Jump to content
MAINOS

Lähihoitajan työstä sairaanhoitajan työhön siirtyminen


Omi

Recommended Posts

Hei.

varmaan useammalla sellainen tilanne, että olette opiskelleet lähihoitajasta sairaanhoitaksi. 
Useissa työpaikoissa on se 140 op rajana, että voi tehdä sairaanhoitajan sijaisuuksia.

oletteko kokeneet, että 140 op on riittävästi, ja miten olette kokeneet sairaanhoitajan työn opiskeluvaiheessa? Ja mitä jos tehtävään ei ehditä perehdyttää kunnolla, mites sitä sitten tietää että mikä kaikki kuuluu sh työhön ja mikä päivä kuuluu tehdä mitäkin?

vähän mietityttää kun on kuitenkin paljon paikkoja, joissa henkilökuntaa lähtenyt pois eikä kukaan ehdi perehdyttää. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

140 opintopisteellä saa tehdä sairaanhoitajan työtä rajoituksin. Paikalla on oltava pätevä, etkä voi vastata kaikesta lääkehoidosta. Hirveä tilanne jos itse pätevänä työskentelet eikä kanssasi ole muita kuin opiskelijoita. Opiskelijan on hyvä tuntea omat rajoitukset, sillä kun omin päin teet itse myös niistä vastaat. Itse tarkennan aina opiskelijoille  että ovat itse vastuussa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

12 tuntia sitten, kukkis. kirjoitti:

140 opintopisteellä saa tehdä sairaanhoitajan työtä rajoituksin. Paikalla on oltava pätevä, etkä voi vastata kaikesta lääkehoidosta. Hirveä tilanne jos itse pätevänä työskentelet eikä kanssasi ole muita kuin opiskelijoita. Opiskelijan on hyvä tuntea omat rajoitukset, sillä kun omin päin teet itse myös niistä vastaat. Itse tarkennan aina opiskelijoille  että ovat itse vastuussa.

Kiitos vastauksesta. 😊 tuntuu kyllä, ettei kaikilla työpaikoilla ole resursseja perehdyttää työhön tai kertoa, mitä työnkuvaan kuuluu yms. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 tuntia sitten, Omi kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. 😊 tuntuu kyllä, ettei kaikilla työpaikoilla ole resursseja perehdyttää työhön tai kertoa, mitä työnkuvaan kuuluu yms. 

Se on kyllä hemmetin paha kuulla ettei nykyään viittitä perehdyttää, luulin sen jo jääneen aikojen taa. Tämäntapaisia kirjoituksia kun lukee niin voi voi. Sehän on velvolisuus ohjata ja opettaa. Ainakin oli.

Taasko taas menetään yksi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

8 tuntia sitten, kukkis. kirjoitti:

Hyvä kun ehtii omat työt tehdä.... vielä on onneksi seisaaltaan saanut syödä ja wc:ssa käydä.

Tätä juuri tarkoitin.. tietty pienimuotoinen perehdytys kuuluu, mutta sen kummemmin ei välttämättä kerkee perehdyttää. Mutta minä olen itse silloin sanonut, että olen epävarma että mitä työnkuvaan kuuluu, tms.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...