Hanne_2021 Posted October 10, 2022 Posted October 10, 2022 Onko eettisesti väärin huijata asiakasta (asumispalvelussa) esim. perunjauhoja veteen sekoitettuna, tai vitamiinitabletti esim. päänsärkyyn? Asiakkaalla paljon päänsärkyä, jota tulee itkien valittamaan, ja ohjaaja toimii em. tavoin. On kuulemma myös tehonnut tämä uudenlainen lääkitys. Muistan joskus kuulleeni, ettei näin voi toimia.
kukkis. Posted October 11, 2022 Posted October 11, 2022 Taivas ja varjele.... tähänkö on tultu. Melkein vois sanoa , että on mennyt koulutus hukkaan.
jupet Posted October 11, 2022 Posted October 11, 2022 (edited) On hieman epäilyttävää, mutta mielestäni ei kaikissa tilanteissa kyllä automaattisesti ole väärin. Ei missään nimessä saa olla mikään ensisijainen vaihtoehto tai oletusarvoinen tapa toimia. Jos on syytä epäillä että kyse on kivusta eikä tavasta, silloin kipulääkitään oikealla kipulääkkeellä ja tarvittaessa järjestetään jatkotutkimuksiin. Edited October 11, 2022 by jupet
MarreX Posted October 12, 2022 Posted October 12, 2022 Nämä on aina vaikeita. Toisaalta on tietysti epäilyttävää tarjota lumelääkettä toisaalta oikeilla särkylääkkeillä on haittavaikutuksensa. Olen aiemmassa työpaikassa antanut jalka- tai päänsärkyyn xylitol-pastilleja Buranan sijaan, kun kipu on oletusarvoisesti loppunut siihen, että 'lääke' menee suuhun. Ja nykyisessäkin satunnaisesti antanut Perfalgania joillekin, joilla Panadol nyt vaan ei koskaan auta. Ja ollut ihan tyytyväinen ja vain pienillä omatunnontuskilla, jos ja kun kipu on hellittänyt. Ja jos ei, siirtynyt muihin vaihtoehtoihin. jupet 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now