Jump to content
MAINOS

Meikkaaminen/ehostaminen työpäivinä


Näkkileipä

Recommended Posts

Olen usein ihmetellyt (tosin koskaan en ole kehdannut kysyä) miten osa duunikavereista näyttää niin hehkeeltä meikeissään koko päivän. Mikähän mahtaa olla meikin salainen ainesosa? Itselleni joskus sattunut että olen tullut töihin iltaan käytyäni aamulla "virallisessa tapaamisessa" ja ne meikit on jo tunnin päästä aika hurjan näköiset jos ei heti pese pois töihin tullessa =)

Enkä siis meikkaa töihin, enkä paljon muuallekaan. Nykyään kun teen yötä niin se "edustaminen" jää mummujen tapaamiseen, enkä kyllä ole päivätöissä olleenakaan kokenut että minun pitäisi edustaa itseäni ehostamalla, kun en tee sellaista vapaa-aikanakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS
  • Vastauksia 95
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Laitan yleensä ripsiväriä ja kulmäkynällä väriä kulmiin, siihen se sitten jääkin. Mulla on myös kynnet yleensä aina lakatut (vaihdan lakan kerran viikossa) mutta lyhyet. Yövuoroon en meikkaa ollenkaan. Pitkät hiukseni pidän aina kiinni töissä.

Se on oma asia meikkaako vai ei, mutta olisi tietysti hyvä olla siistin näköinen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hauska ketju, kannan korteni kekoon.

Ompa yhdessä työpaikassa toivottukin "kevyttä meikkiä viihtyvyyden kannalta"!  ;D

Itse kuulun myös näihin albiinoihin, joilta meikittä ollessa tiedustellaan heti vointia...

Kevyt pohja, ripsaria ja kulmakynää on mun työmeikki ja pysyy kyllä hardcore-olosuhteissakin, kun olen aikoinaan panostanut laadukkaisiin meikkeihin.

Myönnettäköön, että eräässä työpaikassa sinkkuna ollessa tuli katsottua peiliin parikin kertaa ennen töihin menoa, tämä johtui täysin niistä komeista lääkäreistä joita päivystyksessä ramppasi alvariinsa.  ;D Enkuissa kun oli normia lähteä vuoron päätteeksi työporukalla parille duunin jälkeen, jos seuraava vuoro sen salli.  ;)

Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Ripsiväri ei ole edes meikkiä... ;D

Huulikiille on ihan jees.

ja joskus nuo musta silimänaluset pitää piilottaa ettei ihan zombielta näytä.

tukka puhas ja iloinen smaili nassuun, siinäpä ne kaunistukset.

Olen samaa mieltä. Kyllähän meillä on oikeus näyttää "nätiltä" siinä missä muillakin. Ja huomioikaapa se, että yleensä tahdotaan, että hoitohenkilökunta näyttää siistiltä ja huolitellulta. Ei sitä minusta kevyellä meikillä voi pilatakaan, päinvastoin!

- Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä kanssa yx kalkkilaivan kapteeni, jolla ikuinen akne ja jonka pakko kevyesti ehostaa itseään, tai tulee kysymyksiä terveydentilasta.... Eiköhän se ehostus ole jokaisen oma asia. Hajuvesien käytön kieltämisen ja hajustetun hiuslakan käyttämisen ymmärrän, mutta mitä haittaa meikistä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä mä normaalisti laitan meikkiä niin töihin kun muuallekin kun lähden kotoa... Ihan perus setti: Puuteri, ripsari+kulmakynä noin vähintään, joskus myös huulikiiltoa tai muuta extraa. En koe olevani sen parempi tai huonompi hoitaja kun näin teen.

Tosin näin yötyötä tehdessä ei tulisi mieleenkään ruveta ehostamaan... Nykyään mulla onkin sitten sellanen metodi että työviikon olen ku petolinnun perse, lenkkareissa&verkkareissa ja pipo päässä, vapaaviikolla taas jaksan (ja se on mukavaakin) laittaa vähän tukkaa ja käyttää korkokenkiä :huh:

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä mä normaalisti laitan meikkiä niin töihin kun muuallekin kun lähden kotoa...

Naama kiiltelis ku rasvapönttö iltapäivästä jos en laittais meikkivoidetta ja puuteria aamuisin + silmämeikit siihen lisäksi laitan. Mut toisinaan sitä ei ehdi meikkaamaan, enemmän mulle tuottaaa stressiä huonosti laitetut hiukset päivän aikana! Ja korvaamaton keksintö on myös se "paperipuuterilappu", millä voi pyyhkiä ylimääräisen kiillon helposti pois. Ainakin Body Shop tuota myy.

