Jump to content
MAINOS

Omien tietojen katselu


Vieras: Tiivitaavi

Recommended Posts

Omat tiedot katselen, sillä minulla harvoin on mahdollista vastata puhelimeen lääkäreiden soittaessa sellaisella noin akselilla: "Lääkäri soittaa teillepäin 12-16 välillä." Oikeasti joudun tekemään töitä, jolloin on mahdotonta vastata henk.koht puhelimeen ja leikkurissa ei muuten kännykkä edes kuulu (no okei siirrän usein puhelut dectiin..).

Ja kyllähän siinä lääkärin työmäärää edes hieman helpotetaan että joku pos/neg-kontrollinäytteestä ei tarvitse mulle soittaa, jos asia on kunnossa.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyllä mä joskus käyn toisen osaston potilaan/asukkaan tietoja yle-lehdeltä katsomassa, vaan sen takia,että onkohan mun pyyntöihin reagoitu kys.asukkaan/potilaan kohdalta..vai onko  niin että joku ajattelee että keikkalainen ei tiedä sairauksista mitään...  *pyhimys*

Yleensä olen ollut oikeassa oireiden suhteen ja lekuri laittanut labrapyynnöt ym.. millonki.

En ole vakoillut,mutta kun kuitenkin on huolissaan näistä potskuista,ja menen kuitenkin taas muutaman pvän jälkeen takasin sinne.  Niin on kiva tietää missä hapessa nää on. :-

Omia tietoja en oo tarvinnu käydä katsomassa,kun ei ole ollut (onneksi) mtn sairauksia.

Hauskat pääsiäiset kaikille!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä siis Oh:lla tälläinen suhtautuminen omien tietojen katseluun. Menkää toki aina sen oman työpaikan ohjeistuksen mukaan.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei saisi, mutta pariin otteeseen olen omia tietoja katsastanut, kun ei enää paperiepikriisejä ollut tallessa ja piti tarkistaa muutama yksityiskohta (ja mainittakoon vielä, että tämä tapa oli sitä "legitiimiä" omien tietojen tarkastamista huomattavasti mutkattomampi)

Jos tämän takia tulee sanktioita, niin tulkoon.  >:D

Voileipätyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä tuo omien tietojen katselu on kielletty, asiasta on mustaa valkoisella talon ohjeissa. Tietoturvaihmiset tekevät satunnaisajoja siitä mitä kukin on koneella tehnyt. Jos tuolloin tulee ilmi, että olet ollut muiden tiedoissa kuin mitä hoitosuhde edellyttää tulee huomautus. (myös omat tiedot)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsehoitoni edellyttää tiedoissani käymistä... Mitä haittaa toimen haltijalle on huomautuksesta. Evätkää vaan koneen käyttö, kyllä kuule sopii!

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsehoitoni edellyttää tiedoissani käymistä...

Mites lääkäreiden itsehoito? Saavat kirjoittaa itselleen reseptejä mutta eivät saa kirjata niitä omiin tiedostoihin??
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsehoitoni edellyttää tiedoissani käymistä...

Mites lääkäreiden itsehoito? Saavat kirjoittaa itselleen reseptejä mutta eivät saa kirjata niitä omiin tiedostoihin??

Mitähän mahtaisi käydä, jos lääkäri ja hoitaja katsoisivat omia tietojaan ja jäisivät niistä kiinni. Kumpikohan saisi suuremmalla todennäköisyydellä potkut rikottuaan talon sääntöjä.  :(

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä oon kattonu omia labravastauksia. Ja viimeks kun kävin tk-päivystyksessä ja kerroin lääkärille, et oon *sairaalassa töissä, ni se sano et voin kattoo ite seuraavana aamuna labravastaukset ku meillä on sama potilastietojärjestelmä.

