Jump to content
MAINOS

Kesätyöt


ambulaattori

Recommended Posts

Ensi viikon keskiviikkona varmistuu kesätyöpaikka, siis saanko sen vai en. Olis yksityinen lääkäriasema, sitä myöten vähän parempi palkkakin kuin kuntapuolella. Saas nyt nähdä.

Tärppäshän se ;D Oikein kiva juttu. Virka-aikatyö ja viikonloput vapaat, mitäpä sitä muuta kesätyöltä ois tässä vaiheessa toivoa voinut. Ei ihan se alkuperäinen paikka, johon olisin halunnut, mutta tyytyväinen olen silti.

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 51
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Th-opiskelijan 160 pisteen vaatimuksesta.... Sehän on se 2/3 tutkinnon pituudesta joka lain mukaan pitäisi olla. Olenkin ihmetellyt koko ajan, että mitenkäs se nyt ihan oikein menisikään meillä, joilla tutkinto on kokonaisuudessaan 240 pistettä. Helsingissä eivät HUS eikä terveyskeskus ole olleet kiinnostuneita mitään terkkareiden omia pisterajoja käyttämään, mutta jossain siis näköjään on näin tulkittu.

Turhaa minusta, mutta hölmö ja sekavahan se koko lakikin on. Tai mikä asetus.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Th-opiskelijan 160 pisteen vaatimuksesta.... Sehän on se 2/3 tutkinnon pituudesta joka lain mukaan pitäisi olla. Olenkin ihmetellyt koko ajan, että mitenkäs se nyt ihan oikein menisikään meillä, joilla tutkinto on kokonaisuudessaan 240 pistettä. Helsingissä eivät HUS eikä terveyskeskus ole olleet kiinnostuneita mitään terkkareiden omia pisterajoja käyttämään, mutta jossain siis näköjään on näin tulkittu.

Turhaa minusta, mutta hölmö ja sekavahan se koko lakikin on. Tai mikä asetus.

Mietin vain, että pitäisikö mun olla huolissani omasta oikeusturvastani jos menen tekemään sh-sijaisuutta 140 opintopisteellä kun olen th-opiskelija? Ja mut on jo lykätty iv-koulutukseen myös...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mietin vain, että pitäisikö mun olla huolissani omasta oikeusturvastani jos menen tekemään sh-sijaisuutta 140 opintopisteellä kun olen th-opiskelija?

Minä en olisi tippaakaan huolissani, jos olisin rehellisesti opintopisteeni osoittanut. Jos ei suuri työnantaja pysty tekemään perusteltua päätöstä 'mitä se laki nyt sitten sinun kohdallasi tarkoittaa' niin ei voi vaatia, että sinä pystyisit. Siis kun käytännöt ovat erilaisia eri puolella.

Mutta tämä on mielipiteeni, ei mikään juridinen neuvo >:D

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Milla:): Sitä iv-lupaa en kyllä menisi suorittamaan ennen kuin olet valmis.. En ole koskaan ennen kuullut että opiskelijat saisivat iv-luvan ainakaan HUS:n tai Salon alueella. Turhan suuri vastuu mielestäni.

Kyllä niitä lääkkeitä ehtii vielä laittamaan myöhemminkin. Sh:ta voi tehdä ilmankin.

"Ei kuullosta kovin järkevältä", sanoi Kani. "Ei", sanoi Puh nöyrästi. "Ei kuulostakkaan nyt kun sen sanoo. Sitä ennen se kuullosti aivan järkevältä."

"On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo."

-Nalle Puh

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Milla:): Sitä iv-lupaa en kyllä menisi suorittamaan ennen kuin olet valmis.. En ole koskaan ennen kuullut että opiskelijat saisivat iv-luvan ainakaan HUS:n tai Salon alueella. Turhan suuri vastuu mielestäni.

Kyllä niitä lääkkeitä ehtii vielä laittamaan myöhemminkin. Sh:ta voi tehdä ilmankin.

Apua, tämähän alkaa kuulostaa pahalta  :) Ja olen menossa Hkin kaupungille ja he olisivat valmiit antamaan iv-luvat, mutta HUS ei?  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Apua, tämähän alkaa kuulostaa pahalta  :) Ja olen menossa Hkin kaupungille ja he olisivat valmiit antamaan iv-luvat, mutta HUS ei?  huh.gif

Aika hurjalta tuntuu, että mikään työpaikka on antamassa i.v.-lupia opiskelijoille. Ei kai sellaista pitäisi enää missään tapahtua?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Apua, tämähän alkaa kuulostaa pahalta  :) Ja olen menossa Hkin kaupungille ja he olisivat valmiit antamaan iv-luvat, mutta HUS ei?  huh.gif

Aika hurjalta tuntuu, että mikään työpaikka on antamassa i.v.-lupia opiskelijoille. Ei kai sellaista pitäisi enää missään tapahtua?