Jos on onneton, on ainakin toivoa paremmasta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä mä normaalisti laitan meikkiä niin töihin kun muuallekin kun lähden kotoa...

Naama kiiltelis ku rasvapönttö iltapäivästä jos en laittais meikkivoidetta ja puuteria aamuisin + silmämeikit siihen lisäksi laitan. Mut toisinaan sitä ei ehdi meikkaamaan, enemmän mulle tuottaaa stressiä huonosti laitetut hiukset päivän aikana! Ja korvaamaton keksintö on myös se "paperipuuterilappu", millä voi pyyhkiä ylimääräisen kiillon helposti pois. Ainakin Body Shop tuota myy.

Jopa mies tietää että tuohon auttaa kasvojen pesu ja jos vielä kiiltää niin talouspaperilla pyyhiminen. Vai onko laatu huonompaa näin? :huh:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jopa mies tietää että tuohon auttaa kasvojen pesu ja jos vielä kiiltää niin talouspaperilla pyyhiminen. Vai onko laatu huonompaa näin? ;)

No MIEHILLÄ se saattaa auttaakin, ainakin joillain normaali-ihoisilla.. Mä tarvitsen myös meikkivoiteen tai ainakin puuterin ettei nassusta voi muut peilata omaa kuvaansa. Liekkö naisilla jotenkin kiihkeämpi hormonaalinen tuotanto että kiiltää eemmän kuin miehillä? :)

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jopa mies tietää että tuohon auttaa kasvojen pesu ja jos vielä kiiltää niin talouspaperilla pyyhiminen. Vai onko laatu huonompaa näin? ;)

No MIEHILLÄ se saattaa auttaakin, ainakin joillain normaali-ihoisilla.. Mä tarvitsen myös meikkivoiteen tai ainakin puuterin ettei nassusta voi muut peilata omaa kuvaansa. Liekkö naisilla jotenkin kiihkeämpi hormonaalinen tuotanto että kiiltää eemmän kuin miehillä? :unsure:

Aivan, se olikin se. Anteeksi yksinkertaisuuteni :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aivan, se olikin se. Anteeksi yksinkertaisuuteni ;)

No mänkööt nyt tämän kerran ;)

Joskus mietin että kyllä ukot pääsee niin paljon helpomalla kun ei tarvitse puuteroid&nyppiä.. mutta sitten muista miten ihanaa on kun voi laittaa pelkkää ripsaria jos huvittaa tai vaikka ihanat kissansilmät ja rajaukset jos on sillä tuulella... ;)

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en nyt oikein käsittäny. Te siis olette meikannut ihan meikkaamisen ilosta kun olette lähteneet TÖIHIN? Ei kait sinne lähdetä iskemään miehiä/naisia? Ja jos olette varattuja, miten teidän siipat suhtautuu siihen että meikkailette toisia varten? Mä ainakin olisin übervihainen jos mun vaimo meikkais töihin LÄHTIESSÄÄN.

Oletko nyt ihan tosissasi ;) Miten ihmeessä meikkaaminen liittyy "iskemiseen" Itse meikkaan omaksi ilokseni ja näyttääkseni huolitellulta. Olen jopa sitä mieltä että huoliteltu hoitaja antaa itsestään uskottavamman ja luotettavamman vaikutelman. ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunnustan meikkaavani töihin mennessä. Tosin meikkaan muutenkin joka päivä, mutta en roskia viedäkseni ;) Kertaakaan en oo kommenttia meikeistäni saanu, muutama vuosi sitten mulla oli pikkuletit eikä niistäkään mitään kommenttia oo tullu.

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vielä muistui mieleen... OH sanoi (kehoitettuaan minua keventämään meikkiäni) "täällä on tämä hoitofilosofia..." niin, minkälainen hoitofilosofia? devil.png

Aion ehostaa/meikata töihin vastaisuudessakin, samalla tyylillä kuin ennenkin, sanokoon OH mitä hyvänsä wink.png sillä tiedän, että "annostelen" värejä kohtuudella eikä kukaan aikaisemmin ole minulle tästä asiasta huomauttanut.

Otetaas esiin sellainen näkökulma kuin laki. OH:lla ei ole mitään laillista oikeutta puuttua ihmisen meikkaamiseen, ellei sitten esim. perustellut hygieniasyyt. Joissain asiakaspalveluammateissa voidaan toki vaatia siisteyttä ja räikeiden pukeutumis- yms. tapojen välttämistä, ja toki sairaalaoloissa voitaneen puuttua mm. voimakkaisiin hajusteisiin.

