Jump to content
MAINOS

Epäasiallisesta kohtelusta


Matapapu

Recommended Posts

On varmasti aihe, mikä koskettaa aikalailla jokaista hoitajaa alalla, vai olenko aivan väärässä?!

Itse tuore sh ja aloitin tässä keväällä alan hommat. Alanvaihtaja olen, joten elämänkokemusta löytyy myös. 

Ensimmäinen kerta tuli eteen, kun kohtasin henkilökohtaista epäasiallista käytöstä työpaikalla ja toki puutuin siihen heti. Sanomalla kyseisille henkilöille siitä ja heidän välinpitämättömän reaktion jälkeen otin asian esille myös vuorovastaavan kanssa, joka lupasi viedä asiaa eteenpäin pomolle. Itse en ole kyseisen osaston omilla listoilla, vaan vain sijaistamassa siellä. Epäasiallinen käytös oli ilveilyä seläntakana, kun halutaan pönkittää omaa surkeaa itsetuntoa polkemalla toisia alas pelkästään sen perusteella että kyselen työhön liittyvistä asioista oppimisen vuoksi. 

Nyt sitten jännitän, miten asia etenee. Otetaanko asiaa esille mitenkään ja miten siihen puututaan vai puututaanko ollenkaan. Tulenko otetuksi tosissaan vai uskooko pomo näiden kiusaajien valheet tilanteesta. Heitä oli kaksi minua vastaan eikä kukaan muu ollut näkemässä tilannetta. 

Vertaistukea kaipaan ja tsemppiä tulevaan....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
2 tuntia sitten, Matapapu kirjoitti:

173 katselukertaa eikä yhtään kannustusta. Mitä tästä voi päätellä?

Että terveydenhuoltoala  on syvältä 🤪

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valitettavasti itse en usko esihenkilötyöskentelyyn näiden asioiden suhteen.Yleensä se menee niin että henkilö joka joutunut asiattoman kohtelun kohteeksi tekee itse ne siirrot.1.Vaihtaa työpaikkaa tai 2. Lopettaa keikkailun kohteessa jos näin on työskennellyt.

Sehän ei ole harvinaista että ns. kiusaajat ovat pomojen suojeluksessa/hovissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 tuntia sitten, Sebucom60 kirjoitti:

Valitettavasti itse en usko esihenkilötyöskentelyyn näiden asioiden suhteen.Yleensä se menee niin että henkilö joka joutunut asiattoman kohtelun kohteeksi tekee itse ne siirrot.1.Vaihtaa työpaikkaa tai 2. Lopettaa keikkailun kohteessa jos näin on työskennellyt.

Sehän ei ole harvinaista että ns. kiusaajat ovat pomojen suojeluksessa/hovissa.

Näin on.... näinhän se on kaikkialla 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

26.5.2022 klo 15.52, kukkis. kirjoitti:

Näin on.... näinhän se on kaikkialla 

Näinpä ja siksi surullisen totta että sen vuoksi ei paljon vastauksia ole ollut eikä tsemppauksia koska melkeinpä aina se vaihtoehto on ollut lähteä itse pois monen palaverin ja plaa plaa jälkeen. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mutta hienoa, että nyt tuli edes jonkinlaista kommenttia. Kiitos siitä!

Palaveria todellakin tulossa, jossa on mukana molempien esimiehet, hoitajat sekä työsuojeluhenkilö. Saa sitten nähdä mihin se johtaa. 

On se harmi, ettei tällä alalla voi luottaa siihen, että voisi tulla kohdatuksi inhimillisesti ja aikuismaisesti. Tulee vaan mieleen miten tälläiset tyypit kohtaa myös erilaisia potilaita. 

Eikä sekään ole oikein, että pitäisi kovettaa itsensä, jotta kykenee työskentelemään haluamassaan paikassa. Ja tässä resurssipulassa varmasti tullaan pitämään töissä kaikenmaailman kiusantekijät, hälläväliä miten he kohtelevat muita. Yritetään vaan keskustella asia läpi ja thats it. 

Tämä kyseinen kiusantekijä on alkanut myös mustamaalaamaan minua kyseissä paikassa, yllätys yllätys. Voi kun ihmiset ymmärtäisivät myös sen, ettei kannata tehdä mitään johtopäätöksiä kenestäkään yhden puhujan perusteella. Ja että osattaisiin blokata tälläiset puheet heti alkuunsa, ettei kukaan antaisi sellaisen jatkua. Mutta taitaa olla vain ruusuisia ajatuksia nämä. 

Mä kuitekin aion pitää puoleni loppuun saakka ja tiedän että mun esimies seisoo täysin mun puolella tilanteessa. Ja aion jatkossakin puuttua vastaaviin tilanteisiin. Eihän kiusaaminen lopu koskaan ellei siihen riittävästi puututa ja panosteta. Tämän jälkeen ainakin ihmiset saa tietää, miten minua ei ainakaan tule kohdella eikä se ole häpeä. Päinvastoin, se on merkki itsearvostuksesta ja jos joku ei sitä tajua, on se sitten itsetutkiskelun paikka ihan toisaalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1 tunti sitten, Matapapu kirjoitti:

Palaveria todellakin tulossa, jossa on mukana molempien esimiehet, hoitajat sekä työsuojeluhenkilö. Saa sitten nähdä mihin se johtaa. 

Ei se johda yhtään mihinkään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tein tänne foorumille tunnukset nyt, koska seuraan hoitoalan juttuja, vaikken enää alalla työskentele. Ihan suututtaa, miten paljon epäkohtia hoitoalalla on edelleen.

Epäasiallista kohtelua ei pidä sietää ja aina kannattaa pitää puoliaan. Muuten tulee tallotuksi. Omina hoitaja-aikoina koin itsekin epäasiallista kohtelua tietyissä paikoissa, mutta ne tilanteet hämmästytti niin paljon, etten tiennyt miten olisi pitänyt toimia tai puolustautua. Olin silloin hyväuskoinen nuori. Nyt kuulen hoitoalalla työskenteleviltä kavereilta juttuja miten epäasiallisesti jotkut kollegat puhuvat toisistaan selän takana, jopa toisten mustamaalaamista esimiehelle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

10 tuntia sitten, Entinen hoitaja kirjoitti:

Tein tänne foorumille tunnukset nyt, koska seuraan hoitoalan juttuja, vaikken enää alalla työskentele. Ihan suututtaa, miten paljon epäkohtia hoitoalalla on edelleen.

Epäasiallista kohtelua ei pidä sietää ja aina kannattaa pitää puoliaan. Muuten tulee tallotuksi. Omina hoitaja-aikoina koin itsekin epäasiallista kohtelua tietyissä paikoissa, mutta ne tilanteet hämmästytti niin paljon, etten tiennyt miten olisi pitänyt toimia tai puolustautua. Olin silloin hyväuskoinen nuori. Nyt kuulen hoitoalalla työskenteleviltä kavereilta juttuja miten epäasiallisesti jotkut kollegat puhuvat toisistaan selän takana, jopa toisten mustamaalaamista esimiehelle.

Näin se on valitettavasti.  Ihmettelen tätä itse silmät ympyrkäisinä, terveydenhuoltoalan ihmisten luulis ymmärtävän jos kenen miten tärkeää henkinen hyvinvointi on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...