Jump to content
MAINOS

Kun ohjaaja valehtelee


Systeri

Recommended Posts

Vuodatan nyt kyynelsilmin tänne...

Olen harjoittelussa ja satuin vahingossa kuulemaan puhelinkeskustelun, kuinka ohjaajani valehteli minusta jollekin toiselle kolleegalleen että ylitän valtuuksiani harjoittelussa ja teen ilman lupaa toimenpiteitä. Tämä ei totta vaan aina olen kysynyt voinko tehdä  (joskus tuntunut, että ohjaaja varmaan ajattelee minusta että olen aivan kädetön kun melkein kaikki tarkistelen ja varmistelen). Sanoi myös pari muutakin juttua, jotka ei totta esim. että opiskelija saa jokaisesta potilaasta esitiedot, mutta ei silti oikein onnistu hommat häneltä. Vaikka todellisuudessa en saa juurikaan esitietoja ennen vastaanottoa (muuta kuin mitä nyt katsotaan kalenterista että mitä varattuja aikoja päivälle on ja mihin kellon aikaan tulee potilas ja kuka potilas ja mikä on vastaanoton aihe).

Tuntuu kyllä TOSI pahalta...toisaalta harmi että kuulin tuon vahingossa, mutta toisaalta tulihan selville ohjaajankin persoona (on minua kohtaan päin naamaa niiiin mukava ja positiivinen - olin aivan pöyristynyt kun kuulin miten selän takana puhui). Harmillista että valmistuminen on tällaisen ihmisen käsissä....täytyy ilmeisesti yrittää olla olematta mitään ja olla kuitenkin yli-ihminen vastaanotto tilanteessa ilman esitietoja. 

Ahdistaa jatkaa harjoittelua, mutta pakko. Ei vaihtoehtoja...  tällaista se elämä joskus on 😢

Muokattu - Systeri
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tsemppiä...... raukkamaista toimintaa. Toivottavsti saat jatkossa asiallisen ohjaajan. Harjoittelun jälkeen voit tietty antaa palautteen.

Älä lannistu, suurin osa meistä hoitajista on ammattitaitoisia joka saralla. 😍

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsekin olen saanut esihenkilön kiinni valehtelusta. Tein valituksen työsuojeluvaltuutetulle ja asia käytiin läpi kolmikantaneuvottelussa. Asia mistä syytettin ei pitänyt paikkaansa eikä esihenkilöllä ollut mitään todisteita syytöksensä tueksi.

Sanomattakin selvää etten halunnut jäädä kyseisen esihenkilön alaisuuteen vaan lähdin muualle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos ajatuksistanne, lämmittää. On vain mentävä tällä kokoonpanolla tää harkka ku ei voi vaihtaa ohjaajaa ku hää on ainoo. Mut näillä tsempeillä ja tahdonvoimalla jaksaa taas edetä 😊

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aina voit keskeyttää harjoittelun ja jatkaa muualle tai kokonaan alusta.  Mä en jäisi sinne, kun kerran on mennyt "välit poikki" ohjaajan kanssa, kun kerran ohjaajaa ei voi vaihtaa.  Takasin palatessasi varmasti alkaa painaa mieltä ja ahdistaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Hei

Nyt harjottelu vetelee viimeisiään. Sain loppuviikoiksi vaihdettua harkkapaikkaa ja siellä uusi ohjaaja on aivan ihana. Kohta valmistun ja olo on kevyen onnellinen.

Tapani on ottaa paskastakin kokemuksesta opiksi. Tästä opin mm. joskus tylsältäkin tuntuva juttu voi olla ihan kivaa, koska on olemassa pahempaakin kuten selkäänpuukottavatkaksinaamaiset kanssaihmiset ja jos tylsässä paikassa ei sellaisia ole niin se on aiga magee paikka loppujen lopuksi. Toinen asia on se että minun mukana kulkeva opiskelija ei taatusti tunne oloaan sellaiseksi kuin minä tunsin tuossa ekassa paikassa.

Kiitos että sain avautua 😍

  • Tykkää 2
  • Kiitos 1
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiva kuulla, että asiat kääntyivät paremmin päin. Valitettavasti kokemasi kokemus on yksi monista ja hoitoalalla osastosta riippumatta tapahtuu erinäistä vähättelyä aina räikeään työpaikkakiusaamiseen. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Olipa kurjaa luettavaa, mutta todella hyvä, että sait onneksi paremman ohjaajan uudessa paikassa... lienet valmistunut jo? 🙂 Itsellä myös ollut ahdistavat 5 viikkoa harkkaa muutama vuosi sitten. Oli kyllä lähes koko osaston naiset yhtä sitruunan niellyttä porukkaa, vain pari henkilöä oli aivan ihania ja jaksoi tsempata - mielessä kyllä kävi useamman kuin kerran tuo harkan keskeyttäminen/paikan vaihto. Loppuviimein kuulin, että naiset siellä osastolla olivat luulleet, että olisin ollut töissä vastaavanlaisessa paikassa ja ihmettelivät, kun "en mitään oikein osannut"! Haloo, voisiko niitä esitietoja Jobiilista lukea ennen kuin opiskelija tulee harjoitteluun paikkaan!? Eikä vain OLETTAA.... 🤦‍♀️ No, ohjaaja koetti loppukeskustelussa vähän puolustella ja hakea melkeinpä oikeutusta kaikkien käytöksille, mutta onneksi itsellä oli sen verran "tiukka täti" tuutorina että antoi kyllä vastalausetta osastolle 😆 Myös itse laitoin palautetta osastolle, muun muassa alhaisesta opiskelijaystävällisestä paikasta ja seläntakanapuhumisesta (myös kollegat juorusivat toisistaan sekä potilaista!! 😳 ) Huh, ei enää ikinä sinne..........

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...