Jump to content
MAINOS

Työpaikkakiusaaminen


Suvianneli

Recommended Posts

Olen huomannut että nykyään on melkein joka työpaikassa kiusaamista, vähättelyä ja erityisen paljon pomon lemmikkejä. Varsinkin nuoret saavat osakseen aika paljon kiusaamista ja jopa minä joka alan miettii alanvaihtoa ihan siitä syystä etten jaksa katsoa tuota kiusaamista ja vähättelyä. Joskus voisi avata sanallisen arkkunsa ja kertoo pomolle suoraan mitä ne muut sitten tekee ja mikä työpaikalla olisi parannettavaa.  Huono työilmapiiri oikein tulee Työpaikan ovella vastaan, oletteko miten toimineet? Ja mistä se johtuu että noita kiusaajia riittää lähes joka paikassa? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Hyvä että olet aiheesta huolestunut, samoin olen myös itse. Epäasialliseen kohteluun on oltava rohkeutta puuttua, vaikka sanomalla siinä hetkessä, kun sitä toisten välilläkin kohtaa - että oliko tuo asiallista tms.?

Kiusatun asemassa itsensä puolustaminen on todella haastavaa, jopa mahdotonta. Mutta yhteisönä ympärillä, emme myöskään sitä saa jättää huomioimatta, sillä se on asian hyväksymistä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

30 minutes ago, Suvianneli said:

Työpaikan ovella vastaan, oletteko miten toimineet? Ja mistä se johtuu että noita kiusaajia riittää lähes joka paikassa? 

Ekaan kysymykseen vastaus on melkeinpä, että vaihda työpaikkaa tai sitten jätä asia huomiotta. Se on vähän taistelua tuulimyllyjä vastaan, että lähtee uutena työntekijänä heti heittämään itsensä mukaan johonkin sisäisiin draamoihin. 

Toiseen kysymykseen on vaikea vastata. Olen ollut myös työyhteisöissä, joissa tuommoista ei esiinny. Monet näistä yhteisöistä tosin eivät ole hoitoalalla. Kai syyt ovat moninaisia. Epäilen seuraavien asioiden vaikuttavan ainakin jotenkin:

  • Esimiehen lammasmainen käytös
  • Henkilöstön liiallinen vaihtuvuus 
  • Suuri naisten osuus alan työvoimasta
  • Huonot työolot noin yleisesti
  • Psyykkisen kuorman huono tunnistaminen ja siihen puuttumattomuus työterveydessä

Ja varmaan vaikka mitä vielä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

11.12.2022 klo 10.36, Julma kirjoitti:

 

  • Suuri naisten osuus alan työvoimasta

Minulla on ollut mukavia sekä vähemmän mukavia työyhteisöjä.

Kamalin työyhteisö jossa olen ever ever ollut oli eräällä suurella työnantajalla, jossa oli valtava miesten osuus työntekijöistä. Niin paljon tyhjän jauhantaa, uteluja ja juoruilua ei oo ollu missään. Kokoajan nälvittiin ja puhuttiin pahaa.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...