Oon muitakin vastaavia tapauksia Helsingistä kuullut, että i.v-luvat opiskelijoille. Osa niitä varmaan myös kinunnut ja halunnut, osalle tarjottu pyytämättäkin. Mä olen varsin onnellinen, että duunissa paikassa, missä ei i-v-lupia ole kellään, niin ei tartte selitelläkkään, miksei niitä opiskelijana halua. Saa niiden lääkkeiden kanssa pelata ihan tarpeeksi sitten valmistumisen jälkeenkin, ja harjoitteluissa treenata valvotusti. Vuosi jäljellä opintoja, ja ihan hyvä niin :D

Muutaman kesäduunarin i.v-luvattomuus tuskin myöskään niin paljoa rasittaa työkavereita, etteikö hommasta selvittäisi?

Pain heals. Guys dig scars. Glory - Lasts forever.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jyväskylän NOVAssa on kyllä mun tiedon mukaan annettu loppuvaiheen opiskelijoille iv-luvat, kun tekevät pidempää sijaisuutta. Ihan ymmärrettävää, koska päivystyksessä niitä iv-lääkkeitä tahtoo vaan niin pirusti mennä. Mä itse koen, ettei se fakin tutkintotodistus lappunen tee kenestäkää sillä hetkellä sen valmiimpaa ja kokeneempaa, tentithän ne pitää kaikkien suorittaa. Se vastuuhomma on sit taas asia erikseen, ja sen kyllä ymmärrän ettei "oikeita" hoitajia huvittaisi ottaa tuplavastuuta jos jtn sattuiskin sit tapahtumaan. Mutta ihmisiähän tässä ollaan kaikki, ja virheitä voi tapahtua ihan kelle vaan. Myös niille monenkymmenen vuoden kokemuksen omaaville. Harkintaa voisi tällaisissakin asioissa käyttää. IMO.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taidan siis ottaa yhteyttä oh:aan ja pyydän häntä perumaan osaltani koko iv-koulutuksen. Ihan vaan jo senkin takia, että tämä on eka sh-sijaisuuteni ja kouluakin on vielä jäljellä puolitoista vuotta. Huhhuh, olipas hyvä että tuli puheeksi! Ja mä kun luulin tän olevan aika rutiinijuttu  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taidan siis ottaa yhteyttä oh:aan ja pyydän häntä perumaan osaltani koko iv-koulutuksen. Ihan vaan jo senkin takia, että tämä on eka sh-sijaisuuteni ja kouluakin on vielä jäljellä puolitoista vuotta. Huhhuh, olipas hyvä että tuli puheeksi! Ja mä kun luulin tän olevan aika rutiinijuttu  :D

Voithan sä käydä sen (ja suosittelenkin sitä), mutta vain pidättäydyt iv-lääkityksistä työssä, koska olet opiskelija. Kun valmistut, niin on luvat sitten valmiina.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika hurjalta tuntuu, että mikään työpaikka on antamassa i.v.-lupia opiskelijoille. Ei kai sellaista pitäisi enää missään tapahtua?

En tajua miksei voisi tapahtua. Eihän IV-luvat sinänsä mitenkään poista sitä tosiseikkaa, että opiskelija on opiskelija ja hänellä kuuluukin olla rajatummat vastuut ja hänen työtään kuuluu valvoa, ja hänen osaamisensa varmistaa.

IV-luvat mahdollistavat sen, että voi tehdä iv-hoitoon kuuluvia NIITÄ tehtäviä jotka on harkittu hänen osaamiseensa ja luotettavuuteensa sopiviksi, ja vaikka luvat onkin, voipi jättää toimenkuvan ulkopuolelle osan tehtävistä.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika hurjalta tuntuu, että mikään työpaikka on antamassa i.v.-lupia opiskelijoille. Ei kai sellaista pitäisi enää missään tapahtua?

En tajua miksei voisi tapahtua. Eihän IV-luvat sinänsä mitenkään poista sitä tosiseikkaa, että opiskelija on opiskelija ja hänellä kuuluukin olla rajatummat vastuut ja hänen työtään kuuluu valvoa, ja hänen osaamisensa varmistaa.

