Jump to content

Ensin lähihoitajaksi ja sitten sairaanhoitajaksi vai suoraan sairaanhoitajaksi?

Recommended Posts

Posted

Siinäpä kysymys. Kumpaa kannatatte? Suoritan tällähetkellä lukiota. 

MAINOS
Posted

Jos tähtämessä on sh-tutkinto, suoraan vaan. 

• 4 weeks later...
Posted

Turha lähteä tekemään lähärin tutkintoa, jos lopullisena tavoitteena on sh-tutkinto. Itse en näe, että lähihoitajan tutkinnosta olisi loppujen lopuksi niin paljon apua sairaanhoitajan opinnoissa, muuta kuin alun perushoitotyön opintojen kohdalla (lähäriopinnoista saatu tietopohja + hyväksilukujen mahdollisuus). Menin itekkin suoraan lukiosta opiskelemaan kätilöksi, ihan yhtä hyvin oon pärjännyt kuin vuosikurssin lähihoitajat. :) 

Posted
23 tuntia sitten, kiiski kirjoitti:

Turha lähteä tekemään lähärin tutkintoa, jos lopullisena tavoitteena on sh-tutkinto. Itse en näe, että lähihoitajan tutkinnosta olisi loppujen lopuksi niin paljon apua sairaanhoitajan opinnoissa, muuta kuin alun perushoitotyön opintojen kohdalla (lähäriopinnoista saatu tietopohja + hyväksilukujen mahdollisuus). Menin itekkin suoraan lukiosta opiskelemaan kätilöksi, ihan yhtä hyvin oon pärjännyt kuin vuosikurssin lähihoitajat. :) 

Ai että, tästä voisi joku lähihoitaja taas kerran ottaa nokkiinsa, kun hehän tietävät ja osaavat yhtä paljon 😆 

Mulle moni lähihoitaja on sanonut, että ero sairaanhoitajaan ei juuri ole. Mutta omasta mielestäni se ero on juuri se. 🤣

• 2 weeks later...
Posted

Sosiaali- ja terveysalan perustutkinnossa eli lähihoitajakoulutuksessa on se hyvä puoli, että siitä voi jatkaa joko sosialialan tai tereydenhuollon AMK-tutkintoon jos ei ole 100%:sti varma, onko ala oikea. Mutta lukiosta voi mennä myös suoraan AMK-opintoihin ja tämä lyhentää opiskelua noin parilla vuodella. Tervetuloa alalle!

MAINOS

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...