Pupulina_ Posted February 2, 2025 Posted February 2, 2025 Siinäpä kysymys. Kumpaa kannatatte? Suoritan tällähetkellä lukiota.
OldOne Posted February 3, 2025 Posted February 3, 2025 Jos tähtämessä on sh-tutkinto, suoraan vaan. kukkis. 1
kiiski Posted February 28, 2025 Posted February 28, 2025 Turha lähteä tekemään lähärin tutkintoa, jos lopullisena tavoitteena on sh-tutkinto. Itse en näe, että lähihoitajan tutkinnosta olisi loppujen lopuksi niin paljon apua sairaanhoitajan opinnoissa, muuta kuin alun perushoitotyön opintojen kohdalla (lähäriopinnoista saatu tietopohja + hyväksilukujen mahdollisuus). Menin itekkin suoraan lukiosta opiskelemaan kätilöksi, ihan yhtä hyvin oon pärjännyt kuin vuosikurssin lähihoitajat.
kukkis. Posted March 1, 2025 Posted March 1, 2025 23 tuntia sitten, kiiski kirjoitti: Turha lähteä tekemään lähärin tutkintoa, jos lopullisena tavoitteena on sh-tutkinto. Itse en näe, että lähihoitajan tutkinnosta olisi loppujen lopuksi niin paljon apua sairaanhoitajan opinnoissa, muuta kuin alun perushoitotyön opintojen kohdalla (lähäriopinnoista saatu tietopohja + hyväksilukujen mahdollisuus). Menin itekkin suoraan lukiosta opiskelemaan kätilöksi, ihan yhtä hyvin oon pärjännyt kuin vuosikurssin lähihoitajat. Ai että, tästä voisi joku lähihoitaja taas kerran ottaa nokkiinsa, kun hehän tietävät ja osaavat yhtä paljon Mulle moni lähihoitaja on sanonut, että ero sairaanhoitajaan ei juuri ole. Mutta omasta mielestäni se ero on juuri se.
pekka Posted March 11, 2025 Posted March 11, 2025 Sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa eli lähihoitajakoulutuksessa on se hyvä puoli, että siitä voi jatkaa joko sosialialan tai tereydenhuollon AMK-tutkintoon jos ei ole 100%:sti varma, onko ala oikea. Mutta lukiosta voi mennä myös suoraan AMK-opintoihin ja tämä lyhentää opiskelua noin parilla vuodella. Tervetuloa alalle!
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now