Ihan sama, mikä hoitofilosofia OH:lla on, mikä on hänen oma, henkilökuvansa ideaalihoitajasta ja hänen ulkonäöstään, niin hänellä ei ole pahemmin oikeuksia lähteä vaatimaan. Säädökset kuitenkin turvaavat ihmisille hieman oikeutta omaan ulkonäköönkin, puuttuvat aika raskaasti erilaisiin syrjinnän muotoihin - ja jos kettumainen haluaisi olla, niin OH voidaan laittaa myös vastuuseen, jos hän vaatii perusteitta jotain, mitä ei voi perustella säädöksillä ja ohjeistuksilla.

En ymmärrä, mistä näitä jumaluuteen sortuvia tanttoja aina nousee esiin. Kuitenkin ihmisen ulkonäkö on osa hänen persoonallisuuttaan, mihin puuttuminen pitää tapahtua asiaperustein. Jos "hoitofilosofia" on sitä, ettei työntekijä saa ehostaa itseään, niin onnea ja menestystä. Ihmisten hoitaminen tuntuu nykyisin olevaan nimenomaan kaikkea muuta kuin sitä olennaista ja tärkeää osaamista ja toimintaa.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jopa mies tietää että tuohon auttaa kasvojen pesu ja jos vielä kiiltää niin talouspaperilla pyyhiminen. Vai onko laatu huonompaa näin?

No MIEHILLÄ se saattaa auttaakin, ainakin joillain normaali-ihoisilla.. Mä tarvitsen myös meikkivoiteen tai ainakin puuterin ettei nassusta voi muut peilata omaa kuvaansa. Liekkö naisilla jotenkin kiihkeämpi hormonaalinen tuotanto että kiiltää eemmän kuin miehillä?

Aivan, se olikin se. Anteeksi yksinkertaisuuteni :nauraa:

Joo siis talouspaperi käy hätätilanteessa myös, mutta ei se kasvojen pesu onnistu monta kertaa päivässä eteki, kun siinä pestessähän lähtis kaikki meikit pois ja sit pitäs meikkailla uudellee. Miehillä ja meikkaamattomilla tietysti eri juttu. Voisha ne töissä vähä kattoo tietysti jos vetäs meikit pari kertaa päivän aikana uusiksi :D

Jos on onneton, on ainakin toivoa paremmasta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Minä meikkaan töihin ja joka paikkaan muuallekkin, töissä: kevyt meikkivoide, vähän luomiväriä, ripsiväri ja huulikiilto/rasva ja ikinä ei ole kukaan asiasta huomauttanut, ja "parempi olis, ettei huomautakkaan":) se ei oh:lle kuulu tai kenellekkään muullekkaan! Asiasta toiseen aikanaan äitini mustasukkainen miesystävä sanoi hänelle "pitääkö sitä huulipunaa aina laittaa" johon äitini sanoi, että "olen tottunut käyttämään sitä ja käytän hautaan saakka enkä mene ilman sitä edes pas..lle", joten voiko joku toinen ihminen puuttua toisen ihmisen meikkaamiseen? Mielestäni ei voi ellei se tosiaan ole sotamaalaus hoitotyössä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä meikkaan joka päivä, ellen ole niin sairas etten siihen kykene. Koulussa ja työssäoppimispaikoissa ei ole koskaan sanottu mitään meikkaamisestani, vaikka laitankin ihan "kunnon" silmämeikin, ei kuitenkaan mitään sotaluukkia.

Aiemmista kirjoituksista pisti silmään kommentti vaimon meikkaamisesta töihin lähtiessä, ja se katsottiin negatiivisena asiana. Mä en kyllä ymmärrä laisinkaan tuota; mä ainakin meikkaan ihan itseäni varten, en muita. Meillä ainakin mies on ylpeä vaimostaan, joka jaksaa panostaa kauneuteen, eikä epäile heti jotain taka-ajatuksia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Meikin käytön rajoitus liittyy hygieniaan, puuterista, meikkivoiteesta, ripsiväristä jne irtoaa osasia, jotka sisältävät mikrobeja. Ei kai siinä muuta syytä kieltoon ole.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi sua onneksi en ole sun vaimo!! Mä meikkaan joka päivä vähän, siis myös töihin lähtiessä onneksi mieheni myös pitää siitä. Haluan olla töissä huolitellun näköinen. Töihin ei hoitoalalla voi rakennekynsillä mennä, ei koruja varsinkaan sormuksia, johan se olis jos ei vois meikata??? Nainen haluan olla myös hoitajana....enkä mikään harmaa varpunen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Pinta puolinen meikki ok - neutraaleilla sävyillä.

