Jump to content
MAINOS

Opiskelijan ohjaaminen ja vastuu


Voinko poistaa tilini

Recommended Posts

Minkälaista moraalia mielestänne osoittaa lääkeluvallinen hoitaja, joka valmistelee pegin kautta annosteltavat kaksi eri lääkettä liuotettuina lääkelaseihin ja lähettää kaksi tänä keväänä valmistuvaa lh-opiskelijaa antamaan nuo lääkkeet ILMAN omaa läsnäoloa lääkkeenannossa asiakkaan huoneessa? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luettuani näitä muita uusimpia keskustelufoorumin avauksia päätin vastata ensimmäisenä itse tähän aiheeseeni moraalista: Kyseinen hoitaja on juuri tuollainen työyhteisön myrkyttäjä, joka sovituista käytänteistä huolimatta tekee asiat aina omalla tavallaan. Onneksi kyseinen ÄITI ei ole ollut kasvattamassa minua ja veljeäni tai nykyisin omia lapsiani/lapsenlapsiani.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enempää tietämättä, että onko jo aikaisemmin käynyt kyseisten lähihoitajien kanssa lääkkeenanto PEG-letkun kautta käytännössä vai pelkästään teoriassa. Jos käytännössä käyty läpi ja ohjaaja kokee, että voi luottaa lähihoitajan osaamiseen niin miksipä ei. Muuten pitää olla mukana lääkkeenannossa. PEG:iin annettaessa on muutama kohta mihin kiinnittää huomioita. Muutenhan antaminen on kuin nenämahaletkuun.

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se on aina ohjaajan vastuulla. Itse en ota tuonkaltaisia vastuita lainkaan. On myös opiskelijoita jotka touhuavat kaikenlaista yksikseen ymmärtämättä vastuuta minkä ottavat.

  • Tykkää 2
  • Kiitos 1
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aloituksessa ei mainita mistä lääkkeistä on kyse.

Itse en olisi noin ehdoton asian suhteen. Arvioin asian tapauskohtaisesti. Jos on reipas, tekevä ja osaava opiskelija niin miksi en voisi luottaa että hän osaa laittaa lääkkeet PEG-letkuun.

Jos opiskelijalla on kokemus jostain asiasta että hän ei osaa/selviydy yksin niin en tietenkään lähetä silloin yksinään sellaisia asioita tekemään. 

  • Tykkää 2

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ollut onneksi kyse mistään PKV tms lääkkeistä, mutta kun tiedossa on ulkoinen auditointi kevään aikana, niin sen vuoksi vaaditaan tiukkaa kontrollia-ovathan auditoijat jokatapauksessa aina valmiita löytämään korjattavia kohteita, vaikka eihän oikeasti hyvintoimivaa yksikköä kannattaisi alkaa korjaamaan....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Ei ole mitään rakettitiedettä tuo peg.  Mulla oli aivan ihana ohjaaja hoitotyön jaksolla, joka laittoi tekemään kaikkea mitä paikassa tehtiin. Tsekkasi, että pystyn ja osaan  tehdä. Peruspillerit vein asiakkaalle (annosjakelu).  Katetrointi ensin ohjattuna ja sitten yksin.

 

Moraali - mitä tarkoitat?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...