Jump to content
MAINOS

Työvuoron muuttaminen pakottavista syistä

ENNII

Recommended Posts

Sain kuulla rivikollegalta, että minut on määrätty toiselle osastolle työskentelemään yhden työvuoron ajaksi viikonloppuna. Minulla olisi työvuorolistan mukainen vuoro silloin kello 10-18, mutta minun pitäisi tehdä kollegalta kuulemani mukaan 11-18.30. Kollega ei ole esihenkilö tai työnantaja. Työvuorolistaani ei ole osastonhoitaja tehnyt muutosta työvuoroon enkä ole itse tästä kuullut, eli en ole saanut tietoa henkilökohtaisesti, tekstiviestillä, puhelimessa tai sähköpostilla.

Pitääkö minun mennä toiselle osastolle kello 10-18 vai 11-18.30 (puoli tuntia lyhyempi työvuoro)?

Edited by ENNII

• The title was changed to Työvuoron muuttaminen pakottavista syistä
MAINOS

Työvuorolistaan merkitty työaika on sitova ja sitä pitää noudattaa. Vain molempien hyväksymänä voit tehdä muuta kuin sovittua aikaa. Siis teet 10-18. Työnantaja voi siirtää työpaikkaa esim. puutevuoroja korvatakseen. 

Lisäyksenä vielä, että vain työnantajan edustaja voi määrätä sinut toiselle osastolle. Tavallinen "rivikollega" ei voi sinua määrätä menemään muualle. 

Edited by Ariscka

Posted (edited)

Kiitos ajatusteni/tietoni vahvistamisesta. Kyseessä on todella hankala esihenkilö ja hän ottaa hampaisiinsa kaikki, jotka kyseenalaistavat esimerkiksi tällaisia kummallisuuksia.

Teen työt 10-18 toisella osastolla, vaikka tiedän saavani kuulla tästä vittuilua ja mahdollisia rangaistuksia työvuorosuunnittelun muodossa. Otan myös puheeksi, ettei tieto työn tekemispaikasta ollut tavoittanut minua asiallisella tavalla. 

Edited by ENNII

MAINOS