Jump to content
MAINOS

SPR työnantajana kv-tehtävissä


TimoM

Recommended Posts

Terve !

Mikäli joitakuita kiinnostaa SPR:n tarjoamat kv-tehtävät, niin kerron niistä mielelläni.

ICRC (Afganistan, Sudan, Kenia)

IFRC (Albania,Kosovo, Intia)

ERU (Albania, Intia)

;)

Terveisin,

Timo sh

kevättä odotellessa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

No kerro nyt kun kerta aloititkin.... mielesi tekee kumminkin ;) 

Noilla keikoilla oppii varmasti aivan toisella tavalla arvostamaan näitä meidän työskentelyolosuhteita. Toisaalta saamasi kokemus voi olla tarpeen poikkeusolojen ja suuronnettomuuksien sairaanhoitoa ajatellen täällä Suomessa (jota en toki toivo). Työskentely esimerkiksi teltassa sijaitsevassa teho-osastossa on hieman "extremeä" verrattuna Suomeen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minua kiinnostaisi SPR:n hommat ulkomailla. Kotimaassa on tullut jo 5-6 vuotta oltua SPR:n aktiivisena vapaaehtoisena.  ;)

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kotimaassa on tullut jo 5-6 vuotta oltua SPR:n aktiivisena vapaaehtoisena.  ;D

Millä tavoin olet ollut vapaaehtoisena SPR: toiminnassa.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen ollut mukana ea-ryhmässä (harjoitukset + päivystykset + etsinnät, jne), olen paikallisosaston nuoriso-ohjaaja, hallituksen jäsen, nuorisotoimikunnan pj, nuorisovastaava. Kuulun myös keräystoimikuntaan (nälkäpäivä-, yms. keräykset) ja olen mukana järjestämässä erilaisia tapahtumia (nälkäpäivä, joulukadun avajaiset, teemapäivät, verenluovutus, jne.) ja harjoituksia (ensiapuharjoitukset, kaupungin jokavuotinen suuronnettomuusharjoitus, jne.). Toimin myös ensiapukouluttajana ja koulujen yhteyshenkilönä. Pidän myös erilaisia tilaisuuksia, luentoja ja koulutuksia paikkakuntamme kouluihin. Olikohan vielä muuta  ;D (ei millään muista, mitä kaikkea sitä tuleekin tehtyä)...

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toimintasi on aikaa laajaa ja vastuulisia tehtäviä olet järjestänyt ja vetänyt siellä spr.llä , mutta ole ollut tietoinen näistä kansainvälisistä toiminnoista joita spr tuottaa.  huh.gif

Ja sitt se eläinmäärä mikä sulla on. Eipä sulla sitten taida vapaapäiviä olla miten tosiaan kerkiit.  ;D

http://www.hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=1841.new#new

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysyin vaan että eikö omassa ryhmässä ole ollut mitään puhetta kansainvälisestä toiminnasta. Tai ole ns yhdyshenkilöä

jonka kautta voi tarvittaessa liittyä. varsinkin kun on aktiivinen jäsen kysymyksessä.  huh.gif ;D

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Punaisen Ristin kv.henkilöreserviin valittavilla terveydenhuoltoalan ammattilaislla tulee olla vähintää vanhamuotoinen opistotasoinen tutkinto tai uusimuotoinen amk-tutkinto. Eli perus- tai lähihoitajia tai esim. lääkintävahtimestari-sairaankuljettajia ei reserviin valita jollei heillä ole myös esim. sairaanhoitajatutkintoa suoritettuna.  On ajateltu, että kaikkien hoitohenkilökunnassta on pystyttävä tarvittaessa kaikkeen ja monitasoista henkilöstörakennetta ei ole varaa pitää yllä (vrt. Suomessa perushoitajat ja sairaanhoitajat). Ihan heti valmistumisen jälkeen on hankittava työkokemusta omalta alalta ja vasta noin kolmen vuoden jälkeen voi olla "valmis" ulkomaan kommennukselle. TimoM voinee tarvittaessa tarkentaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hmm.. Ihan mielenkiinnosta.. Mikä on Esan pointti Fiuta kohtaan..?  huh.gif

Täällä on nyt Fiu "hieman" jäänyt näitten kokeneiden konkareiden silmätikuksi....

