kukkis. Posted May 24, 2024 Posted May 24, 2024 (edited) Hei lähihoitaja Hyvässä hengessä olisi kiva kuulla, miksi teet mielummin ns sairaanhoitajan työtä kuin ns perushoitotyötä? Olen nyt heittänyt muutaman keikan osastolle, jossa kaikki tekee vähän kaikkea. Sit kaikki on vähän niin kuin tehty jollain tavalla. Ja tämä on alkanut nyppimään. Enkä millään tavalla moiti lähihoitajia tai heidän tekemää työtä. Se on hyvää ja tarpeellista. Itse haluaisin kuitenkin sairaanhoitajana tehdä sairaanhoitajan työtä myös näissä keikkapaikoissa missä harrastetaan tätä tyyliä kaikki tekee kaikkea, vaikka resurssit ei aina riitä. Miten te lähihoitajat koette tämän? Tykkäättekö, tuntuuko että kaikki hallinnassa? Hei sairaanhoitaja Entä sitten kollegani. Mitä mieltä te ootte? Onko kokemusta? Ps. Selvennyksenä, että tarkoitan sairaalaosastoja, en hoivayksikköjä. Edited May 24, 2024 by kukkis.
MaleNurse Posted October 7, 2024 Posted October 7, 2024 Hei Sairaanhoitaja! Tuohan ei ole työntekijöiden valinta vaan työnantajan valinta. Tai se on minun käsitys asiasta. Ennen jouduin tekemään lähihoitajan työn ohella myös sairaanhoitajan työt joka tuntui tosi väärältä koska palkkaan se ei vaikuttanut mitenkään. Asia muuttui kun työnantaja on lähtenyt laatusertifikaatti hössötykseen, mutt se on helpottanut minun työtä, ei tarvitse tehdä (ei saa tehdä) kuin perushoitotyötä. Sairaanhoitajat nyt näreissään koska heidän pitäisi nyt nyt tehdä myös perushoitoa koska lähihoitajia ei enää palkata kun laatu määrää eikä lähihoitajia enää riitä joka vuoroon. Eli työnantajan määräyksestä tein sairaanhoitajille määritettyjä työtehtäviä en omasta tahdosta.
Astra Posted October 18, 2024 Posted October 18, 2024 Huokaus. Eikö tämä ikinä lopu. lenninuutti and OldOne 1 1
AnnaEliisa Posted October 27, 2024 Posted October 27, 2024 Jäin miettimään, että millä tavalla vähän kaikkea. Omassa työpaikassani sairaalan vuodeosastolla jokaisella on omat vastuupotilaat, jotka hoidetaan sen vuoron ajan. Lähihoitajat ei tietenkään iv-juttuja tee, mutta lääkehoidot, kotiuttamisjutut ja lääkärinkierrot jne. kyllä kuuluvat heille, eli samat jutut kuin sairaanhoitajile. Olikohan vielä että suullista määräystä ei saa lääkäriltä puhelimitse ottaa vastaan, mutta muuten samat hommat kuin sh:lla. Meillä tämä on toiminut hyvin.
kukkis. Posted October 28, 2024 Author Posted October 28, 2024 18.10.2024 klo 23.47, Astra kirjoitti: Huokaus. Eikö tämä ikinä lopu. Mikä?
lenninuutti Posted December 14, 2024 Posted December 14, 2024 Mikä työ oli jonka jouduit tekemään ja katsoit että ei kuulu sinulle. Kerro vähän enemmän mitä vuorossa teit
Recommended Posts