Jump to content
MAINOS

Recommended Posts

Posted

Heippa! Nyt on sellanen tilanne, että omaan ystäväpiiriini kuuluva ihminen on tullut kotihoitoalueeni asiakkaaksi. Mua ahdistaa tää tilanne ihan valtavasti tästä syystä. Mitkä on mun oikeudet tässä tilanteessa hoitajana? Voinko kieltäytyä hoitamasta häntä ja pyytää, että hänen käyntejä ei laiteta mulle? Mä pelkään, että tässä tilanteessa mun henkilökohtanen elämä tulee sitten hyvin vahvasti mukaan mun työelämään ja tällöin en sitten ehkä jaksa. Mulla on se periaate, että mä olen mun ystäville ystävä.... en hoitaja missään tilanteessa ja mun työelämääni mä en myöskään halua mukaan mun henkilökohtaseen elämään. 

MAINOS
Posted (edited)

Asutko sellaisella alueella tuon työsi suhteen, ettei ole mahdollisuutta vaihtaa toiselle alueelle? Se olisi mielestäni ensimmäinen vaihtoehto, tai sitten voit aina vedota tuohon ystävyyteen, että et voi olla silloin objektiivinen työssäsi, mikäli ystäväsi yrittää esimerkiksi jossakin lääkehoitoon liittyvässä asiassa hyödyntää ystävyyttänne.

Edited by shd-nurse
Posted

Meillä eräs hlökuntaan kuuluva jääväsi itsensä tietyn potilaan hoidosta koska tämä oli läheinen ystävä, ei kuitenkaan sukulainen. Tämä lienee mahdollista?

Posted

Mielestäni ehdottomasti voit kieltäytyä ja niin kuuluukin tehdä. Olen neuvolassa töissä ja jos vahingossa tulee liian läheinen tai tuttu asiakas listalle niin siirretään kyllä kollegalle. 

MAINOS