Kaste Posted March 8 Share Posted March 8 Mua on pitkään ihmetyttänyt miksi ei oppilaitoksissa/oppilaitoksessa paremmin opeteta mitä on lyhyt- ja pitkävaikutteiset insuliinit. Opiskelijoita tulee harjoitteluun ja ne ei osaa yhtään lyhyt- ja pitkävaikutteista insuliinikynää nimetä eikä osaa sanoa vaikutusaikoja. Monia kertoja opiskelijoille on sanottava sinun on luettava insuliinikynästä aina ensin käyttöohjeet. Ihmettelen miksi ei opiskelijat voi itse ottaa selvää noin tärkeästä asiasta vaan joka kerta on painotettava sun on oikeasti haettava itse tietoa. Miksi opiskelijat olettaa ohjaajan tarjoavan kaiken tiedon valmiina? Oon noin 10 vuotta ollut alalla ja mua hirvittää miten huteralla pohjalla monella opiskelijalla on tietämys insuliinista. Niin paljon joutuu sitäkin takomaan, että miten ne insuliinikynät säilyy ja niihin on välttämätöntä laittaa se päiväys. Oppilaitoksista tulee toistuvasti opiskelijoita, joilla ei koulussa ole kerrottu mitä tarkoittaa kun HI lukee verensokerimittarissa. Lisäksi niinkin yksinkertainen asia kun käsienpesu ennen mittausta on joka kerta sanottava (asiakas on voinut syödä jotain sokerista ja käsissä on sokeria, joten vs. on korkeampi) Miten nämä asiat sais enemmän oppilaitoksissa esille??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pekka Posted March 10 Share Posted March 10 Jos maan pääministeri aikoo lisätä alan ammattilaisia antamalla "arvostusta", niin tässä on tulos. Suomenkielen taitokin on hoitajilta pian jo liikaa vaadittu kun "arvostus" on nykyisellä tasolla. Oppilaitoksille tulisi olla mahdollisuus antaa palautetta, kun opiskelijat ovat harjoittelussa. Opettajien kun pitää/pitäisi ohjata harjoittelussa olevia opiskelijoita. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts