Jump to content
MAINOS

Harjoittelu ahdistaa!


Mems

Recommended Posts

Teen viimeistä harjoitteluani. Ymmärrän, että vaaditaan paljon ja niin pitääkin. Olen tuonut esille omat havaintoni asiakkaan hoidosta ja lääkityksestä, myös lääkkeiden vaikutuksesta yms. Siltikin saan vaan koko ajan palautetta siitä, että en tuo tietotaitoa esille ja ohjaajat eivät tiedä, että osaanko mitään??? Samassa yksikössä olevilta opiskelijoilta ei vaadita yhtään niin paljon kuin minulta, vaikka teemme samaa harjoittelua. En ymmärrä yhtään miksi ja opettajakin oli vain sitä mieltä, että minun pitäisi osata paremmin ja esimerkiksi tietää kaikkien käytettävien lääkkeiden vaikutusmekanismit ja haittavaikutukset ulkoa. Ei kai kukaan osaa kaikkea ulkoa? Ahdistaa ja harmittaa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • 2 viikkoa myöhemmin...
On 11/18/2022 at 7:38 PM, Mems said:

En ymmärrä yhtään miksi ja opettajakin oli vain sitä mieltä, että minun pitäisi osata paremmin ja esimerkiksi tietää kaikkien käytettävien lääkkeiden vaikutusmekanismit ja haittavaikutukset ulkoa. Ei kai kukaan osaa kaikkea ulkoa? Ahdistaa ja harmittaa. 

 

Sanotaan nyt näin, että yksikkösi viisi yleisintä lääkettä on hyvä tietää, ja loput katsot aina valmistajan omasta lääkeohjeesta tai vaihtoehtoisesti pharmaca fennian yms sivuilta tarvittavat tiedot. Kenenkään ei tarvitse osata ja opetella ulkoa kaikkia. Lääkeoppi kasvaa kokemuksen myötä.

Sanot vaan opettajallesi, että "odota hetki, tarkastan ja kerron kohta vastauksen". 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksi tipsi on myös, että opiskele nuo asiat lääkeryhmittäin, jos yksittäisiä valmisteita on paljon. Esim. opiaattien haittavaikutukset ja vaikutusmekanismit on kuitenkin pohjimmiltaan samoja, vaikka jossain yksityiskohdissa olisikin eroja. Niihin yksityiskohtiin voi sitten perehtyä tarkemmin niiden lääkkeiden osalta mitä työssä joutuu useimmin käyttämään. 

Lisäksi tuossa on se etu, että kun ne kerran opettelet niin se tieto kantaa eläkkeelle saakka vaikka ryhmiin tulisi uusiakin valmisteita. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...