ENNII Posted August 9 Share Posted August 9 (edited) Sain kuulla rivikollegalta, että minut on määrätty toiselle osastolle työskentelemään yhden työvuoron ajaksi viikonloppuna. Minulla olisi työvuorolistan mukainen vuoro silloin kello 10-18, mutta minun pitäisi tehdä kollegalta kuulemani mukaan 11-18.30. Kollega ei ole esihenkilö tai työnantaja. Työvuorolistaani ei ole osastonhoitaja tehnyt muutosta työvuoroon enkä ole itse tästä kuullut, eli en ole saanut tietoa henkilökohtaisesti, tekstiviestillä, puhelimessa tai sähköpostilla. Pitääkö minun mennä toiselle osastolle kello 10-18 vai 11-18.30 (puoli tuntia lyhyempi työvuoro)? Edited August 9 by ENNII Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ariscka Posted August 10 Share Posted August 10 (edited) Työvuorolistaan merkitty työaika on sitova ja sitä pitää noudattaa. Vain molempien hyväksymänä voit tehdä muuta kuin sovittua aikaa. Siis teet 10-18. Työnantaja voi siirtää työpaikkaa esim. puutevuoroja korvatakseen. Lisäyksenä vielä, että vain työnantajan edustaja voi määrätä sinut toiselle osastolle. Tavallinen "rivikollega" ei voi sinua määrätä menemään muualle. Edited August 10 by Ariscka Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENNII Posted August 10 Author Share Posted August 10 (edited) Kiitos ajatusteni/tietoni vahvistamisesta. Kyseessä on todella hankala esihenkilö ja hän ottaa hampaisiinsa kaikki, jotka kyseenalaistavat esimerkiksi tällaisia kummallisuuksia. Teen työt 10-18 toisella osastolla, vaikka tiedän saavani kuulla tästä vittuilua ja mahdollisia rangaistuksia työvuorosuunnittelun muodossa. Otan myös puheeksi, ettei tieto työn tekemispaikasta ollut tavoittanut minua asiallisella tavalla. Edited August 10 by ENNII Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts