Jump to content
MAINOS

Vapaiden vaikuttajien vaalitentti!


Vapaa

Recommended Posts

Hei.

Aloitan uuden ketjun, jossa voi kysyä mitä tahansa, keneltä tahansa Vapaiden Vaikuttajien ehdokkaalta. Toivon, että tämä ketju pysyy ns. kysymys - vastaus ketjuna. Eli väittelyt käydään sitten muualla.

(Minusta olisi kiva, jos muittenkin ryhmien ehdokkaat kehtaisivat avata tälläisen ketjut)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Hyvä ketju!

Kysymyksiä kaikille VVläisille ehdokkaille:

Miten aiot valituksi tulemisen jälkeen toimia niin, että Tehyä voisi aidosti kutsua ei vaan terveysalan vaan myös sosiaalialan ammattijärjestöksi?

Mitä mieltä olet siitä, että sosionomien (amk) lähtöpalkka on monessa paikassa sama kuin lähihoitajan, mutta samassa firmassa työskentelevä sairaanhoitaja tienaa 200-300 euroa enemmän samoista työtehtävistä?

Perhetaustasi/harrastuksesi?

Kerro itsestäsi jotain mitä emme vielä tiedä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten aiot valituksi tulemisen jälkeen toimia niin, että Tehyä voisi aidosti kutsua ei vaan terveysalan vaan myös sosiaalialan ammattijärjestöksi?

Toi on paha, se vaatii ehdottomasti sen puolen tietotaitoa, toivottavasti mahdollisimman moni sossupuolen ihminen on mukana ehdolla ja pääsee läpi. Tunnustan rehellisesti, mun asiantuntemus ei riitä kauheen hyvin sosiaalipuolelle  :- Sossupuoli jää varmaan helposti vähemmälle huomiolle koska sen puolen edustus on niin pieni. Kaiken kaikkiaan minun ja meidän tavoite on että Tehyn on hoidettava tasapuolisesti kaikkien edustamiensa sopimusalojen sekä ammattiryhmien edunvalvonta. Se kumpuaa suoraan meidän teeseistä.

Mitä mieltä olet siitä, että sosionomien (amk) lähtöpalkka on monessa paikassa sama kuin lähihoitajan, mutta samassa firmassa työskentelevä sairaanhoitaja tienaa 200-300 euroa enemmän samoista työtehtävistä?
Tuntematta taustoja, niin jos tehtävänkuva on täysin sama, kuulostaa aikalailla epäreilulta koska kyseessä on saman pituinen amk-tutkinto. Miksi sosionomit myy itsensä halvemmalla?

Perhetaustasi/harrastuksesi?
Naimisissa, kolmen pienen lapsen isä. Harrastuksena nörtteily ja juoksu. Taustalla kaksi ½-maratonia ja kaksi täyspitkää maratonia aikajanalla 2006-2008, joten vois sanoa että luonteenpiirteisiin kuuluu sitkeys ja periksiantamattomuus :)

Kerro itsestäsi jotain mitä emme vielä tiedä?

Mä oon aloittanut työnteon 13-vuotiaana, silloisessa Elannossa pullopoikana. Sillon se oli mahdollista, ei taida olla enää.

Kuinka aijot vakuuttaa MINUT äänestämään SINUA?
Ei mitään hajua.  ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäpä ajattelen vastata omalta osaltani...

Miten aiot valituksi tulemisen jälkeen toimia niin, että Tehyä voisi aidosti kutsua ei vaan terveysalan vaan myös sosiaalialan ammattijärjestöksi?

Mitä mieltä olet siitä, että sosionomien (amk) lähtöpalkka on monessa paikassa sama kuin lähihoitajan, mutta samassa firmassa työskentelevä sairaanhoitaja tienaa 200-300 euroa enemmän samoista työtehtävistä?

Perhetaustasi/harrastuksesi?

Kerro itsestäsi jotain mitä emme vielä tiedä?

1. Huolenkantajalta saaman ajatuksen mukaa, pitää selvittää, että pystyisikö tehyyn ja toisaalta olisiko potentiaalia perustaa oma sosiaalialan jaosto, josta alkaisi löytymään tuo Oskunkin kyselemä substanssi. Itselläni myöskään sitä ei ole, mutta valtuutettuna voisi tuollaisen aloitteen tehtä ja luulen, että Osku kannattaisi sitä...

