Jump to content
MAINOS

Meikkaaminen/ehostaminen työpäivinä


Näkkileipä

Recommended Posts

Mä en nyt oikein käsittäny. Te siis olette meikannut ihan meikkaamisen ilosta kun olette lähteneet TÖIHIN? Ei kait sinne lähdetä iskemään miehiä/naisia? Ja jos olette varattuja, miten teidän siipat suhtautuu siihen että meikkailette toisia varten? Mä ainakin olisin übervihainen jos mun vaimo meikkais töihin LÄHTIESSÄÄN.

Jos vaimo meikkaakin vasta siellä työpaikan pukukopilla ennen työpisteeseen menoa? Näinhän naiset toimivat usein. :blink:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 95
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Pinta puolinen meikki ok - neutraaleilla sävyillä.

Muttako paljon näkee hoitotyössä näitä hoitajia joilla on järkyttävä määrä pakkelia lärvissä ja huuletkin sohittu oikein räikeiksi, näitä on nuorissa sekä vanhemmissa hoitajissa.

En ymmärrä miksi? Miksi töissä pitää olla 2kg pakkelia lärvissä, eikö vähempikin riittäisi? Unohtunut kenties hygienia tms..?

Minä puolestaan en voi vähääkään ymmärtää miksi hoitotyötä tekevät käy tupakalla jopa työaikana ja sitten haistaan kilometrin päähän röökille. Ei ole potilaistakaan mukavaa ja entäs se hygienia sitten. Tai mitenkäs se kammottava suttura-permanentti, hyi olkoon. Ja entäs ne ylipainoiset?! Niin, niitäkin on vaikka kuinka monta. Eikö vähempikin riittäisi?

Oikeesti... ihmiset on omia persoonallisuuksiaan, ei kaikki ole samasta puusta veistettyjä. En ihan ymmärtänyt mitä tarkoittaa "pinta puolinen meikki", ja neutraalikin on suhteellinen käsite... Onhan se ymmärrettävää, ettei kaikkien päähän mahdu, että suurin osa naisista meikkaa ihan jostain muusta syystä kuin viattomia kakslahkeisia viekotellakseen. Sen verran pitäis jokaisen kuitenkin tajuta, että se ei muille kuulu mitä tököttejä kukin naamaansa laittaa ja kuinka paljon. Voit ihan mielessäsi miettiä mitä ne huolitellut nais-ihmiset mielessään miettiin sun au naturel-lookista. Heillä on kuitenkin sen verran käytöstapoja, että pitävät mölyt mahassaan.

Meikin käytön rajoitus liittyy hygieniaan, puuterista, meikkivoiteesta, ripsiväristä jne irtoaa osasia, jotka sisältävät mikrobeja. Ei kai siinä muuta syytä kieltoon ole.

Onko tästä ihan jotain tutkittuakin tietoa, että meikatusta naamasta irtoaa enemmän kuin meikkaamattomasta, vai mistä tällaisen argumentin kiskaisit?

Näköjään hiukkasen provosoituvalla tuulella tänään... :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itse meikkaan töihin silloin kun jaksan. Joskus vaan haluaa aamulla nukkua pidempään tai nauttia siitä kahvihetkestä pidempään. Päivän aikana ei kyllä ehdi pahemmin katsella tai korjailla ehostusta. Kunhan nyt edes näyttää siistiltä, oli sitä meikkiä tahi ei :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä mä normaalisti laitan meikkiä niin töihin kun muuallekin kun lähden kotoa...

Naama kiiltelis ku rasvapönttö iltapäivästä jos en laittais meikkivoidetta ja puuteria aamuisin + silmämeikit siihen lisäksi laitan. Mut toisinaan sitä ei ehdi meikkaamaan, enemmän mulle tuottaaa stressiä huonosti laitetut hiukset päivän aikana! Ja korvaamaton keksintö on myös se "paperipuuterilappu", millä voi pyyhkiä ylimääräisen kiillon helposti pois. Ainakin Body Shop tuota myy.

Jep, meikäläisellä sama juttu! Naama kiiltää niin, että työkaverit voi peilata omaa kuvaansa mun naamasta. :D Toisekseen, kun on noita aknen jättämiä arpia naamassa niin on se kivemman näköistä kun ne on siististi peitetty ku naama ihan ruvella. Onnellinen oon siitä, ettei kuopalle ole mennyt, koska noi tummat pienet laikut on viel helppo piilottaa peitepuikon ja meikkivoiteen avulla. Pakko käydä ostaa noita "paperipuuterilappuja", jos ne vaikka munki naamaan toimis! :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En voisi lähteä töihin ilman meikkiä :rolleyes: Kevyt meikki kuuluu mun jokapäiväiseen elämään.

Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 3 kuukautta myöhemmin...

Kyllä laitan itselleni pienen kevyen meikin ja hiuksia ponnarille. :)

Itselläkin paljon mukavampi olla. :)

"Live well. Laugh often. Love much."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä meikkaamisesta ei ole kommentoitu. Pitkät hiukset on pidettävä kiinni, rakennekynnet ja korut on kielletty, samoin kun kynsilakat. Jotkut käyttävät hajuvesiä, eikä niistäkään ole mitään ihmeempää sanomista tullut. Itse oon aika laiska meikkaamaan...Joskus pistän vähän ripsaria ja kulmakynää, mut eipä vois kiinnostaa kauheesti klo 6 aamulla meikkaaminen :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en nyt oikein käsittäny. Te siis olette meikannut ihan meikkaamisen ilosta kun olette lähteneet TÖIHIN? Ei kait sinne lähdetä iskemään miehiä/naisia? Ja jos olette varattuja, miten teidän siipat suhtautuu siihen että meikkailette toisia varten? Mä ainakin olisin übervihainen jos mun vaimo meikkais töihin LÄHTIESSÄÄN.

Jos vaimo meikkaakin vasta siellä työpaikan pukukopilla ennen työpisteeseen menoa? Näinhän naiset toimivat usein. :blink:

Jotenkin veikkaan, että Focce laskee ihanvaanleikkiä :nauraa:

Ja ehkä muutama muukin ...

"Niin kauan kuin teillä on valo, uskokaa valoon, jotta teistä tulisi valon lapsia."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Meikkaaminen on tapa, siinä kuin aamukahvin juontikin eikä mielestäni yhtään sen pahempi. Jokainen tekee tyylillään, paha sitä on muiden mennä kommentoimaan :huh:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jotkut käyttävät hajuvesiä, eikä niistäkään ole mitään ihmeempää sanomista tullut.

Jos on potilastyössä niin ei kyllä hajuja juurikaan voi käyttää, astmaatikkoja ja hajuherkkiä on sen verran paljon. (myös hoitajissa) Joskus tuntuu ettei asianomaiset itse tajua miten voimakkaasti tuoksuvat kemikaalien vuoksi.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hajusteet ovat kyllä suoraan Saatanasta. Niillä myrkyttää ilmapiirin erittäin tehokkaasti. Ihmiset, etenkin meidän alan ja työmaalla, saisivat kiinnittää tähän asiaan ihan urakalla huomiota, miehet ja naiset.

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Henk.koht. en meikkaa töihin koska saattaa muutaman kerran päiväs saada räkää silmilleen ja sit pitäis kuitenkin naama pestä...Hajuvesiä ja voimakkaita tuoksuja en osastolla työskentelevillä ymmärrä ja meillä ei saa edes käyttää tuoksuja. Siinä saattaa mennä ohi kaikki tuiki tärkeät säärihaavan haju muutokset ym. jos ympäröi itsensä mega-tuoksupilveen.

Ole iloinen joka päivästä kun pääset omin jaloin postilaatikollesi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moi,

pitkän tauon jälkeen löysin tämän viestin. Olen ketjun aloittaja.

Tosiaan, kuittailu, suorainen v*uilu meikkaamisestsa (ja pienien korvakorujen käyttämisestä, ei siis olleet mitään roikkuvia todellakaan) jatkui siinä määrin, että vajaan vuoden osastolla oltuani sain tarpeekseni ja nostin kytkintä. Pian AOH löysi toisen kiusattavan... kyseessä (AOH) on n. 50v. alkoholisoitunut nainen, joka ottanut oikeudekseen myöhästyä n. 45 min joka aamuvuorosta. Hänen taholtaan sain kestää jatkuvaa piikittelyä, milloin oli väärän väristä luomiväriä, milloin liikaa aurinkopuuteria... ja korvakoruista ( oik. korvassa 5 reikää, joissa jokaisessa pieni korvakoru, joista yksi kilpikonna). "Tuohon vielä muutama elukka mahtuisi..." jne. jne. loputtomiin. Liekö hänestä itsestään ollut "siistimpää" olla töissä hiukset likaisina ja kampaamattomina, hengitys vanhalta viinalta haisten?

Tässä keskustelussa aiemmin mainittu hoitaja, joka on kääntänyt housunlahkeet ylös jne. "...perässä leijailee väkevän matkamuistoparfyymin tuoksu..." =D löytyi juuri tuolta osastolta. Parfyymia oli niin runsaasti, että astmaatikko-LH-opiskelija sai siitä pahoja oireita. Huomauteuttaessa hänelle asiasta, hän totesi vain "kyllä mä laitan pikkusen hajuvettä ennen töihin lähtöä." Joo niin varmaan.

