Jump to content
MAINOS

Kertyykö kokemuslisät äitiysloman ja hoitovapaan ajalta


Neela31

Recommended Posts

Eli siinäpä kysymykseni onkin.

Olen ollut halukas siirtymään julkiselle, sairaalaan töihin. Tällä hetkellä työskentelen yksityissektorilla ja siellä asiakasmäärät on niin ylimitoitettuja,että ei kiitos.

(toki huisketta julkisellakin varmasti, en sitä sano, keuhkotautienpkl:lle menisin)

Mutta nyt palkka tosiaan hieman laskee ja räknäilenkin, kertyykö minulle ne 5v+10v lisät kesään mennessä. Olen valmistunut -99,eli tänä keväänä tulisi 10v. mutta välissä 1 äitiysloma ja 2v hoitovapaa.

Tuona aikana olin virkasuhteessa nykyiseen työnantajaan.

Toinen asia, millainen on Kysissä palkka, onko tosiaan niin,että alussa 3kk huonompi ,koska perehtyy?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Niin, sekavaa on ollut,kun meidän liitosta sanottiin,että kertyy sekä äitiys-että hoitovapaalta,koska olen ollut silloin virkasuhteessa.

Tosin myönsi,että ei ole kyllä varma..

Toisaalta olen kuullut juri noin,että äitiyslomalta kertyy.

Yksi versio on,että äitiyslomalta kertyy se 72 arkipv,kun saa palkkaa ,muulta ajalta ei.

mitenhän tämä nyt on?

varminta viedä tietysti tietysti henkilöstötoimistoon Kysille kaikki työtodistukset ja ilmoittaa äitiys- ja hoiovapaa, laskevat sitten, riittäkö.  .

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

äitiyslomalta kertyy lomat koko ajalta esim. jos olet ä-lomalla 21.1.09-30.11.09 (tämä siis äitiys- ja vanhempain vapaakausi suurinpiirtein) mutta hoitovapaa on palkatonta (samoin jos olet virkavapaalla, vuorotteluvapaalla tms.) ei lomat kerry. Toki myös äitiysloma on palkatonta aikaa 72arkipäivän jälkeen mutta...

KVTES sanoo seuraavaa: äitiys- ja vanhempainvapaalla oleminen on työssäolon veroista aikaa (pakottavista perheoloista johtuva syy), tällöin lomat kertyy. mutta hoitovapaasta ei ole mainintaa.

Ja kokemuslisät: jokainen työnantaja laskee lisät työkokemuksen mukaan ja riippuu paljolti työnantajasta mitä he hyväksyvät,

Itseni kohdalla työkokemus kertyi yksityisellä keittiötyöstä sekä hoitotyöstä ja kunnalla vain hoitotyöstä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei! Itse olen pohtinut samantapaisia juuri palatessani hoitovapaalta töihin. Soittelin lisien kertymisestä palkkatoimistoon ja sain vastaukseksi että kokemuslisät kertyvät äitiysloman ja vanhempainvapaan ajalta, mutta EI hoitovapaan ajalta. Näin ainakin Helsingin kaupungilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

KVTES 2.luku, 6§, 4 mom:

Henkilökohtainen lisä on vähintään 5% tehtäväkohtaisesta palkasta, kun viranhaltija/työntekijä on ollut vähintään 5 vuotta, ja vähntään 10% tehtäväkohtaisesta palkasta, kun viranhaltija/työntekijä on ollut vähintään 10 vuotta virka- tai työsuhteessa

1 asianomaiseen kuntaan/kuntayhtymään tai

2 muun työantajan palveluksessa tehtäviään vastaavalla ammattialalla tai sellaisessa tehtävässä, josta on olennaista hyötyä nykyisessä tehtävässä

Edellä mainitusta ajasta vähennetään lakossaoloaika tai muu luvaton poissaoloaika.

Nyt on pakko kysyä, että onko hoitovapaa lakkossa olemista tai muuta luvatonta poissaoloa. Siis, jos jäät hoitovapaalle toistaiseksi voimassa olevasta työsuhteesta tai virkasuhteesta, niin kyllä käsittääkseni se aika kerryttää kokemuslisäaikaa. Eihän hoitovapaa katkaise virka-/työsuhdetta???

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...