2. Syvältä... Ellei sitä perustella tehtävien vaativuudella, mutta yleensä ainakin kuntapuolella tehtävien vaativuuskriteerit on luotu siten, että amk-ala on toisen asteen yläpuolella, kuten esimiehet ovat sitten tuon amk-alan yläpuolella. Mutta näissäkin on poikkeuksia ja ne ovat hyväksyttäviä, jos on OIKEAT perusteet.

3. Naimisissa, vaimo on klö-th-sh ja sai ensimmäisen vakipaikan äityisneuvolasta. Lisäksi hän on myös tehy-vaaleissa ehdokkaana ;D Lisäksi talosta löytyy kolme muksua, tälle vuodella täyttävät 6, 12 ja 14 vuotta... + kaksi marsua... Keke ja Mikki (ovat jotain rotuakin...)

Harrastuksiin on kuulunut metsästys, dementtiahiihto, mutkamäet ja aikoinaan kilpatanssi (vaikka massaa on siitä tullut hieman...) Lisäksi työ on eräänlainen harrastus, eli tehyläinen edunvalvonta. Penskojen harrastukset vievät aikaa, eli tytöllä kilpatanssi ja vanhin, eli poika pelaa seittemättä vuotta lätkää, mokkena. Itse olen ko. seuran pj ja jääkiekkoliiton aluehallituksessa....

4. Itseasiassa olen ollut täällä foorumissa niin vähän aikaa, joten varmasti löytyy asioita, joita jengi ei todellakaan minusta tiedä..., mutta sanotaan se, että minut on kerran erotettu tehystä.. :)

Kuinka aijot vakuuttaa MINUT äänestämään SINUA?

Juu, tuota sinua en tunne, joten mitään tyhjentävää en osaa varmasti sanoa, mutta sen voin luvata, että minä ainakin ymmärrän työehtosoppari asiat, joista tehyn valtuutetut päättävät...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä mieltä olet siitä, että sosionomien (amk) lähtöpalkka on monessa paikassa sama kuin lähihoitajan, mutta samassa firmassa työskentelevä sairaanhoitaja tienaa 200-300 euroa enemmän samoista työtehtävistä?

Jos mä olisin ehdokas, niin vastaisin tähän kysymykseen, että Tehy on ainakin hoitanut jäsentensä asioita verrattuna uhrautujajärjestö-Talentiaan, mutta ei siitä nyt tässä ketjussa sen enempää......

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuinka aijot vakuuttaa MINUT äänestämään SINUA?
Ei mitään hajua.  ;)

Kuinka aijot vakuuttaa MINUT äänestämään SINUA?

Juu, tuota sinua en tunne, joten mitään tyhjentävää en osaa varmasti sanoa, mutta sen voin luvata, että minä ainakin ymmärrän työehtosoppari asiat, joista tehyn valtuutetut päättävät...

Tähän lisään...

Aikaisemmat kirjoitukset mitä olette kirjoittaneet tänne vaikuttaa enemmän kuin arvaattekaan...  ;D

Sen perusteella ääneni lähtee ja sen saa....  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä pari kysymystä:

1) Tuleeko liittokokous säilyttää vai ei? Perustelut.

2) Neuvottelukierros tulossa, tuleeko todennäköisellä liittokierroksella ryhtyä muiden liittojen kanssa lamatalkoisiin eli minimikorotukset jos ollenkaan vai korjata koulutetun sosiaali- ja terveydenhuollonammattilaisten palkan jälkeenjääneisyyttä ja käyttää tarvittaessa tavoitteiden saavuttamiseen työtaistelukeinoja?

Rinta rinnan marssimme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja tässä yhden VV-läisen vastauksia...