Puuttuminen meikkaamiseen (joka siis todellakin oli kohtuullista) näytti koskeneen vain minua. AOH:n suosikilla oli punaista kynsilakkaa, tästä ei sanottu mitään. Pitkät hiukset valtoimenaan, ei kommenttia.

Erinäisten asioiden vuoksi tein AOH:sta kantelun luottamusmiehelle. Sain lisäksi tietooni, etten ole ensimmäinen, joka valittaa. Hiljattain kuulin, että AOH on "muuttanut Tampereelle," liekö vihdoinkin saanut kenkää. Liekö osastonhoitaja vielä sama vässykkä, en tiedä.

Kyllä nauroin makeasti =)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Luin tän ketjun alotuksen juuri ennen uuteen työssäoppispaikkaan menoa ja kauhulla odotin millaisen vastaanoton saan kun meikkaan aina kotoa (kouluun/töihin) lähtiessä, joskus enemmän joskus vähemmän. Riisuin toki pois kaikki korut korviksia myöten ja meikkasin niin ministi kun saatoin. Kuinka ollakkaan, päästyäni perille huomasin sormuksia (pemillä tosin), kaulakoruja, nenäkoruja, pitkiä hiuksia auki, korvakoruja ja meikkiä :D Ihan normaalisti siis meikkailen tästä edespäinkin (ilman näytän ihan aneemiselta) ja laitoinpa pienenpienet korviksetki korviin, jottei reiät umpeudu :)

Aika karua kohtelua sai aloittaja!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Meikkailen joskus enemmän ja joskus vähemmän. Nykyinen harjoittelupaikkani oli fyysisesti niin kevyt ettei meikkivoiteet lähteneet valumaan kesken päivän. Saa nähdä miten käy kun aloitan sijaisuuden hoidollisemmassa paikassa. Kyseessä kehitysvammapuoli. Muistan ainakin joskus saunotuksia tehneenä, kun kavereille piti käydä lyömässä löylyä saunan puolella niin ei ripsarit eikä eyelinerit sitä kestäneet. Itseasiassa just tänään yks kaveri kysäisi häntä syöttäessäni, että olenko saanut turpaan. En tiedä viittasiko violettiin luomiväriini vai nenässäni ja leuassani oleviin jättinäppyihin joita en saanut peitepuikollakaan peittoon.

Huulikiiltoa pyrin käyttämään aina. Huulirasva on niin samperin tylsää ja monet huulikiillot (ainakin Natural Coden) suojaa ja hoitaa huulia. Sitä paitsi, jos mulla menee vessassa käydessä noin 10sec laittaa lisää huulikiiltoa niin mitä merkitystä sillä kelle on?

Korviksista sen verran, että ainakin minun kaupunkini ohjeistus sijaisille on, että rei´issä kannattaa käyttää pieniä nappeja. Ei siis täysin ilman korviksia. Hygienia- ja tulehtumissyyt.

Yeah. Cheers. Thanks a lot.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Tulee mielellään ajettua, hyölällä , parta ennen töihin lähtöä. Juuri nyt en ole varma että työkavereiden takia(suurin osa naisia kas kummaa) vai asiakkaiden takia? Tullee siitä kuitenkin ihmismäinen olo ;D

Liiat hajusteet taitaa olla se pahempi; pään kääntäminen ei auta :blink:

"Life is tough and it's even tougher if you are stupid."

- John Wayne -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaihtelee aika paljon. Joskus meikkaan jos jaksan, mutta useimmiten en. Se on kuitenkin etenkin kesäkuumalla aivan turhaa, kun kuumissa potilashuoneissa p*skaduunin tekeminen saa hien valumaan pitkin naamaa, ja siinä samassa menevät meikitkin. Ihan siis fiiliksellä. :)

Hoitajaoppilas omasta tahdostaan ja Jumal... siis AMK:n armosta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielenkiintoinen keskustelu. :)

Itse suhtaudun melko kriittisesti hajuvesien/muiden tuoksujen suurkuluttajiin hoitotyössä. Astmaattikojen ja hajusteyliherkkien kannalta tilanne on vaikea, mutta myös migreenipotilaat kärsivät liioista hajusteista. Olen itsekin joutunut joskus ottamaan migreenilääkkeen jonkun kanssaihmisen hajuveden vuoksi. Tämä oli kylläkin ihan vapaa-ajalla tapahtuvaa hajustamista, mutta toimikoon esimerkkinä kuitenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...