Muttako paljon näkee hoitotyössä näitä hoitajia joilla on järkyttävä määrä pakkelia lärvissä ja huuletkin sohittu oikein räikeiksi, näitä on nuorissa sekä vanhemmissa hoitajissa.

En ymmärrä miksi? Miksi töissä pitää olla 2kg pakkelia lärvissä, eikö vähempikin riittäisi? Unohtunut kenties hygienia tms..?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pinta puolinen meikki ok - neutraaleilla sävyillä.

Muttako paljon näkee hoitotyössä näitä hoitajia joilla on järkyttävä määrä pakkelia lärvissä ja huuletkin sohittu oikein räikeiksi, näitä on nuorissa sekä vanhemmissa hoitajissa.

En ymmärrä miksi? Miksi töissä pitää olla 2kg pakkelia lärvissä, eikö vähempikin riittäisi? Unohtunut kenties hygienia tms..?

Kukin taaplaa tavallaan, millä tavalla se on sulta pois jos joku tykkää meikata vähän raskaammin, ja mitä tekemistä meikillä on hygienian kanssa? :o En oo vielä niin paksua kerrosta nähnyt että se hilseilisi irti naamasta ja hygienian vaarantaisi :smile:

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meikkauksesta tuli mieleen että ne jotka freeseimmiltä näyttävät ovat vasta aloittaneet vuoronsa, muut hikipäät jo lopettelemassa sitä :itkee: , toivon mukaan.

Jos on aikaa meikata työpäivän aikana niin silloin on liikaa aikaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pinta puolinen meikki ok - neutraaleilla sävyillä.

Muttako paljon näkee hoitotyössä näitä hoitajia joilla on järkyttävä määrä pakkelia lärvissä ja huuletkin sohittu oikein räikeiksi, näitä on nuorissa sekä vanhemmissa hoitajissa.

En ymmärrä miksi? Miksi töissä pitää olla 2kg pakkelia lärvissä, eikö vähempikin riittäisi? Unohtunut kenties hygienia tms..?

Kukin taaplaa tavallaan, millä tavalla se on sulta pois jos joku tykkää meikata vähän raskaammin, ja mitä tekemistä meikillä on hygienian kanssa? :o En oo vielä niin paksua kerrosta nähnyt että se hilseilisi irti naamasta ja hygienian vaarantaisi :smile:

Kyllä noitakin näkkyy, että puuteria tungettu iso kasa, mutta kuten sanoit: ''Jokainen taplaa tavallaan...'' Mutta jos joskus joku sanoisi meikkauksesta niin meikkaajien turha silloin inistä ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta jos joskus joku sanoisi meikkauksesta niin meikkaajien turha silloin inistä ;)

Jos joku sanoo syömisestä tai lehden lukemisesta tauolla niin onko siitäkin turha inistä?

Meikkaamisen en usko olevan mikään varsinainen terveysriski, ellei sitten jollain allergiaosastolla hiero kasvojaan potilaisiin. Taitaa olla niin, että ihmisen oma iho on hilseilevämpää ja likaisempaa kuin synteettiset maalit ja massat. Nykypäivän (ja varmaan niin eilisen, kuin huomisenkin) esimiehet valittavat ylipäätään kaikesta turhasta, jonka kokevat heitä itseään häiritsevän jotenkin ja koittavat vedota mitä kummallisempiin sääntöihin. Silloin työntekijällä on oikeus inistä.

Ps. en meikkaa, joten ei ole edes oma lehmä ojassa ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Hmm...potilaana en kärsisi hoitajani kohtuullisesta meikkaamisesta ja yrittäköönkin joku riistää minulta työelämässä huulipunan!! Olen kuitenkin sitä mieltä, että ensisijaisesti osasto, jossa omaiset käyvät suruissaan tai huolissaan, tai potilaat ovat kovin hauraita itsetunnossaan, ei ole meidän kauniiden naishoitajien ::) esiintymispaikka, vaan lämmin yhteisö, jossa teemme työn niin, että siellä on turvallista ja hyvä olla. Itse keissi oli kyllä ikävä, eli ketjun aloittajan kulmien piirtämisestä tod.näk lähtenyt nuhtelu. Hyvin ikävää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...