (yli 7 tonnia, pitkä työmatka) joten en vielä siis tiedä hyväksyttiinkö nuo kuluni, mutta sittenhän sen näkee.

Auta, etten toisten taakkaa suuremmaksi tee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kuitit pitää tietysti olla mukana liitettäväksi veroilmoitukseen.

Kuitteja ei tarvitse (=saa) liittää veroilmoitukseen, vaan kuitit pitää itse säilyttää ja pyydettäessä todistaa niiden olemassa olo.

Mä olen verovähennyksiin laittanut kaikki opiskelumateriaalit (ei ammattiin johtava koulutus, eli esim erikoistumisopinnot), opiskelupäivien matkakulut, jokaisen keikan matkakulut (teen 100% työaikaa ja keikkaa muualla, eli näiden muualla tehtyjen keikkojen), ammattikirjallisuuden, jäsenmaksut (sh-liitto), työkengät ja sitten jos olen ollut sh-päivillä omakustanteisesti, niin senkin.

omavastuu on (en muista summaa, mutta jostain mulle on jäänyt mieleen että 650e, väärässäkin voin olla) mutta mulla ainakin tuo vähennettävien osuus oli viime veroilmoituksessa tuolla 1500e pinnassa. Eli kyllä ne kaikki viiden euron läpyskätkin kannattaa vähentää. Lopputuloshan se on, mikä ratkaisee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Vanha ketju, mutta nostellaan, kun on kohta taas ehdotukset tulossa.

Eli mitä olette laittaneet vähennyksiin?

Ja paljonkos on se omavastuu nyt?

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...