Ahaa.. Onko ongelma jo kenties luokkaa "Kaikkitietävä kandi vastaan ikälisillä rikastuva vanhanmallin lääkintävaksi"..?  ;D

Mulla oli kerran työporukassa, ei siis ollenkaan hoitoalaan liittyvä työpaikka, uusi kaveri joka kertoi muille suuria juttuja kuinka hän on suurin piirtein "pelastanut" koko maailman, elvyttää aina ja kaikkialla kaikki henkiin jne.. Kuuntelin puolella korvalla juttuja ja kun jossain kohtaa meni pahasti yli (Elvytin yksin kahta potilasta yhtä aikaa kun ne makas maassa vierekkäin ja molemmat selvis) tulin kysyneeksi, että mikäs sä oot koulutukseltas? Johon nuori mies  (n.19-20v) vastaamaan, että merkonomi! Ahaa... No missäs sä olet nuo hoitoalan hommat oppinu ja miksi et tee sitä työtä? Sitten tuli pitkä litania Spr tekstiä ja selvis, että kaveri oli hakenut lähihoitajakouluun mutta ei ollut päässyt..  Minä siinä sitten ihan, että  hä??  kunnes  :)

Kerroin sitten, että "no se on hienoa kun olet hakenut, pääsetkin varmaan lähiaikoina kun vaan haet. Minäkään en päässyt eka kerralla mutta hei..  Soita sitten mulle kun haluat ostaa ensihoitoalan kirjoja, mulla on kyllä vähän jo vanhentunutta vuosikertaa mutta kyllä niistä vielä jokunen varmaan nykyäänkin käytössä on.."

No, niinku varmaan arvaatte, ne "WTC-kertomukset" loppu siihen.. Ainakin mun aikana 

Joo.. No, eipä siinä mitään.. Työ opettaa tekijäänsä ja hohto hommasta katoaa vinhaa vauhtia.. 

Ja tämä ei nyt sitten ollut mitään spr:n vastaista puhetta eikä etenkään Fiuta vastaan vaan ihan yleistä läpän heittoa kun mieleen tuli..

(no, mitä minä selittelen, joku vetää hernettä nekkuun kuitenkin..)

Hyvää työtä teemme jokainen tahollamme! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen ollut mukana ea-ryhmässä (harjoitukset + päivystykset + etsinnät, jne), olen paikallisosaston nuoriso-ohjaaja, hallituksen jäsen, nuorisotoimikunnan pj, nuorisovastaava. Kuulun myös keräystoimikuntaan (nälkäpäivä-, yms. keräykset) ja olen mukana järjestämässä erilaisia tapahtumia (nälkäpäivä, joulukadun avajaiset, teemapäivät, verenluovutus, jne.) ja harjoituksia (ensiapuharjoitukset, kaupungin jokavuotinen suuronnettomuusharjoitus, jne.). Toimin myös ensiapukouluttajana ja koulujen yhteyshenkilönä. Pidän myös erilaisia tilaisuuksia, luentoja ja koulutuksia paikkakuntamme kouluihin. Olikohan vielä muuta  ;D (ei millään muista, mitä kaikkea sitä tuleekin tehtyä)...

Hetkinen menikö jotain ohi??? HEO tarvii kyllä olla laillistettu eli sh/th tai vastaavaa. Miten siis olet ea-kouluttajana? Et siis kuitenkaan ilmeisesti HEO:n roolissa vaan jossain muussa. Itse nimittäin tähän aiheeseen suhteellisen perusteellisesti perehtynyt HEO koulutusta ajatellessani.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sorge vain, mutta jos ette satu tietämään, niin voin kertoa ettei kaikilla osastoilla ole kansainvälistä toimintaa. Eli ei osaston leivistä välttämättä löydy sellaista henkilöä jolta kysyä. Meillä tosin puheenjohtaja on asunut pitkään afrikassa, joten häntä olen hieman asiasta jututtanut. Mutta kun olisi kiva kuulla vähän muualtakin infoa ja kokemusta! Eikä minulla ole kamalan usein mahdollisuutta olla yhteydessä piirinkään suuntaan.

Ja tosiaankin, vapaata minulla ei juurikaan ole. Kotona on tätä nykyä 7 hevosta (1 russruuna, 1 issikkatamma, 2 shettistammaa, 1 shettisruuna, 1 vuonohevosruuna ja kuukauden vanha shetlanninponiorivarsa), 36 fasaania, koira, kissa (toinen kisuli on tulossa), "muutama" akvaario, jne. Lisäksi pitää ehtiä käymään töissä ja opiskelemaankin olisi tarkoitus lähteä. Elukoilla onneksi on täysipäiväinen hoitaja vastaamassa vapaaehtoisesti (ilmaisia ratsastustunteja vastaan) niiden hyvinvoinnista. Ja tosiaankin spr vie minulta aikaa 1-3 päivää viikosta (+ joka kuukausi yksi ilta hallituksen kokouksessa).

Ja tosiaankin: en ole HEO:n roolissa, vaan ihan oman osaston ja yhden HEO:n kouluttajan valvonnan alaisena opetan ensiapua kouluissa (ala- ja ylä-asteet) ja kahdessa nuorisoryhmässä. Aloitan th:n opinnot Hyvinkään Laureassa 30.8.

Anteeksi että vaivauduin kysymään. Alkaa vähän tuntua siltä, että kannattaisi pitää täällä päänsä ummessa (sitä en tosin aio tehdä), kun jatkuvasti joutuu silmätikuksi (Suomen nuorin hoitotason sairaankuljettaja, jne.).

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...