Paitsi sitten ku oon kattonu labroja, niin siinä samallahan näkee kaikki muutkin tekstit. (Pegasos)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä olen käynyt katsomassa sekä omia labrojani, että mieheni labroja ja lausuntoja (hänen pyynnöstään.) Tiedän sen olevan kiellettyä, mutta kun niiden lausuntojen postitus kotiin kestää ihan tolkuttoman kauan, eikä sitä jaksa odottaa. Ja kyllähän minulla mieheeni "hoitosuhde" on. ;D

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Olen samaa mieltä useimpien kanssa siitä, että ilman muuta pitäisi omia tietoja saada tarkastella. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että varsinkin isommissa yksiköissä ollaan jopa sairaalloisen tarkkoja, että omia tietoja ei saa mennä katselemaan. Pistotarkastuksia ainakin meilläpäin tehdään ja ilmeisesti jokunen huomautuskin annettu asiasta. Melkoista saivartelua, mutta noissa tapauksissa on neuvottu, että pitäisi virallista tietä tilata tiedot, sinänsä oikeutta tarkastella omia tietojaan ei kukaan ole tietääkseni kyseenalaistanut. Kuulemma siitä työnantaja voisi teoriassa nostaa oikeusjutun, kun ilmeisesti siinä rikkoo jotain reksiterimerkintälakia tai vastaavaa, jos niitä luvatta katselee. Asianomistajarikoshan tuo muuten on. No meilläpäin ainakin tth:n kautta tilattuja tutkimuksia ei näekään, joten tämä on sillä ratkaistu. Tilatakaan ei itse voi, kun silloin tutkimuksen maksajasta tulisi epäselvyyttä, jos tilaus kirjaantuu esim. ko. osaston piikkin. No tämä tietysti koskee vain niitä, jotka nyt ylipäätään tutkimuksia voivat tilata.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Hitto kun vaivaa tuo meidänkin talon mutu-jutut kielloista jne. Nimenomaan duunarina koskien, vaikka olet myös potilas. Pitää selvitellä, tämä ei jää tähän

Kysyin tätä tänään talon atk-tuelta, olisin päivittänyt omat perustietoni.

On kuulemma edell. kiellettyä, muutoksia tulossa. Tai sitten ei.

Perusteena, että "potilastietolaki sanelee näin".

Ei ollut sen kummempaa aikaa kinata asiasta, joten mitään taustoja tai perusteluja en alkanut asialle hakemaan.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Ei saa katsoa omia eikä kenenkään muun kuin oman osastosi potilaiden joita hoidat. Sukulaistesi ja itsesi on otettava yhteyttä hoitopaikkoihinne ja kysyttävä tulokset sieltä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Komppaan edellistä. Vain niiden tietoja saat katsoa joihin olet hoitosuhteessa...

Meillä usein lähettävän osaston hoitajat sanovat että katso sieltä ohjelmasta kun soittavat siirtoraporttia potilaasta. Eivät ymmärrä että meillä ei ole oikeutta käydä katsomassa tietoja ennen kuin potilas on astunut osaston ovesta sisään. Koska silloin alkaa hoitosuhde.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

VSSHP:ssa saa nykyisin katsoa omat. On asiallinen yhteys- sovelluksessa sille oma kohtansa. Jokainenhan on hoitosuhteessa itseensä ja kyseessä on asianomistajarikos.

muoks* Hoitosuhteen aluksi kyllä riittää (sähköisen)lähetteen saapuminen. Siihen ei potilasta tarvita.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Asianomistajarikoksesta mielestäni ainoastaan lääkärillä voisi olla mutisemista, jos katsoo sellaisia tietoja joita lääkäri ei ole tarkoittanut, että näkee ilman valvontaa, junou sis jotai psyk-puolen juttuja.

Toisaalta taas, ainakin päivystyksessä hoitosuhde pykätään pystyyn siinä vaiheessa, kun lanssari soittaa sh:lle. On nimittäin hieman nopeampaa toimintaa sitten, kun on jo valmiiksi tiedot koneella ja sitten kun pasahtaa ovesta sisään niin kirjataan sisääntulleeksi. Miksipä näin ei tehtäisi, kun saadaan jo kaikki tulosyytkin sun muut tiedot puhelimitse...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Asianomistajarikoksesta mielestäni ainoastaan lääkärillä voisi olla mutisemista, jos katsoo sellaisia tietoja joita lääkäri ei ole tarkoittanut, että näkee ilman valvontaa, junou sis jotai psyk-puolen juttuja.

Niin siis "Niitä tekoja, joista virallinen syyttäjä saa syyttää vain jos uhri sitä pyytää eli asianomistajan pyynnöstä, kutsutaan asianomistajarikoksiksi."

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...