1. Mikä vaihtoehtona? Periaatteessa voisi olla siten, että valtuusto olisi oikeasti se korkein päättävä elin, joka valitsisi hallituksen sekä puheenjohtajat. Käsittääksini yhdistylaki mahdollistaa tämän. Olisihan se edullisempi vaihtoehto, kuin tämä neljännesvuosittain tapahtuva, massiivinen liittokokous. Lisäksi se olisi helpommin organisoitavissa, mutta olisiko se sitten päätöksen teon kannalta järkevämpi, avoimempi, tasapuolisempi. En jaksa uskoa, sillä liittokokous kuitenkin (käsittääkseni) linjaa aika tavalla toimintaa ja siinä kerätään maantieteellisesti populaatiota kasaan, mikä on erittäin järkevää... Eli näillä perusteilla silti kaatuisin liittokokouksen taakse... Mutta toisaalta voitaisiinko liittokokousta kehittää. Esim. siten, että siitä taattaisiin edustuksellisuus kaikille tehyn jäsenille = ammattiosastoille? Puhdas jäsenkokous olisi se kaikkein avoin sekä tasapuolisin, mutta miten se käytännössä toteutettaisiin?

Eli suoraa vastausta, ilman syvempää pohditaa en pysty sanomaa, mutta sen voin sanoa, että liittokokous on parempi vaihtoehto, kuin pelkkä 3+60 edustajan valtuusto...

2. Talkoihin ei mielestäni pidä mennä, mutta toisaalta nyt ei välttämättä ole se aika, jolloin isketään sata lasissa... Minusta tällä kierroksella tärkeintä on taata meidän sopimusoikeus ja lähteä rakentamaan sitä kautta hommaa etiäpäin... On paljon muutakin, kuin se peruspalkka, jotka ovat jostain syystä jäänyt unholaan. Kuten ne työaika asiat, epämukavan työajan korvaukset. tva-järjestelmän rajat, tehtävän siirrot, mitoitukset(ei sinällään ole tes asia), määräaikaisuudet jne.

Eli en lähtisi muiden kanssa talkoisiin, mutta en lähtisi barrikaadeille nyt. Pitäisin kiinni tästä asemasta ja jatkaisin sen kehittämistä eteenpäin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1. Onko Sinulla kokemusta polilta tai ambulanssista?

2. Aiotko, ja jos aiot niin mitä aiot, tehdä sairaankuljetuksen surkean tes:n parantamiseksi? 

Sairaankuljetus ja ensihoito on kyllä pieni osa koko tehystä ja tahyläisistä, mutta se tuntuu vaan niin unohdetulta. Kannattaisiko markkinoida tehyä siihen suuntaan asioiden korjaamiseksi?  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1. Viisi vuotta priva sakua 90-luvulla. Jonkin verran keikkailua aikanaan oys:n päivystyksessä ja aika paljon harjoittelua silloin...

2. En tunne enään niin hyvin tuota saku tessiä, mutta laitoin tänään kysymyksen tehyn intraan sellaisesta asiasta, mikä minua siinä mietityttää aika tavalla... Se saamarin onneton varallaolokorvaus, joka on lakiakin huonompi. Mitä on saavutettu, että se on noin sovittu? Jos olen valtuutettu ja en ole saanut tuohon tyydyttävää vastausta, niin voin tehdä asiasta valtuustokyselyn, jos minua muistutetaan asiasta... ;D Ja Osku kannattaa kysymystä?

Ja olen samaa mieltä, että sakulaisiin pitää satsata tulevaisuudessa, mutta se vaatii oikeasti parantuakseen hieman aktiivisempaa jäsennyyttä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1) Tuleeko liittokokous säilyttää vai ei? Perustelut.

Kyllä mäkin näillä tiedoilla olen sen säilyttämisen kannalla. On se jäsendemokratian kannalta hyvä olla olemassa, sillä varmentuu ehkä paremmin että kaikki ammattiryhmät ja alueet saa edustustusta ja mahdollisuuden vaikuttaa.  Tosin kehittäähän sitäkin voi ja pitää. Isojen poikien kertoma sirkustouhu sieltä pitää saada karsittua. Siten, että ensikertalaisilla ja kaikilla muillakin sinne valituilla olis oikeasti mahdollisuus osallistua tasavertaisesti päätöksentekoon. Tässäkin peräänkuulutan jäsenten ääntä. Jos liittokokoukseen pääsen, niin sen jälkeen voin tietysti sen kokeneena olla eri mieltä, kuka tietää.

