Jump to content
MAINOS

Antaako sairaanhoitaja näyttöjä?


Eifos

Recommended Posts

Moikka,

Osaako joku sanoa antaako sairaanhoitaja  suoritettuaan love/lop tentin, näyttöjä? Minun nykyisessä työpaikassa ei tälle ollut tarvetta (iv lääkityksiä/nesteytystä ei meillä anneta). Eli im. sc. injektiot, dosetin jaot sekä p.o. näyttöjä ei työnantajani sairaanhoitajalta vaadi. Nyt mietinkin miten muualla on, antaako sh  muita näyttöjä kun iv näytön? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Itse olen antanut näytön lääkkeiden jaosta Love-tenttiin liittyen. Sitä tehdään meidän yksikössä kaikkein vähiten ja siinä ehkä se syy. Kanylointinäytöt annoin ensimmäisellä kerralla. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikissa paikoissa, missä ite olen ollut töissä, on pitänyt antaa näytöt ihan kaikesta lääkehoitoon liittyvästä. Osassa paikoista on riittänyt yksi kerta kustakin, osassa on joutunut kolmekin im/sc-pistosta / rokotusta / lääkejakoa näyttämään. Yhdessä työpaikassa jopa vakituisten sairaanhoitajien piti 5 v välein antaa uudet näytöt.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...
1.12.2022 klo 21.08, November kirjoitti:

Kaikissa paikoissa, missä ite olen ollut töissä, on pitänyt antaa näytöt ihan kaikesta lääkehoitoon liittyvästä. Osassa paikoista on riittänyt yksi kerta kustakin, osassa on joutunut kolmekin im/sc-pistosta / rokotusta / lääkejakoa näyttämään. Yhdessä työpaikassa jopa vakituisten sairaanhoitajien piti 5 v välein antaa uudet näytöt.

On pitänyt antaa näytöt. Jännä juttu, kun lääkkeiden jako tarjottimelle, lääkkeen anto potilaalle/asukkaalle ja insuliinin pisto pitää näyttää, mutta i.m. pistoa ei tarvitse näyttää. Se kuulemma kuuluu sh:n koulutukseen. Eikö s.c. pisto muka kuulu..Ja joissakin paikoissa on pitänyt näyttää jopa silmätippojen laitto, astmalääkkeiden anto, muistilaastarin vaihto...siis sairaanhoitajalta tämmösiä vaadittu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni HUS:lla vaadittu vain kanylointinäyttö, ei muita näyttöjä.  Vaikka tietysti voisin iholle laitettavan voiteen tunkea korvaan kun ei ole osaamisnäyttöä eikä taitoa lukea käyttöohjeita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...