Jump to content
MAINOS

Vierasesine hengitysteissä


olivia-h

Recommended Posts

Tiedän parikin anestesialääkäriä, jotka ovat putkittaneet itsensä tai laittaneet LMA:n (siis itse olen nähnyt tämän tapahtuman). Itse en ole kokeillut, kuin iGel:tä. Eli aika paljon on kyse siitä, että tietää mitä on tulossa.

Eihän tuo ICP:n nuosu ole ongelmallista muille, kuin aivotapahtumapotilaille. Jokaisella se ICP nousee esim yskimisestä.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

<OT>

Minut putkitettiin hereilla ollessa leikkurissa. Tosin nenan kautta ja nielu ja sieraimet olivat puudutettu suihkeella ja nebulisoidulla paikallispuudutteella (co-phenylcain).

Oli aika janna kokemus.

</OT>

hmm... Jos tuostakin otetaan tyhjan jauhaminen pois, en taaskaan sanonut mitaan...

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juutuubi on täynnä näitä itseintubaatioita, tämä hupaisimmasta päästä:

http://www.youtube.com/watch?v=v35CNTBlcio&feature=related

Olin puheissa kokeneen anehoitajan kanssa. Jet-ventilaattoria käyttävät (ainakin) operaatioissa joissa intubaatio ei ole mahdollinen. Esim. äänihuulioperaatioissa. Kuulemma kaasujen vaihto hoidetaan "puhaltamalla". Kaksi ohutta letkua äänihuulien ohi joista toinen puhaltaa kovalla paineella ja toisen kautta mitataan painetta jotta se ei liian korkeaksi nouse. Paluuvirtaus tapahtuu avoimien äänihuulien kautta, letkuissa ei ole kuffia. Letkut kuulemma n. intubaatioputki 3 kokoa. Eli ei todellakaan ole kenttäkäyttöön soveltuvaa touhua. Näin ymmärsin, mitään käytännön kosketusta tuommoiseen ei itselläni ole joten en osaa arvioida tiedon paikkansapitävyyttä.

"A temporary mental state including symptoms of confusion, inability to concentrate, disorientation, anxiety and sometimes hallucinations."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muuan lastenlääkärikin jakoi viisaudessaan tiedon, että pienokaisilla vierasesine on 80% tapauksista ruokatorvessa ja elastisuutensa takia henkitorvelokin painuu sen johdosta kasaan. Pitänee siis antaa tukehtuvalle tenavalle vähän jaffaa, jolla huuhtoa vierasesine mahaan, ja muuttaa se mahansisällöksi, tai oksennukseksi! Nerokkuutta ja parhautta! ;)

Eli siis ei näin. Ettei kukaan nyt tästä vedä hernettä ylempiin hengitysteihin.

Joka kuuseen kurkottaa on metsuri.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joku tohtori voi tietysti noin tohtoroida, mutta taitaa olla parasta meidän kyytimiesten ja muiden hoitsujen pidättäytyä kyseisestä toimenpiteestä..

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...