IV-luvat mahdollistavat sen, että voi tehdä iv-hoitoon kuuluvia NIITÄ tehtäviä jotka on harkittu hänen osaamiseensa ja luotettavuuteensa sopiviksi, ja vaikka luvat onkin, voipi jättää toimenkuvan ulkopuolelle osan tehtävistä.

Opiskelijalla tulee olla jokaisessa työvuorossa nimetty henkilö joka on vastuussa opiskelijasta. Tietäen i.v.-lupien kirjavan käytännön, jossain paikoissa lupia myönnetään liukuhihnalta ilman kunnollista testausta, on täysin kohtuutonta vaatia, että opiskelijan i.v.-lääkkeiden annosta velvoitettaisiin vastaamaan opiskelijan työtoveri.

Jos ihan tarkkaan tutkitaan sitä stakesin(?) lääkehoitosuositusta, niin kovin suopeasti ei taideta suhtautua opiskelijoiden i.v.-lääkkeiden antamiseen.

Opiskelijoiden lääkehoitotiedoissa ja -ja taidoissa on niin suunnattomat erot samoin kuin eri yksiköiden i.v.-lupakäytännöissä, että ne tulisi saada kuntoon ennen kuin aletaan edes puhumaan opiskelijoiden i.v.-lääkitysoikeuksista.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toi BS:n pointti oli tosiaan hyvä eli voinhan mä sen koulutuksen käydä (kaikki ekstra kertaus lienee vain hyvä juttu  ::) ) ja omaa harkintaa käyttäen toteuttaa iv-hoitoja. Kyllä mä omat rajani tunnistan enkä meinaa alkaa ns. hölmöilemään ja yliarvioimaan omia tieto-taitoja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toi BS:n pointti oli tosiaan hyvä eli voinhan mä sen koulutuksen käydä (kaikki ekstra kertaus lienee vain hyvä juttu  :) ) ja omaa harkintaa käyttäen toteuttaa iv-hoitoja. Kyllä mä omat rajani tunnistan enkä meinaa alkaa ns. hölmöilemään ja yliarvioimaan omia tieto-taitoja

Sä tuut saamaan väliaikaisen Helsingin kaupungin i.v-luvan. Näitä luentopäivän ja demojen jälkeen jaettu kesäduunareille. Sisältää nakkelit, ringerit, muistaakseni sit vielä furesis ja i.v-ab:t jollen ihan väärin muista. Veret ei ainaka viime vuosina oo kuulunu repertuaariin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toi BS:n pointti oli tosiaan hyvä eli voinhan mä sen koulutuksen käydä (kaikki ekstra kertaus lienee vain hyvä juttu  :) ) ja omaa harkintaa käyttäen toteuttaa iv-hoitoja. Kyllä mä omat rajani tunnistan enkä meinaa alkaa ns. hölmöilemään ja yliarvioimaan omia tieto-taitoja

Sä tuut saamaan väliaikaisen Helsingin kaupungin i.v-luvan. Näitä luentopäivän ja demojen jälkeen jaettu kesäduunareille. Sisältää nakkelit, ringerit, muistaakseni sit vielä furesis ja i.v-ab:t jollen ihan väärin muista. Veret ei ainaka viime vuosina oo kuulunu repertuaariin.

Mjoo, kyselin asiasta tarkemmin oh:lta ja päätin mennä koulutukseen. Eiköhän noista selvitä kunnialla

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eipä noita kesätöitä ole kuulunut. Kolmessa paikassa kävin haastatteluissa täällä oulussa eikä ole mitään kuulunut. Joten taitaa tämä kesä mennä siinä että löhöilen ja matkustelen. Ennemmin tekisin töitä koska se omasta mielestäni tukisi tämän hetken opintoja todella paljon. Mut aina ei voi voittaa =)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Päivitystä edelliseen tilanteeseen. Tänään sain puhelun naapurikunnan tk:lta, jossa olivat kovasti kiinnostuneet työpanoksestani. Pistin cv:tä menemään mailissa ja kehuivat takaisin että hyvältä näyttää.

