Jump to content
MAINOS

Harjoittelun keskeytys


Hukassa

Recommended Posts

Teen viimeisiä sh harjoitteluja. Kesken olevaa harjoittelua olisi muutama viikko vielä jäljellä. Jo edeltävänä iltana minua alkaa ahdistaa seuraava päivä harjoittelussa ja en saa kunnolla ahdistusta rauhoittumaan kuin pidemmillä vapailla. Samalla kärsii yöunet ja esim. asunnon kunto ja hygienia kun en ahdistukselta saa aikaan mitään ja olen vuorojen jälkeen todella uupunut. Itken liki päivittäin vuoron jälkeen.

Harjoittelussa ei ole mitään vikaa. Tykkään yksikössä missä nyt olen, mutta en ohjaajasta. Tuntuu ettei hänelle kelpaa mikään. Hän löytää jokaisesta asiasta mitä teen jotain väärää. Oli kyse siitä mitä potilaan kanssa puhun, miltä näytän, miten kirjaan, miten aikani käytän, milloin saavun ja mitä kysyn. 

Haluaisin vain saada harkan suoritettua pois alta. Samaan aikaan pää huuta ettei enää. Nytkin itkettää kun tuleva vuoro ahdistaa. Nyt fiksummat mitä ihmettä teen? Tarpeeksi rohkeutta ja jaksamista minulla ei nyt ole, että nostaisin kissan pöydälle. Johtuen siitä, että ohjaaja on selvästi päättänyt harjoitteluni menevän huonosti tein mitä tahansa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Heippa! Ompa ikävän kuuloinen ohjaaja ,ymmärrän ettei sulla ole voimia viedä asiaa eteenpäin.

Olisiko teillä koulun kautta mahdollista päästä juttelemaan esim kuraattorille, psykologille, tai lääkärille ? Meillä ammattikoulussa pääsee kuraattorille matalalla kynnyksellä,mutta en tiedä mikä AMK: n tilanne on.

Auttaisko jutella tästä asiasta jollekin muulle luotettavalle taholle?

Toki jos susta tuntuu,että sun voimat ei vaan yksinkertaisesti riitä jatkaa harkkaa niin onko loppupätkää mahdollista suorittaa myöhemmin esim. eri harjoittelu paikassa? Voisiko pieni breikki tehdä nyt hyvää ,pieni sairasloma? Älä väsytä itseäsi liikaa jooko?

Tsemppiä sinne ♥️

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

29 minuuttia sitten, Lhopiskelija90 kirjoitti:

Heippa! Ompa ikävän kuuloinen ohjaaja ,ymmärrän ettei sulla ole voimia viedä asiaa eteenpäin.

Olisiko teillä koulun kautta mahdollista päästä juttelemaan esim kuraattorille, psykologille, tai lääkärille ? Meillä ammattikoulussa pääsee kuraattorille matalalla kynnyksellä,mutta en tiedä mikä AMK: n tilanne on.

Auttaisko jutella tästä asiasta jollekin muulle luotettavalle taholle?

Toki jos susta tuntuu,että sun voimat ei vaan yksinkertaisesti riitä jatkaa harkkaa niin onko loppupätkää mahdollista suorittaa myöhemmin esim. eri harjoittelu paikassa? Voisiko pieni breikki tehdä nyt hyvää ,pieni sairasloma? Älä väsytä itseäsi liikaa jooko?

Tsemppiä sinne ♥️

Paikan vaihtoo oon miettiny. Sellasesta erikoisalasta kyse, että paikkoja ei oo ku vaa muutama koko Suomessa. Eli paikkoja vähä ja ei oo varaa muuttaa pariksi viikoksi jonnekkin toiselle puolen Suomea.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei! Tsemppiä sinulle, tässä yksi kanssakaveri joka oli vähän samassa tilanteessa! Tänään minulla oli viimeinen harjoittelupäivä yksikössä joka oli vähän "out of my comfort zone" mutta joka oli pakko suorittaa kun kuuluu harjoitteluihin. Olin todellakin yrittänyt parhaani joten se musersi minut kyllä täysin kun loppuarvioinnissa ohjaajani sanoi opettajalleni että hän oli odottanut minulta vähän enemmän ja että minä en hänen mielestään osannut riittävästi. Vaikka olin pystynyt itsenäisesti suorittamaan terveystarkastuksia jne ja olin itse erittäin tyytyväinen että olin onnistunut hyvin ja saannut positiivista palautetta potilailta.

Nämä harjoittelut ovat kyllä välillä todella rankkaa hommaa kun pitää olla uudessa paikassa koko ajan, ja uudet ohjaajat ja työkaverit jne muutaman viikon jaksoina. Juuri ehtii vähän oppia kun ne loppuvatkin. Olen itse juuri valmistumassa joten se horjutti itsetuntoni mutta yritän nyt vaan unohtaa hänen kommentit. Toivottovasti saat harjoittelun hoidettua pois alta ja että seuraavista tulee mieluisemmat. Muista että et ole yksin, ja että teet parhaasi ja opit koko ajan lisää. Ja että hän on vain yksi ihminen jolla on hänen mielipiteet, ja se ei kerro koko totuutta. Mielestäni minun ohjaaja oli jo valmiiksi päättänyt että nykyajan hoitajat eivät osaa enää mitään..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä huomaatte miten raakaa työkavereiden(tulevien) kohtelu nykyään on. Osastolla työskennellessä kuka vaan työkavereista voi vetää maton jalkojen alta juuri silloin kun tunnet onnistuvasi... itsetunto romuna, jos pystyt vielä siinä purnaamaan vastaan.. olet hankala työkaveri... siitä se...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitäisi muistaa ettei meistä kukaan seppä syntyessään ole ollut.

Kohtelias ja asiallinen kritiikki on paikallaan jotta oppimista tapahtuu. Kun opiskelija valmistuu pitäis kehdata kohdata silloin tasa-arvoisena kollegana, mutta eihän se silloinkaan kaikilta onnistu.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika harva on oikeasti motivoitunut rupeamaan opiskelijan ohjaajaksi kaiken myllerryksen keskellä. Varsinkin jos opiskelija osoittautuu perässävedettäväksi kivireeksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opiskelijan ohjaus on raskasta. Koko päivä, viikko tolkulla puhua ja puhua, siinä samalla hoitaa kaikki työt. Kirjalliset työt, open kanssa keskustelut, arvioinnit jne ja pahinta että osin vielä omalla ajalla. Ja tämä kaikki ei todellakaan ole opiskelijan syy.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 hours ago, kukkis. said:

Opiskelijan ohjaus on raskasta. Koko päivä, viikko tolkulla puhua ja puhua, siinä samalla hoitaa kaikki työt. Kirjalliset työt, open kanssa keskustelut, arvioinnit jne ja pahinta että osin vielä omalla ajalla. Ja tämä kaikki ei todellakaan ole opiskelijan syy.

Oman kokemuksen mukaan riippuu paljon opiskelijasta. Osa on perässä vedettäviä kivirekiä. Osa oikeastaan jopa helpottaa työntekoa, kun itselle jää lähinnä valvova rooli. Sitten on kaikkea siltä väliltä. 

Ihmettelen kyllä miten nykyään viimeisen vuoden opiskelijat eivät osaa välttämättä yhtään mitään. Ennen oli ajatus, että opiskelijat tulevat kentälle soveltamaan opittuja tietoja ja taitoja käytäntöön ja nyt pitäisi harjoittelussa opettaa ne teoriatkin.

Ehkä kouluilla on ajatus, että siellä on sitten aikaa tukiopetukselle, jos ei ole muiden mukana oppinut. Kouluaikaan omassa ryhmässä oli oikeasti opiskelijoita, joita ei päästetty harjoitteluun puutteellisen teoriaosaamisen vuoksi. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...