Jump to content
MAINOS

Tuletko toimeen palkallasi?


kukkis.

Recommended Posts

Minun nettoansio kuussa sairaanhoitajana on noin 1700 euroa.

Kun siitä vähennetään asuminen (sisältäen vesi, sähkö, jäte, vuokra/vastike/laina), ruoka, auto, puhelin, vähän joskus vaatettakin tarvii. Riittääkö se perheelle? Minusta sillä palkalla syödään vaikka puuroa, perunaa ja makkaraa, mutta ei herkutella. 

Onko 1700 euroa vaativasta akuuttityöstä kohtuullinen palkka sairaanhoitajalle? Minusta ei.

Jotta tuloja saa nostettua pitää suostua ylitöihin ja jatkuviin pyhätöihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
7 tuntia sitten, Sari-Helena kirjoitti:

Tuosta nettoansiosta päätellen et tee täyttä työaikaa?

Ihan kokoaika työtä teen peruspalkalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin se vähän on ett pitää tehdä 3-vuorotyötä jos meinaa leivän päälle saada jotain muutakin kuin ylähuulen... Tässä viime kuukausina elinkustannukset nousseet siinä määrin ett talouden tasapaino on miinuksella 1-vuorotyötä tekevällä. Nyt joutuu sitten sitä olematonta lomakassaa kuluttaa ett pärjäilee... ollaan sitten loma kotona... 

20v hoitajana ja käteen jää 2100€... enää ei keho anna ylitöitä anteeksi ja yövuoroista luovuttu... vastuuta kyllä saa lisää mutt ei liksaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulen toimeen palkallani ja säästöönkin jää. Olen sh-keikkalaisena useamman firman kautta (hoiwa, Fenixcare, eräs yksityinen kotihoito), teen joka sunnuntai töitä sekä noin 3-4 vuoroa viikossa sunnuntaiden lisäksi. Tienaan noin 4000-5000 euroa kuukaudessa bruttona. Työ vaatii usein sen että lähtee toiselle paikkakunnalle (esim. 30-50 km ajomatka) mikä ei ole ongelma. 

Lapsia ei ole eikä tule, miesystävä maksaa puolet asumiskuluista. Ymmärrän toki sen että jos olisi lapsia, ei mikään palkka varmaan olisi "tarpeeksi", ainakaan pk-seudulla asuessa. 

Olen hyvin tyytyväinen. Sh-koulutus on kuitenkin suhteellisen lyhyt (3,5 vuotta) ja yksityiset firmat maksavat hyvää palkkaa. Eräs työkaverini tienasi lähihoitajana viime vuonna 82 000 euroa mutta hän on työnarkomaani ja teki firmojen kautta jotka maksavat 20 euron tuntipalkkaa, jatkuvasti mm. pitkää vuoroa. 

Muokattu - anjuskapupu
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

56 minuuttia sitten, anjuskapupu kirjoitti:

.Sh-koulutus on kuitenkin suhteellisen lyhyt (3,5 vuotta) 

En ole tiennytkään. Olen aina luullut että yläasteen jälkeen korkeintaan ammattikoulussa voi suorittaa tutkinnon kolmessa vuodessa.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 tuntia sitten, kukkis. kirjoitti:

En ole tiennytkään. Olen aina luullut että yläasteen jälkeen korkeintaan ammattikoulussa voi suorittaa tutkinnon kolmessa vuodessa.

 

No joo, siis yo-tutkinto toki löytyy... ainakin multa! mut sitä pidän lähinnä pohjakoulutuksena, en suinkaan ammattitutkintona. 

Muokattu - anjuskapupu
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

9 tuntia sitten, anjuskapupu kirjoitti:

No joo, siis yo-tutkinto toki löytyy... ainakin multa! mut sitä pidän lähinnä pohjakoulutuksena, en suinkaan ammattitutkintona. 

Ilman sitä tai ammatillista tutkintoa, ei voi päästä opiskelemaan sairaanhoitajaksi.

Insinöörit opiskelevat saman verran, mutta kenenkään ei tule mieleenkään sanoa, että ompas lyhyt koulutus. 

Ei ihme, että palkka on mitä on, kun omatkin vähättelee koulutusta. 

