Jump to content
MAINOS

Eroa liitosta!


kukkis.

Recommended Posts

Kun kaikki hoitajat puhaltaa yhteen hiileen ja vetävät yhtä köyttä saadaan asioita ratkaistua.

Eroa liitosta! Jää muutama pomo ilman palkkaa, niin ollaan samalla viivalla. Yhdessä olemme vahvoja ja voimme perustaa myös uuden liiton joka ajaa oikeutta, tasa-arvoa ja ratkoo oikeita ongelmia. Löytyykö hoitajista solidaarisuutta? Vai ollaanko pelkkiä inisijöitä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

kukkis. - palauta edellisellä sopimuskierroksella neuvotellut rahat työnantajalle, jos ne eivät sinulle kelpaa. Työantajan Markku Jalonen ei vaan tahdo uskoa itsekkään sitä, mihin oli ITSE nimensä laittamassa. Tässäkin asiassa ammattijärjestöt ovat ne, jotka pitävät työntekijän puolta. Sitä ei tee KT.

https://yle.fi/a/74-20016642

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

17 tuntia sitten, kukkis. kirjoitti:

voimme perustaa myös uuden liiton joka ajaa oikeutta, tasa-arvoa ja ratkoo oikeita ongelmia. 

Täysin epärealistinen ajatus. Tai no, liiton voi perustaa helposti, mutta sille neuvotteluoikeuden saaminen yms ei vaan ole mikään ilmoitusasia. Ja ammattilitot eivät ole mitään pikkuyhdistyksiä, koneisto taustalla on massiiivinen. Esim Tehyssä on toistasataa työntekijää, juristeja yms. Liittoihin valitaan päättäjät vaaleilla. Sinne vaan ehdolle, jos nykymeno ei miellytä. 

17 tuntia sitten, kukkis. kirjoitti:

Kun kaikki hoitajat puhaltaa yhteen hiileen ja vetävät yhtä köyttä saadaan asioita ratkaistua.

Liitoista eroaminen ei ole yhteen hiileen puhaltamista. Päinvastoin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 tuntia sitten, pekka kirjoitti:

kukkis. - palauta edellisellä sopimuskierroksella neuvotellut rahat työnantajalle, jos ne eivät sinulle kelpaa. Työantajan Markku Jalonen ei vaan tahdo uskoa itsekkään sitä, mihin oli ITSE nimensä laittamassa. Tässäkin asiassa ammattijärjestöt ovat ne, jotka pitävät työntekijän puolta. Sitä ei tee KT.

https://yle.fi/a/74-20016642

Mun peruspalkka on ihan sama,  en ole huomannut muutosta. 

Ei tullut koronalisää,  vaikka olen hoitanut korona potilaita alusta asti.

Hoitajat on nössöjä, itse mukaanlukien.

2 tuntia sitten, OldOne kirjoitti:

Täysin epärealistinen ajatus. Tai no, liiton voi perustaa helposti, mutta sille neuvotteluoikeuden saaminen yms ei vaan ole mikään ilmoitusasia. Ja ammattilitot eivät ole mitään pikkuyhdistyksiä, koneisto taustalla on massiiivinen. Esim Tehyssä on toistasataa työntekijää, juristeja yms. Liittoihin valitaan päättäjät vaaleilla. Sinne vaan ehdolle, jos nykymeno ei miellytä. 

Liitoista eroaminen ei ole yhteen hiileen puhaltamista. Päinvastoin.

Kun olen kysynyt liitosta apua tai neuvoa, ei niitä montaa kertaa ole ollut, mutta niihinkään en apua tai neuvoa saanut. Sanottiin, että koita selvittää itse. Hurraa Tehy!

Tehyyn liittyessä sain pinssin, sen jälkeen on rahat kelvannut.  Kyllä se huppari, kassi ym mullekin kelpaa. En kuulu vissiin siihen ns parempaan jäsenistöön joille edut kuuluu.

6 tuntia sitten, jupet kirjoitti:

Tästä työnantajat kiittää. Taas hieman helpompi jatkossa potkia hoitajaa.

Helpommaksi se ei enää tule. Potkittu on, eikä ikinä lopu.

Muokattu - kukkis.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Liitot ja järjestöt työllistävät itse itsensä. Kokemusta on molemmin puolin niin edunvalvonnan sisältä kuin apua tarvitsevana, että valitettavan usein on myös niin että silloin kun sitä apua tarvitsee sitä ei saa. Omalla kohdalla kun oli irtisanominen (tai sillä uhkailu) kiusaamistapauksessa kyseessä Tehy neuvoi hankkimaan oman lakimiehen omakustanteisesti. Siinä voi laskea millaisen lakimiehen olisi saanut n.20 vuoden Tehyn jäsenmaksuilla. Muuta hyvää Tehyltä en olen saanut kuin kalenterin, enkä valitettavasti luota siihen liittoon. Tässäkin asiassa auttaisi avoimuus vireille tulleista edunvalvonta tapauksista ja niiden etenemisprosesseista, kuten näyttää muutamilla liitoilla olevan. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Kukkis" , oletko mahdollisesti "Hesperian tai Lapinlahden Lintu"?  Et voi uskoa itsekään tuota bulshittiä mitä kirjoitat liitoista ym.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

17.2.2023 klo 23.35, Sarcastic sh-d kirjoitti:

"Kukkis" , oletko mahdollisesti "Hesperian tai Lapinlahden Lintu"?  Et voi uskoa itsekään tuota bulshittiä mitä kirjoitat liitoista ym.

Pää pehmennyt hoitotyössä 🤣

Tää on paras ala ikinä, missään ei saa niin paljon paskaa niin vähällä rahalla kuin hoitoalalla

  • Tykkää 1
  • Haha 1
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...