Huomenna soittelen sinnepäin ja sovin tapaamisen. Wish me luck and keep your thumbs up.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laitoin ensimmäisen hakemuksen hki:n kaupungin sivuilta, ja noin kymmenisen minuuttia myöhemmin soitettiin että tuutkos töihin ::) Ajattelin että mitenköhän sitä tällänen vuoden verran sh-opiskeluja käynyt mahtaa saada mitään kun on lamat ja kaikki... mutta näköjään oikeen hyvin :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laitoin ensimmäisen hakemuksen hki:n kaupungin sivuilta, ja noin kymmenisen minuuttia myöhemmin soitettiin että tuutkos töihin :D Ajattelin että mitenköhän sitä tällänen vuoden verran sh-opiskeluja käynyt mahtaa saada mitään kun on lamat ja kaikki... mutta näköjään oikeen hyvin 8)

No jopas, sehän kävi hyvin :D Onnea työelämään!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sain yökeikkaa sieltä mistä halusin ja ajankohdalle, jotka kotiäidille oli sopivat. Paljon ois täällä läntisellä uudellamaalla töitä, -useampi soitto tullut jopa kotiinkin. Saa kuoria parhaat tarjoukset päältä. Kiva, kun töitä riittää tällaiselle kotiäipällekin  ;D

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jes! Sain töitä ja kotipaikkakunnalta vielä, joten karistan kesäksi opiskelupaikkakunnan pölyt pois jaloista ja suuntaan taas kotikonnuille. :) Ihanaa päästä töihin! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensi viikon keskiviikkona varmistuu kesätyöpaikka, siis saanko sen vai en. Olis yksityinen lääkäriasema, sitä myöten vähän parempi palkkakin kuin kuntapuolella. Saas nyt nähdä.

Tärppäshän se ;D Oikein kiva juttu. Virka-aikatyö ja viikonloput vapaat, mitäpä sitä muuta kesätyöltä ois tässä vaiheessa toivoa voinut. Ei ihan se alkuperäinen paikka, johon olisin halunnut, mutta tyytyväinen olen silti.

Päivitystä...

Alkuun oli siis suunnitteilla, että tekisin sijaisuuden 1.6.-31.7. Eilen sitten tulikin soitto, että pystynkö alottaan jo ens viikolla ja jatkaan elokuun puoliväliin. Ja sehän sopii ;D Palkkakin varmistui ja siihen tää on kovin tyytyväinen. Hip ja hei!

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Nyt kun kesätyöt on varmaan suurimmalla osalla päässet jo hyvään alkuun, olisi mukava kuulla teidän kokemuksianne paikoista.

Itse olen siis yksityisellä lääkäriasemalla, joka tuottaa kaupungille ostopalveluina terveyskeskuspalveluita. Työ käytännössä muistuttaa hyvin pitkälle, ja onkin, terveyskeskusvastaanottotyötä: pidän omaa vastaanottoa, avustan lääkäriä toimenpiteissä, teen hoidontarpeen arviointia puhelimessa ja annan aikoja... Paikka itsessään on aivan loistava, henki täällä on yksi parhaimmista kokemistani. Työ on mukavaa ja itsenäistä, ohjaustaidot saa rutkasti harjoitusta. Tulevaisuudessa en kuitenkaan näe itseäni tälläisessä paikassa töissä, kaipaan hieman enemmän "äksöniä". Mutta tämä kesä menee täällä varsin mukavasti ja syksyllä aion ehdottomasti jatkaa täällä keikkailemista. Tämä kokemus avaa minulle varmasti muitakin ovia tulevaisuudessa. Ehkäpä joskus uskaltaudun keikalle jonnekkin kaupungin terveyskeskukseen... Kuka tietää... :)

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt kun kesätyöt on varmaan suurimmalla osalla päässet jo hyvään alkuun, olisi mukava kuulla teidän kokemuksianne paikoista.

Mulla on perus palvelukotihomma. Mummoja pestään ja puetaan ja ne valittavat :)

Työporukan yhteishenki sinänsä ihan ok, eikä munkaan tartte mitenkään nöyristellä siellä vaikka oon kesätyöläinen. Oon päässy aika hyvin taloon sisälle ku olen siellä jo puoli vuotta keikkaillut aktiivisesti.

En voi sanoa mitenkään "elämää suuremmaksi" työpaikaksi mutta työtahti on rento, mikä on kai nykyään vanhustenhuollossa harvinaista, sekä työporukka tosiaan ihan jees ja palkkakin mun mielestä kohdillaan verrattuna työnkuvaan ja siihen mitä oon yleensä kesätöissä saanut. Ainoa miinus on että päivät on niin paljon rutiinia jo näin lyhyen työkokemuksen jälkeen, että aika alkaa kulua hitaasti.

Onneksi olkoon Jiipparille mukavan kesäpaikan johdosta, toi kuulostaakin ihan mukavalta hommalta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...