Jump to content
MAINOS

Rokottaminen


Thopiskelija94

Recommended Posts

Hei,

Sellainen rokotus-kysymys: Tiedän että rokottaessa ei enää tarvitse aspiroida jos on olkavarsi tai esim. lapsen reisilihas. Olen vaan miettinyt sitä että JOS se osuisi valtimoon, niin huomaako sitä helposti ja mitä sitten? Tää on mun pahin skenaario jota olen pelännyt opiskelijana, vaikka olen kuullut että se on hyvin harvinaista ja tiedän kyllä oikeat kohdat jne. :) Mutta kuitenkin, miten tietää rokotuksen jälkeen että se ei ei ole osunut sellaiseen? Tulisiko ihan voimalla verta ruiskuun vaikka ei aspiroisi, vai riittääkö yksi tippa ruiskuun merkiksi että se on valtimossa? Joskushan tulee yksi tai kaksi tippaa verta rokotuksen jälkeen, onko se tavallista ja onko se ihan joku pinnallinen suoni silloin aina?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos pistät valtimoon ruiskuun tunkee kirkkaanpunaista valtimoverta ihan sillä valtimossa vallitsevalla paineella. 

Aspiroinnin pointti, silloin kun sitä on harrasttettu, on ollut havaita laskimossa oleminen. 

Muokattu - jupet
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Jos joku voi vielä vääntää rautalangasta tämän asian minulle kun siitä on noussut kammo. Eli, jos rokottaessa esim olkavarsilihakseen tulee hiukan verta ulos (1-2 pisaraa ja painaessa loppuu, ja neulaan/mäntyyn ehkä ihan snadisti, niin onko silloin mokannut vai onko se ihan normaalia eikä sitä voi estää? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

20 tuntia sitten, Thopiskelija88 kirjoitti:

Jos joku voi vielä vääntää rautalangasta tämän asian minulle kun siitä on noussut kammo. Eli, jos rokottaessa esim olkavarsilihakseen tulee hiukan verta ulos (1-2 pisaraa ja painaessa loppuu, ja neulaan/mäntyyn ehkä ihan snadisti, niin onko silloin mokannut vai onko se ihan normaalia eikä sitä voi estää?