2) Neuvottelukierros tulossa, tuleeko todennäköisellä liittokierroksella ryhtyä muiden liittojen kanssa lamatalkoisiin eli minimikorotukset jos ollenkaan vai korjata koulutetun sosiaali- ja terveydenhuollonammattilaisten palkan jälkeenjääneisyyttä ja käyttää tarvittaessa tavoitteiden saavuttamiseen työtaistelukeinoja?

Komppaan Vapaata. Ensi kierroksella voitas pureutua palkkoihin lisien kautta. Se auttaisi myös ehkä pitämään yleiskorotukset maltillisempana. Yli puolet tehyläisistä tekee jaksotyötä, eli epämukavan työajan lisiin, hälytysrahoihin yms pitää saada roimat korotukset. Samoiten tulevat ja nykyiset tehtävänsiirrot ja niistä oikeutetut ansionkorotukset pitää ottaa valtakunnallisesti pöydälle. Tavoitteiden saavuttamiseen pitää käyttää kaikkia käytettävissä olevia ja tilanteeseen sopivia keinoja.

1. Onko Sinulla kokemusta polilta tai ambulanssista?

2. Aiotko, ja jos aiot niin mitä aiot, tehdä sairaankuljetuksen surkean tes:n parantamiseksi? 

1. Lähes koko urani olen työskennellyt päivystyksessä tai lanssissa, jälkimmäisessä sivutoimisesti. Lanssihommat jätin pari vuotta sitten nuoremmille ja innokkaammille. Se varallaolokyykytys yms riitti mulle. Omiin saappaisiin pissiminen ei o järkevää.

2. kts Vapaan vastaus ;D

Ylipäätään saku puolella pitäisi saada järjestäytymisaste korkeammaksi. Paha uhata lakoilla tms jos sakki on liiton ulkopuolella. Tässä peräänkuulutan jokaisen sakumiehen ja naisen vastuuta yhteisestä asiasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No niin, Vapaalle ja Oskulle seuraava kysymys (saa toki mieluusti muutkin vastata)

Kuinka aiot liittokokous- ja valtuustoedustajana konkreettisesti toimia, jotta hoitotyön esimiehet kokevat olevansa oikeassa liitossa ja heidän edunvalvontansa ja asioidensa ajaminen työpaikoilla on tasa-arvoista kaikkien tehyläisten kanssa?(Vrt. teesi kaikkien asialla...)

Koetko, että luottamusmies- ja ammattiosastojärjestelmä ovat toimivia instansseja? Tarvitaanko molempia ja kuinka ne saadaan toimimaan yhdessä parhaalla mahdollisella tavalla?

Kannatatko alueellistamista? oletko valmis panostamaan paikallisen toiminnan resurssointiin tämänhetkisen pääkaupunkiseutukeskeisyyden sijaan?

Kuinka kehität tehyn aktiivijäsenten koulutustoimintaa ja miten ajattelet, että kalliita koulutuksia hyödynnetään jatkossa? Tarkoitan kysymyksellä järjestökoulutusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh heh... Tää oli sisäpiirin hekotusta..., vai mitä tehyläinen :)

Miten valtutettuna ja / tai liittokokousedustajana konkreettisesti toimin, jotta hoitotyön esimiehet kokevat olevansa oikeassa liitossa.... jne ?

Tää on paha... Miten yksittäinen edustaja voi tehdä yhden ammattikunnan puolesta, joiden asemaa ei sinällään määritellä erikseen tes:ssä, muuta kuin palkkauksellisesti... Olen joidenkin hoitotyön esimiesten kanssa jutellut, siis joidenkin, jotka eivät ole tehyssä, vaan jossakin akateemisten jutussa... Syy on ollut kaksi vaiheinen. Muualla on jäsenetuna jatkuva matkustajavakuutus. Toinen syy on edelleen ollut se, ettei tehy hoida heidän palkkaansa kuntoon. Ja nämä kaksi asiaa olen valmis allekirjoittamaan. Tästä ensimmäisesta asiasta on ollut puhetta joidenkin nyk. tehyläisten valtuutettujen kanssa, viimeksi silloin kun tehy puotti jäsenmaksuaan...

