Piiia Posted August 19 Share Posted August 19 Moi Suunnitelen lähteväni Norjaan töihin sairaanhoitajaksi n. vuoden päästä ja haluaisin kuulla kokemuksia muilta siellä työskenteleviltä, miten kannattaisi toimia työpaikkaa hakiessa. Eli kannattaako mennä työnvälitysfirman kautta vai kannattaako itse pistää hakemuksia suoraan eri paikkoihin? Miten hyvin puhuitte Norjaa, kun sinne menitte? Itse olen kaksikielinen, puhun Ruotsia ja Suomea yhtä hyvin. Norjaa en siis osaa, mutta olen koittanut nyt itse sitä opiskella. Haluaisin pohjoiseen, jonnekin pienempään paikkaan, mutta kuitenkin niin, että sinne pääsee näppärästi lentokoneella. Ajattelin mennä vanhustyöhön ainakin aluksi. Onko kenelläkään mitään paikkoja, joita voisi suositella? Ja paljonko olette saaneet palkkaa. Itselläni työkokemusta yli 20v. Tuntuu, että on miljoona asiaa, joita pitää ottaa huomioon ja joissa voidaan huijata. Kaipaisin käsikirjaa, jossa neuvotaan askel askeleelta, miten pitää toimia ja mitä pitää varoa Olisin kiitollinen jokaisesta vinkistä ja neuvosta, jonka saan. Tosiaan on nyt vuosi aikaa suunnitella huolella tulevaa. -Piia Link to comment Share on other sites More sharing options...
pekka Posted August 31 Share Posted August 31 Kaveri, joka on työskennellyt Norjassa erikoissairaanhoidossa suositteli, että kannattaa aloittaa vanhustenhuollosta, jossa oppii alan perussanaston. Sen jälkeen on helpompi mennä erikoissairaanhoitoon töihin. Uskoisin vahvasta ruotsin taidosta olevan paljon hyöyä norjan oppimisessa. Onnea uralle! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eewi Posted 9 hours ago Share Posted 9 hours ago Seuraan! Minkälaisia kokemuksia hoitajilla ollut Norjassa? Entä onko joku ollut Ruotsissa sh:na...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts