siriina Posted February 13 Share Posted February 13 Tällanen työpäivä eilen. Vuorossa minä keikkarina opiskelijan kanssa. Menin aamuun kasiin ja yökön tietysti piti avain jollekin antaa ja jonkun se kuitata saaduksi, koska hänen vuoro loppui. Yhden poikkeamailmon olen jo aikaisemmin tehnyt, silloin yksikössä ei yhtään lääkeluvallista aamuvuorossa. Säännöllisiä lääkkeitä menee vähän ja silloin yökkö pystyi antamaan aamulääkkeet. Poikkeaman tein sen takia, että asiakkailla on myös tarvittavia. Tuolloin naapuriyksiköstä tuli lääkeluvallinen antamaan tarvittavan, mutta ongelma oli se, ettei tunnista toisen yksikön asiakkaita. Ei tiennyt onko tämä Mikko vai Matti jolle antaa lääkkeen, oli minun sanomisen varassa, että kyllä tämä on Mikko. Kenellä on tietoa, menikö tämä nyt ihan oikein? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ariscka Posted February 14 Share Posted February 14 Ihan tyypillistä vanhustenpuolella. Ihan hyvin voit kuitata avaimen itsellesi, eihän se tarkoita, että olet lääkkeiden kanssa tekemisissä. Olet vaan portinvartijan roolissa. Naapuriosaston hoitaja voi lukea potilastietojärjestelmästä potilaasta. Naiivia sanoa, että ei tunne potilasta. Sitten ottaa selvää esim kysymällä potilaalta nimeä ja hetua? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kukkis. Posted February 14 Share Posted February 14 Tuntematon se potilas on usein päivystykseenkin tullessa MaleNurse and Sebucom58 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
siriina Posted February 18 Author Share Posted February 18 14.2.2024 klo 06.15, Ariscka kirjoitti: Ihan tyypillistä vanhustenpuolella. Ihan hyvin voit kuitata avaimen itsellesi, eihän se tarkoita, että olet lääkkeiden kanssa tekemisissä. Olet vaan portinvartijan roolissa. Naapuriosaston hoitaja voi lukea potilastietojärjestelmästä potilaasta. Naiivia sanoa, että ei tunne potilasta. Sitten ottaa selvää esim kysymällä potilaalta nimeä ja hetua? Kiitos, tämä selvensi avainasiaa. Kyseessä on ls-yksikkö, jossa asiakas voi läpällä sanoa nimekseen ihan mitä tahansa ja hetun kyselyyn saattaisi tulla kommentti v***ako se sulle kuuluu tai kato sieltä papereista. Onneksi kohta on luvat kunnossa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kukkis. Posted February 19 Share Posted February 19 18.2.2024 klo 22.13, siriina kirjoitti: Kiitos, tämä selvensi avainasiaa. Kyseessä on ls-yksikkö, jossa asiakas voi läpällä sanoa nimekseen ihan mitä tahansa ja hetun kyselyyn saattaisi tulla kommentti v***ako se sulle kuuluu tai kato sieltä papereista. Onneksi kohta on luvat kunnossa. Mielenkiintoinen työpaikka, jossa potilaalla on oikeus sanoa mitä lystää. Itse en kuuntelisi tuomiosta puhetta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iisakki Posted March 14 Share Posted March 14 14.2.2024 klo 00.43, siriina kirjoitti: Tällanen työpäivä eilen. Vuorossa minä keikkarina opiskelijan kanssa. Menin aamuun kasiin ja yökön tietysti piti avain jollekin antaa ja jonkun se kuitata saaduksi, koska hänen vuoro loppui. Yhden poikkeamailmon olen jo aikaisemmin tehnyt, silloin yksikössä ei yhtään lääkeluvallista aamuvuorossa. Säännöllisiä lääkkeitä menee vähän ja silloin yökkö pystyi antamaan aamulääkkeet. Poikkeaman tein sen takia, että asiakkailla on myös tarvittavia. Tuolloin naapuriyksiköstä tuli lääkeluvallinen antamaan tarvittavan, mutta ongelma oli se, ettei tunnista toisen yksikön asiakkaita. Ei tiennyt onko tämä Mikko vai Matti jolle antaa lääkkeen, oli minun sanomisen varassa, että kyllä tämä on Mikko. Kenellä on tietoa, menikö tämä nyt ihan oikein? Ei mennyt, lääkeluvaton ei voi kuitata lääkeavainta. Ja jos kuittaa, niin ottaa tolkuttoman riskin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sari-Helena Posted March 15 Share Posted March 15 19.2.2024 klo 22.41, kukkis. kirjoitti: Mielenkiintoinen työpaikka, jossa potilaalla on oikeus sanoa mitä lystää. Itse en kuuntelisi tuomiosta puhetta. Varmaan sinullakin on pitkä kokemus hoitoalalta joten tiedät että kyllä ne potilaat SANOO vaikka ja mitä, vaikka ei siihen OIKEUTTA olisikaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kukkis. Posted March 15 Share Posted March 15 6 tuntia sitten, Sari-Helena kirjoitti: Varmaan sinullakin on pitkä kokemus hoitoalalta joten tiedät että kyllä ne potilaat SANOO vaikka ja mitä, vaikka ei siihen OIKEUTTA olisikaan. Kyllä, ja juuri siksi vedän rajat sanomisille. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts