Jump to content
MAINOS

Recommended Posts

Posted

Jos on sairaanhoitaja koulutukselta ja Valvirassa siihen rekisteröity (+ vankka kokemus taustalla i.v lupineen ym, jotka ei enää voimassa), mutta tekee nyt lähihoitajan keikkaa, saako jakaa morfiinit ym ja pistää i.m:sti vaikka love-tentit käyty lähihoitajana nyt viimeisenä?

MAINOS
Posted

Klikkasin linkin auki, koska tämä asia on ajankohtainen työmaalla. Olen ymmärtänyt, että pitää olla Love + yksikön perehdytys jotta saa jakaa lääkkeitä. Nyt tuossa linkistä avautuvassa tekstissä lukee:

"Lähihoitajat voivat ilman erillistä lääkehoitolupaa toteuttaa niitä lääkehoitoja, joita heidän tutkintoonsa on sisältynyt. Lähihoitaja voi esimerkiksi tilata lääkkeitä, laittaa lääkkeitä käyttökuntoon ja jakaa niitä potilaskohtaisiin annoksiin sekä antaa lääkkeitä luonnollista reittiä eli tabletteina, kapseleina, liuoksina, silmä- ja korvatippoina, voiteina, laastareina ja peräpuikkoina."

Minulla on Love/pkv suoritettuna. Tämän yksikön lääkehoitosuunnitelmassa lukee, että myös yksikön oma perehdytys pitää olla ennenkuin saa osallistua lääkehoitoon.

Yövuorossa (yksi yökkö) annan lääkkeet dosetista. Tein muutaman poikkeamailmoituksen siitä, että lhs:n mukaan luvaton työntekijä antaa lääkkeitä - lähiesimiehen kommentti oli, että ei tollasia kannata tehdä.

5-kymppisenä ihmisenä toki osaan katsoa dosetista lapsen nimen/viikonpäivän/onko aamu vai ilta.

Tarvittavia en ole suostunut antamaan, olen pyytänyt naapuriyksikön työntekijän antamaan nämä. Tästäkin valitetaan, että etkö voi antaa. No voisin, mutta en anna.

MAINOS