  • Tykkää 1
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tällä hetkellä tiukkaa tekee. Käteen jää n.2400€. Mieheltä loppui työt. Lapset harrastaa. Asunnossa suorasähkö lämmitys ja kaikki muutkin kulut nousee vaan. Hakeuduin keikkafirman listoille ja alan tekemään oman työn lisäksi keikkaa. Teen duunia vaikka joka päivä että tästä selvittäisiin , toivottavasti kroppa ja pää vielä pysyy perässä 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 tuntia sitten, Puuppi kirjoitti:

Tällä hetkellä tiukkaa tekee. Käteen jää n.2400€. Mieheltä loppui työt. Lapset harrastaa. Asunnossa suorasähkö lämmitys ja kaikki muutkin kulut nousee vaan. Hakeuduin keikkafirman listoille ja alan tekemään oman työn lisäksi keikkaa. Teen duunia vaikka joka päivä että tästä selvittäisiin , toivottavasti kroppa ja pää vielä pysyy perässä 

Itse olen myös harkinnut että pitää muuttaa vapaat työvuoroiksi, mutta kun tää nykyinekin työ vie voimat ja energiat. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No kyllä 3,5 vuoden koulutus on aika lyhyt. Saman verran tienaava aineenopettaja-ystäväni opiskeli lukion jälkeen 7 vuotta. Eikä edes saanut heti töitä, siihenkin meni melkein vuosi. Itse olin töissä jo opiskeluaikana. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 tuntia sitten, anjuskapupu kirjoitti:

No kyllä 3,5 vuoden koulutus on aika lyhyt. Saman verran tienaava aineenopettaja-ystäväni opiskeli lukion jälkeen 7 vuotta. Eikä edes saanut heti töitä, siihenkin meni melkein vuosi. Itse olin töissä jo opiskeluaikana. 

Aineenopettaja tais kerrata muutaman kurssin tuolla vuosi määrällä 😁

  • Tykkää 1
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Netto vaihtelee,mut suunnilleen 2600 käteen,välillä enemmän. Vuoden brutot suunnilleen 4000e/kk Ihan ok palkkakehitys ollu mulla ja pärjää vaikka muksuja onkin. 2 aikuista suunnilleen samoilla nettotuloilla ja oma asunto eikä maksimivelkaa enää. Toki aina vois paremminkin tienata mut mun kohdalla aika iisistä duunista ihan ok liksa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

36 minuuttia sitten, nurseus kirjoitti:

Netto vaihtelee,mut suunnilleen 2600 käteen,välillä enemmän. Vuoden brutot suunnilleen 4000e/kk Ihan ok palkkakehitys ollu mulla ja pärjää vaikka muksuja onkin. 2 aikuista suunnilleen samoilla nettotuloilla ja oma asunto eikä maksimivelkaa enää. Toki aina vois paremminkin tienata mut mun kohdalla aika iisistä duunista ihan ok liksa.

Missä paikassa saa n 4000 € bruttona? Kiinnostaa vaihtaa työpaikkaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kukkis ei taida kauheasti yliopisto-opiskelusta tietää. Kaveri opiskeli ensin maisterin tutkinnon johon meni kuusi vuotta. Sitten opettajan pedagogiset opinnot jotka kesti vuoden.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joskus 80- luvulla noita hulluja löytyi jotka valvoi 3 viikkoakin. Kyllä pitäisi lailla kieltää ja jonkunlainen ajopäiväkirja olla. Ihan normaali listoilla joudut sietämään loppuunpalaneita narisijoita. 80 000 tienaavat tuskin työhyvinvointia lisäävät kotona/työpaikalla 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

7.3.2023 klo 11.10, Haukionkala kirjoitti:

Joskus 80- luvulla noita hulluja löytyi jotka valvoi 3 viikkoakin. Kyllä pitäisi lailla kieltää ja jonkunlainen ajopäiväkirja olla. Ihan normaali listoilla joudut sietämään loppuunpalaneita narisijoita. 80 000 tienaavat tuskin työhyvinvointia lisäävät kotona/työpaikalla 

Mun hyvinvointia lisäis tosi paljon toi 80 000 tienestit 😁

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
7.3.2023 klo 11.10, Haukionkala kirjoitti:

Joskus 80- luvulla noita hulluja löytyi jotka valvoi 3 viikkoakin. Kyllä pitäisi lailla kieltää ja jonkunlainen ajopäiväkirja olla. Ihan normaali listoilla joudut sietämään loppuunpalaneita narisijoita. 80 000 tienaavat tuskin työhyvinvointia lisäävät kotona/työpaikalla 

Tää työkaveri hoitaa hommansa kyl todella hyvin. Lapset on jo aikuisia. Tykkää vaan työnteosta. Tosin jos tienaa noin paljon niin verottaja vie luultavasti noin puolet. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...