Jump to content
MAINOS

Recommended Posts

Posted

Onko eettisesti väärin huijata asiakasta (asumispalvelussa) esim. perunjauhoja veteen sekoitettuna, tai vitamiinitabletti esim. päänsärkyyn? Asiakkaalla paljon päänsärkyä, jota tulee itkien valittamaan, ja ohjaaja toimii em. tavoin. On kuulemma myös tehonnut tämä uudenlainen lääkitys. Muistan joskus kuulleeni, ettei näin voi toimia.

MAINOS
Posted

Taivas ja varjele.... tähänkö on tultu. Melkein vois sanoa , että on mennyt koulutus hukkaan. 

 

Posted (edited)

On hieman epäilyttävää, mutta mielestäni ei kaikissa tilanteissa kyllä automaattisesti ole väärin. Ei missään nimessä saa olla mikään ensisijainen vaihtoehto tai oletusarvoinen tapa toimia. 

Jos on syytä epäillä että kyse on kivusta eikä tavasta, silloin kipulääkitään oikealla kipulääkkeellä ja tarvittaessa järjestetään jatkotutkimuksiin. 

Edited by jupet
Posted

Nämä on aina vaikeita. Toisaalta on tietysti epäilyttävää tarjota lumelääkettä toisaalta oikeilla särkylääkkeillä on haittavaikutuksensa. Olen aiemmassa työpaikassa antanut jalka- tai päänsärkyyn xylitol-pastilleja Buranan sijaan, kun kipu on oletusarvoisesti loppunut siihen, että 'lääke' menee suuhun. Ja nykyisessäkin satunnaisesti antanut Perfalgania joillekin, joilla Panadol nyt vaan ei koskaan auta. Ja ollut ihan tyytyväinen ja vain pienillä omatunnontuskilla, jos ja kun kipu on hellittänyt. Ja jos ei, siirtynyt muihin vaihtoehtoihin.

MAINOS

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...