Toisesta, eli palkauksesta voidaan olla montaa mieltä. Esim meillä (oyssissa) on hoitotyön lähiesimiehille todella hyvät palkat, jos verrataan ns. TES:n peruspalkkaan tai heidän muihin kolleegoihinsa, mutta jos verrataan muihin vastaaviin alaoihin / tehtäviin, ei tuolla palkkauksella pysty hurraamaan, saati sillä, mikä on TES:n peruspalkka tai muualla, peruskunnissa olevien esimiesten tva-palkka...

Ja siihen, että esimiehet kokevat saavansa tasa-puolista kohtelua normaalissa edunvalvonnassa, vaatii asennemuutosta KAIKILTA. Itse koen, että suurimman osan meidän talon esimiesten kanssa homma toimii. Tietenkin, jotku kokevat asiat ongelmalliseksi... Toisaalta, yleensä esimiehillä on ongelmatkin hyvin erillaisia, kuin rivihenkilöstöllö... Eli tekemisen kautta tulee luottamus...

Luottamusmiesjärjestelmää sekä ammattiosastojärjestelmää tarvitaan kumpaakin. Kummmallekin on tehtävä olemassa... Luottamusmiesten rooli on hyvin selvästi määritelty ja samoin ao:n tehtävä. Ja tämä toimii avoimmuuden, selvien pelisääntöjen sekä luottamuksen kautta edelleenkin...

Ja kannatan alueellistamista, tietyissä asioissa. 'Tehyssä se tarkoittaa mm. sitä, että OULUUN tulee toinen alueasiamies!!!

Koulutus: Ei siis luottamusmieskoulutusta....? Järjestökoulutuksen paras anti on edelleen verkostoutuminen ja niiden hyväksi käyttö. Kehittää pystytään parhaiten siten, että koulutuksia aletaan kohdentamaan paremmin. Isoilla on isojen ongelmat ja pienilla omansa...  Välillä voidaan miettiä, miten ja mille porukalle annetaan mitäkin. Hyödyntäminen tulee sieltä, että oikeasti otetaan mm. luottamusmiehet (siis rivi sellaiset) mukaan neuvottelutoimintaan, enkä tarkoita pelkästään itse neuvottelua, sillä neuvottelutoiminta on muutakin, kuin puhdasta neuvottelua, valmistautumista, tavoitteiden luomista jne... Luotsikoilla on hyvä koulutus sekä kokemus kentältä, monesta eri paikasta...

Minusta kokonaisuudessaan koulutus ja vastuu ovat kehittyneet, mutta kaikki eivät tapahdu kerralla...  :)

Elipa pitkiä vastauksia, mutta ei ollut helpot nuo kysymyksetkään..., sori...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lisää kysymyksiä kiitos... Tämä on oikesti kivaa ja antoisaa. Pitää miettiä ja pohtia asioita kunnolla...  :)

Sitä ihmettelen, etteikö todellakaan muiden ryhmien ehdokkaat, jotka käyttävä tätä foorumia, uskalla laittaa omaa avointa ketjua kysymyksille??? Minunkin mieli kysyä jotain...  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten aiot valituksi tulemisen jälkeen toimia niin, että Tehyä voisi aidosti kutsua ei vaan terveysalan vaan myös sosiaalialan ammattijärjestöksi?

Varmaankin samalla periaatteella, kuin yksityisen / kuntapuolen välillä, eli antaa kaikkien kukkien kukkia ja hoitaa niitä tasapuolisesti.

Mitä mieltä olet siitä, että sosionomien (amk) lähtöpalkka on monessa paikassa sama kuin lähihoitajan, mutta samassa firmassa työskentelevä sairaanhoitaja tienaa 200-300 euroa enemmän samoista työtehtävistä?

Edunvalvonnalla on töitä ja ehkäpä järjestäytymisasteella myöskin. Väärinhän toi on.

Perhetaustasi/harrastuksesi?

Uusionaimisissa kolme lasta.

Perheen kanssa ulkoilu, Tehyläisyys, golf, löhöily..

Kerro itsestäsi jotain mitä emme vielä tiedä?

Tää oli paha... paino on 85kg

Nyt vasta kiireiltä ehtii mukaan ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1) Tuleeko liittokokous säilyttää vai ei? Perustelut.

