Jump to content
MAINOS

Recommended Posts

Posted

Uskotteko te, että edelleen voisi elättää itsensä ja perheensä pelkkää keikkatyötä tekemällä? Kyseessä pk-seutu. Olen menneinä vuosina ollut pelkkänä keikkalaisena ja haikailen saman vapauden ja ansioiden perään. Tällä hetkellä on vakituinen työ ihan ok paikassa hyvinvointialueella, mutta se palkka aiheuttaa harmaita hiuksia ja jopa ahdistusta. Yritin tehdä keikkaa vakkarityön lisäksi, mutta kyllä tarvitsen ne vapaat ihan palautumiseen ja oman perheen asioiden hoitamiseen...

• 4 weeks later...
Posted (edited)

Itse vielä seuren listoilla vaikka siirryinkin helsingin kaupungille töihin. Olin seurella vuoden. Olin myös workpowerissa ja hyvänhoidon palveluissa, mutta keikat menee liian nopeesti en tykännyt itse. Se oli jatkuvasti sovelluksien räpläämistä ja elää muutaman päivän kerrallaan. Mikäli sattuu jotain vakkarina kaupungilla on ainakin turvaa sairaslomalle. Keikkalaisena taas ei. Viime vuonna olisi hyvin voinnut elättää itsensä keikkailulla kun niitä oli sen verran monta. Tosi monen keikkalaisen kanssa jutellut niin pohdittu samaa; ottaa itselle vakkaripaikka ja keikkailla jossain aina kun enemmän vapaata. Määräaikaiset työsuhteet olisi kiva itselle, mutta niitä ei kuulema tehdä enää vaan keikkalaisilla (mikä on typerää kun seure tulee kalliiksi). Tiedän lisäksi henkilöitä jotka hesan ulkopuolella keikkailee ja kertovat että ei kannata kun matkaan menee rahaa. Seurella välillä työvuorot on esim 7-14 tai 15-21. Yksi asia varma; seurella myös sarastia mutta kaikille on palkka tullut ja tyytyväisiä. Että jos keikkailee lähtee niin suosittelen useampaan paikkaan; niin tuntilistalla kuin seurelle ynnä muihin. Muutaman kuukauden oon ollu vakkarina ja kyllä tavallaan kaipaan keikkailuun takaisin täytyy sanoo. Onnea matkaan ja tsemppiä!

Edited by - Kts -
MAINOS