Tässä tilanteessa mikä nyt on, eli yhdistyslaki ei anna käyttää suoraa jäsenvaalia pj äänestyksessä, niin vastaus on kyllä. Onhan liittokokous kuitenkin hivenen demokraattisempi, kuin valtuusto yksinään käyttäisi päätäntävaltaa.

Jäsenet valitsemaan..

2) Neuvottelukierros tulossa, tuleeko todennäköisellä liittokierroksella ryhtyä muiden liittojen kanssa lamatalkoisiin eli minimikorotukset jos ollenkaan vai korjata koulutetun sosiaali- ja terveydenhuollonammattilaisten palkan jälkeenjääneisyyttä ja käyttää tarvittaessa tavoitteiden saavuttamiseen työtaistelukeinoja?

No meillähän on neuvoteltu palkat vuoteen 2001 saakka tehy-sopimuksella, paitsi yleiskorotukset, mitkä mukailee muita. Mutta peesaan poikia siinä, että hankalan työajan korvaukset on kyllä ihan liian matalat verrattuna moneen muuhun alaan.

Mielenkiintoinen kierros varmasti nyt tulossa, tarvittaessa myöskin järeät aseet käyttöön, mutta eipä tässä taida kovia vaateita päästä syntymään..

Että semmottii..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No niin jatketaan taas, kun ehtii :D

1. Onko Sinulla kokemusta polilta tai ambulanssista?

2. Aiotko, ja jos aiot niin mitä aiot, tehdä sairaankuljetuksen surkean tes:n parantamiseksi?

1  Valmistuin lvm/sk vuonna 87 yksityisellä sakulla siitä pari vuotta eteenpäin.

Sen jälkeen päivystyspolille ja siellä ollaan edelleen.

2  Varallaoloon täytyy saada joku tolkku, ainakin varallaolokorvaukseen, parastahan olisi varallaolon poisto kokonaan. Mielenkiintoistahan on nähdä, jos ja kun vastuu siirtyy shp:lle, että mitä tapahtuu. Kokoajan pitää olla tarkkana ja kuulolla ja valvoa omia etujaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1. Onko Sinulla kokemusta polilta tai ambulanssista?

2. Aiotko, ja jos aiot niin mitä aiot, tehdä sairaankuljetuksen surkean tes:n parantamiseksi? 

1. N. 10 vuoden keikkailukokemus päivystysalueelta esh-ja terveyskeskuspäivystyksissä, päivätyö on tullut tehtyä sairaalan ulkopuolisessa ensihoidossa niin yksityisellä kuin myös kunnallisella palveluntuottajalla.

2. Olen tehnyt Liittokokousaloitteen koskien erityisesti vapaamuotoisen varallaolojärjestelmän ja palkkauksen kehittämiseksi yksityisen sairaankuljetuksen työehtosopimuksessa sekä kuntapuolen sopimuksessa. Koko yksityisen puolen sopimus kaipaa muutenkin reiluja muutoksia,  tavoitteena voisi olla EDES sellainen taso kuin muissa yksityisen puolen sopimuksissa.

Liitto itsessään ei voi kuitenkaan tehdä ihmeitä, jos ensihoitoväki ei ole itse muutoksessa mukana ja pidä huolta, että edes nykyistä tes:sta noudatettaisiin. Minulla on positiivisiä kokemuksia siitä, että isotkin muutokset ovat mahdollisia, jos yrityksen työntekijät ovat yhtenä rintamana. Joku aina kärsii ja yleensä se on se henkilö joka ottaa yhteisen asian ajaakseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noh. Heitämpä näin aluksi yhden... KVTES:ssa ja tehy-sopparissa on kaikki hoi30 -hinnoittelussa olevat määritelty samaan peruspalkkaan. (hoi30 tarkoittaa nyk. amk-astetta, klöt, sh:t terkkarit jne....)

Niin mitä mieltä olette, että pitäisikö joku porukka nostaa tuolta korkeampaan peruspalkkaan, esim. kätilöt, joiden peruskoulutus on vuoden pitempi, kuin esim. sairaanhoitajien? Lisäksi ainakin synnäreiden kätilöt tekevät varsin itsenäistä ja laajempaa työnkuvaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...